Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر همایون کاشانی کیا مدیرعامل شرکت مشاوره ایزو و نماینده ایزو در ایران اظهار کرد: تمام محصولات تولید شده در کشور ملزم به دریافت استاندار‌دهای اجباری از سازمان استاندارد کشور هستند، ایزو نمادی است که به محصولات با کیفیت بالاتر داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در پایان قرن بیستم کشور‌های در حال توسعه تولید قطعات محصولاتشان را به کشور‌های دیگر سپردند و شرکت‌هایی که تولید قطعات شرکت اصلی را در دست گرفتند باید استاندار‌دهای شرکت تابعه را رعایت کنند به همین دلیل استاندارد ایزو معرفی شد تا محصولات شرکت‌ها شبیه هم باشد.

نماینده ایزو در ایران بیان کرد: شرکت‌هایی که قصد دارند با دیگر کشور‌های ارتباط تجاری داشته باشند نیاز دارند نماد ایزو داشته باشند.

کاشانی کیا گفت: اداره استاندارد کشور‌ها وابسته به نهاد‌های دولتی هستند، در صورتی که ایزو یک نماد خصوصی محسوب می‌شود و نباید به دولت وابسته باشد.

او بیان کرد: مراکز مشاوره ایزو حق صدور گواهی نامه ایزو را ندارند و اگر شرکت مشاوره‌ای این کار را انجام دهد گواهی صادر شده اعتبار ندارد. مرکز IAF مرکز اعتبار دهی به ایزو است.

به گفته کاشانی کیا در هر کشوری مراکز اعتبار دهی برای ایزو وجود دارد و در کشور ما نیز ایزو NIC است و در دنیا ۳۳۰ گواهی ایزوی معتبر داریم.

نماینده ایزو در ایران بیان کرد: به دلیل تحریم‌ها هر شرکتی که دارای گواهی ایزو از ایران باشد زمانی که قصد تجارت بین الملی دارد نامش وارد لیست تحریم‌ها می‌شود به همین دلیل به شرکت‌های ایرانی پیشنهاد می‌شود گواهی ایزو از مرکز IAF دریافت کنند.

کاشانی کیا گفت: با دریافت گواهی ایزو از مرکز IAF هیچ کشوری نمی‌تواند یک شرکت ایرانی را تحریم کند و با این کار راه صادرات باز می‌شود.

او گفت: اگر کاربرد گواهی ایزو برای شرکت‌ها روشن شود همه آن‌ها مشتاق دریافت این نماد می‌شوند.

کاشانی کیا بیان کرد: گواهی ایزو براساس مستندات صادر می‌شود و نیازی به مشاهده عینی محصولات نیست.

نماینده ایزو در ایران تصریح کرد: گواهی CE نماد دیگری است که یک نماد بین المللی محسوب می‌شود و سال گذشته ۱۷ شرکت ایرانی توانستند این گواهی نامه را دریافت و صادرات را آغاز کنند یکی از شرکت‌هایی که توانستد گواهی نامه CE را دریافت کند یک شرکت تولید ماسک بود که در حال حاضر به کشور کانادا صادرات دارد.

او در پایان اظهار کرد: محصولات تولید شده در کشور ما کیفیت بالایی دارند و اگر تحریم‌ها برداشته شود می‌توانیم حرف اول را در منطقه بزنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گواهی ایزو سازمان استاندارد صادرات کالا گواهی ایزو کشور ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گلشنی منفرد از هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان طی امسال خبر داد و گفت: این هدفگذاری بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شد.

وی افزود: این میزان در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شد.

وی ادامه داد: طی امسال ۳۲ کالای جدید صادراتی نیز به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شده است.


بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشور‌های مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

دیگر خبرها

  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!