Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@21:56:06 GMT

قانونمند کردن بازار مسکن و اجاره‌بها

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۰۸۵۶

قانونمند کردن بازار مسکن و اجاره‌بها

ایران اکونومیست- معاون وزیر راه و شهرسازی از تهیه لایحه قانونمند کردن بازار مسکن و اجاره‌بها خبر داد و گفت: به ‌دنبال ساماندهی بازار مسکن هستیم.

محمود محمودزاده درباره بازار اجاره و قیمت افسارگسیخته مسکن و راهکارهای وزارت راه برای ساماندهی بازار اجاره‌بها، اظهار کرد: معتقدیم اگر برای دهک‌های 4 تا 7 اقدامی در خصوص تامین مسکن انجام نشود، آنها دچار مشکلات جدی برای تامین مسکن و پرداخت اجاره‌بها خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل لایحه قانونمند کردن بازار مسکن و اجاره‌بها در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد:هدف از تدوین لایحه قانونمند کردن بازار مسکن و اجاره‌بها، تعیین قیمت نیست، بلکه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها، مدنظر است. در عین حال، با توجه به اینکه بر اساس آخرین سرشماری در کشور، به طور متوسط جمعیت اجاره نشین به جمعیت صاحب خانه در مقیاس کشوری 31.7 درصد و در مقیاس شهر تهران 43.5 درصد برآورد شده با این احتساب در کلانشهرها نزدیک به 50 درصد جمعیت شهر را اجاره‌نشین‌ها به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین ساماندهی این بخش ضرورت داشت که در برنامه نیز قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از منافع قشر ضعیف که امکان تامین مسکن را ندارند، حمایت کند، پیگیری تصویب قانونی به منظور ساماندهی بازار اجاره‌بها را برای تامین این هدف ضرورت دانست و گفت: با توجه به اینکه حوزه مسکن، حوزه‌ای پیچیده و چندبعدی است بنابراین مباحث و موضوعات گوناگون این بخش از قانون و مقررات تا ساماندهی فعالان این بخش همه باید همزمان انجام شود تا به خروجی موثری دست یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بخشی از مشکلات امروز بازار اجاره‌بها کشور به دلیل عدم عرضه و تولید کافی مسکن در سال‌های گذشته است، افزود: با اجرای طرح ملی مسکن تلاش خواهد شد تا بخشی از کمبودها در تولید ناکافی مسکن در سال‌های گذشته جبران شود.

به گزارش تسنیم، در زمان حاضر کشور حدود 2 میلیون واحد مسکونی به همان دلیلی که محمودزاده به آن اشاره کرده، کمبود دارد. این در حالی است که در طرح ملی مسکن قرار است 400 هزار واحد ساخته شود.

 

تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ساماندهی بازار بازار اجاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

کد خبر 6086083 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • راهکار کنترل اجاره‌بها چیست؟
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟