Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@16:48:24 GMT

کرج به ۴ ایستگاه آتش نشانی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۰۴۹۳

کرج به ۴ ایستگاه آتش نشانی نیاز دارد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفری کرج، گفت: برای این میزان جمعیت به راه اندازی چهار ایستگاه دیگر در کرج نیاز داریم‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد یساولی امروز (شنبه) در مراسم رونمایی از خودروهای جدید سازمان آتش نشانی با بیان اینکه تجهیزات و ادوات جدید این سازمان با اعتباری حدوداً ۳۱۰ میلیارد ریال تهیه شده است، اظهار کرد: این اقدام در راستای تأمین ایمنی شهر، رفع دغدغه شهروندان و بهبود شرایط شهر نشینی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق استانداردها به ازای هر دو هزار و ۵۰۰ نفر یک نیرو آتش نشان، هر ۱۷ هزار نفر یک خودروی آتش نشان و به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشان در شهر نیاز است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با بیان اینکه سال گذشته سه ایستگاه آتش نشانی در کرج به بهره برداری رسیده است، گفت: اکنون ۲۹ ایستگاه آتش نشان در شهر کرج وجود دارد که تا دو ماه آینده دو ایستگاه جدید به این تعداد افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفری کرج، عنوان کرد: برای این میزان جمعیت به ۳۵ ایستگاه آتش نشانی نیاز است؛ با توجه به این مهم به راه اندازی چهار ایستگاه دیگر در کرج نیاز داریم‌.

یساولی عنوان کرد: سازمان آتش نشانی دارای ۱۰۱ خودرو عملیاتی آتش نشانی است که با افزوده شدن ۹ دستگاه خودروی جدید در بخش ناوگان آتش نشانی شهرداری کرج در کل ۸۵ درصد به استانداردها نزدیک شده ایم.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه ۶۵ نیروی جدید آتش نشان طبق یک فراخوان به این سازمان افزوده شده است، اما سازمان آتش نشانی هنوز ۱۹۱ نیرو برای رسیدن به استانداردها کم دارد و در کل ۷۸ درصد در این زمینه استاندارد حفظ شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اظهار کرد: در مجموع نیروی انسانی، ادوات، تجهیزات و ایستگاه‌های آتش نشانی به پیشرفت حدوداً ۸۲ درصدی دست یافته‌ایم و تا استاندارد کشور در این زمینه کمتر از ۲۰ درصد فاصله داریم.

وی افزود: سازمان آتش نشانی شهرداری کرج ۸۰ درصد بودجه عمرانی سال جاری را کسب کرده است.

یساولی تصریح کرد: از بیست و پنجم اردیبهشت ماه تاکنون حدود ۵۵۰ مورد حریق علفزار داشته‌ایم که بخشی از آن در مکان‌های تصرفی نهادها مانند دامپروری، دانشگاه خوارزمی، مرغ مادر، زندان و… بوده است.

کد خبر 427233

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرج آتش نشاني کلانشهر شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ایستگاه آتش نشان سازمان آتش نشانی شهرداری کرج ایمنی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زمین زده شدن ­کلنگ ساخت ایستگاه آتش نشانی در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، کلنگ ساخت یک ایستگاه آتش نشانی جدید در محله نواب تهران به زمین زده شد. این ایستگاه آتش نشانی قرار است تا یکسال­ آینده به بهره برداری برسد. با افتتاح این ایستگاه زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه در محله نواب کاهش و ضریب ایمنی افزایش می یابد.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • به زمین زده شدن ­کلنگ ساخت ایستگاه آتش نشانی در تهران
  • بیشترین ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۱/ کلنگ ایستگاه جدید آتس‌نشانی به زمین زده شد
  • تهران در بین ۱۰ کلان‌شهر دنیا بیشترین تعداد ایستگاه آتش‌نشانی را دارد
  • منطقه ۱۱ تهران بیشترین ساختمان ناایمن را دارد
  • تهران دارای بیشترین تعداد ایستگاه آتشنشانی
  • تهران در بین ۱۰ کلان‌شهر بیشترین تعداد ایستگاه آتش‌نشانی را دارد
  • ساخت یک ایستگاه آتش نشانی جدید در تهران | آتش نشانی ۳۰ خدمت رایگان به شهروندان ارائه می دهد
  • تهران در بین ۱۰ کلانشهر دنیا بیشترین تعداد ایستگاه آتشنشانی را دارد