Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:24:09 GMT

برداشت یک هزار و ۵۰۰ تن توت در هوراند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۰۵۹۱

برداشت یک هزار و ۵۰۰ تن توت در هوراند

احد طائری روز شنبه در گفت گویی اظهار کرد: امسال در شهرستان هوراند ۱۵۰ هکتار از باغات به زیر کشت درختان توت از جمله ارقام سفید آن اختصاص یافته بود که از این مقدار بیش از ۱۵۰۰ تن محصول درختی توت شیرین و آبدار، به دو صورت تازه خوری و خشک مصرف می‌شود.

وی با اشاره به توپوگرافی و اقلیم مناسب شهرستان هریس برای توسعه کشت درخت توت سفید، افزود: امیدوارم در آینده نزدیک این محصول در سطح بیشتری از باغات این شهرستان کشت و محصول شیرین و منحصر به فرد آن برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی هوراند گفت: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی گرم، برداشت محصول توت شیرین باغی یک ماه زودتر آغاز شده و تا دو ماه دیگر نیز ادامه دارد.

توت از تیره توت سانان است که شامل ۱۰ تا ۱۶ گونه است. ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع توت در جهان است. 

توت میوه‌ای پرخاصیت و  پرکالری است و یکصد گرم توت که تقریبا معادل یک فنجان است حاوی ۶۱ کالری انرژی است. هر فنجان توت حاوی ۰.۹ گرم پروتئین است. البته باید توجه داشت که پروتئین توت، پروتئین گیاهی است.

قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند هستند ضرر ندارد. به همین علت به آنها توصیه می‌شود به جای قند، چای را با توت خشک بخورند.

این میوه خوشمزه دارای آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانید است. آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از آنها کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی هریس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی هریس وزارت جهاد کشاورزی هریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز