Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش تعداد مبتلایابان به کرونا در عربستان به ویژه جده، محدودیت‌های جدیدی در این شهر که محل تردد بسیاری از زائران خانه خدا است، اعمال شد و دولت هند نیز با توجه به عدم اطلاع‌رسانی سعودی‌ها، حج تمتع امسال را لغو کرد.

به گزارش  خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حج تمتع امسال به دلیل شیوع کرونا و عدم اعلام آمادگی سعودی‌ها برای برپایی این مناسک عظیم در هاله‌ای از ابهام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای گذشته با توجه به ناتوانی عربستان در تصمیم‌گیری و اعلام وضعیت برای حج تمتع، دولت اندونزی از حضور زائران این کشور در حج تمتع امسال انصراف داد و «فاچرول رازی» وزیر امور دینی اندونزی اعلام کرد: «دولت تصمیم گرفت که حج ۲۰۲۰ را لغو کند، چرا که مقام‌های عربستان سعودی در ارائه تضمین‌های لازم ناکام ماندند».

با این تصمیم، کشوری که هر سال ۲۲۱ هزار زائر در ایام حج تمتع دارد و به نوعی به عنوان بیشترین حاجی را در ایام به شمار می‌رود، از حضور در مناسک حج تمتع انصراف داد. پیش از آن نیز کشور سنگاپور از عدم اعزام زائران کشورش به سرزمین وحی در ایام حج خبر داده بود.

اکنون نیز با توجه به اینکه کمتر از یک ماه تا آغاز اعزام زائران به حج تمتع باقی مانده است، سومین کشور که دارای بیشترین حاجی است، از حضور در مناسک حج تمتع انصراف داد. به طوری که بر اساس منابع سعودی‌ها، کشور هند نیز انصراف خود از حضور در مناسک حج تمتع ۱۴۴۱ را اعلام کرده است.

زائران کشور هند با ظرفیت ۱۷۵ هزار نفر امسال قرار بود با زائران سایر کشورها در سرزمین وحی حاضر شوند که به دلیل شیوع کرونا و عدم اطلاع رسانی سعودی‌ها درباره وضعیت برپایی حج تمتع، دولت این کشور از حضور مردم هند در این مناسک انصراف داد. (برای مشاهده ظرفیت هر کشور در حج تمتع به اینجا مراجعه کنید)

با وجود این انصراف‌ها، دولت سعودی هنوز هم درباره وضعیت حج تمتع اعلام نظر نکرده است و به گفته یک منبع آگاه وضعیت حج تمتع تا ۲۹ شوال همزمان با اول تیرماه اعلام می‌شود.

علاوه بر این، با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در عربستان به ویژه شهر جده، مقررات جدیدی از سوی عربستان در این شهر اعمال شده است، به طوری که علاوه بر منع رفت و آمد عمومی از ساعت ۱۵ تا ۶ صبح، تمامی مساجد و حتی رستوران‌های جده نیز تعطیل شده است. همچنین پروازهای داخلی و خارجی و سایر وسایل نقلیه عمومی همچنان تعطیل است و فرودگاه جده به عنوان پرترددترین فرودگاه عربستان هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس حج تمتع امسال سعودی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت وخیم ترافیکی در آزادراه تهران - شمال؛ محدودیت اعمال شد

سرهنگ “پیمان کرمی” روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: این بار ترافیکی در خط جنوبی آزادراه تهران - شمال از محدوده تونل ۱۸ تا شهرستانک و انتهای تونل البرز سنگین است.

وی اضافه کرد: به منظور تخلیه بار ترافیکی در این آزاد راه، محدودیت ترافیکی مقطعی در این مسیر اجرا شده است.

کرمی افزود: اکنون وضعیت ترافیک در خط شمالی و جنوبی آزادراه تهران - کرج -قزوین در برخی مقاطع پرحجم است.

رییس پلیس راه البرز بیان کرد: ماموران پلیس راه برای پیشگیری از حوادث احتمالی و روان‌سازی در جاده‌های استان مستقر شده‌اند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

منبع: ایرنا

tags # پلیس راهنمایی و رانندگی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی جدید در مشهد همزمان با شب‌های قدر
  • اعمال محدودیت در فعالیت رستوران‌های کرمانشاه در ماه رمضان
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • وضعیت وخیم ترافیکی در آزادراه تهران - شمال؛ محدودیت اعمال شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در آزادراه تهران-شمال
  • (ویدئو) ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه