Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@02:52:45 GMT

تغییر حوزه‌های انتخابیه یزد در دستور کار نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۰۹۶۵

تغییر حوزه‌های انتخابیه یزد در دستور کار نیست

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد بابیان اینکه در خصوص تغییرات در حوزه‌های انتخابیه هم مباحثی مطرح‌شده است، گفت: آنچه در استان در حال پیگیری است تغییر و تقسیم حوزه انتخابیه نیست بلکه اضافه شدن تعداد مجموع نمایندگان استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، احمد ترحمی در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای قیام خونین 15 خرداد، گفت: نه‌تنها این روزها بلکه همه ایام ما متعلق به آن امام بزرگوار است که مجد و عظمت ایران اسلامی مدیون آن امام عظیم‌الشأن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در این نشست از زحمات و خدمات بیست‌ساله محمدرضا تابش نماینده سابق مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی کرد و حسن اعتماد مردم شریف این شهرستان را به محمدرضا دشتی اردکانی برای ورود به عرصه خدمت گذاری به مردم در مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، افزود: شرایط سختی بر کشور و استان یزد گذشت که جا دارد از همه‌کسانی که درزمینهٔ مبارزه با این بیماری تلاش کردند تشکر و قدردانی شود به‌ویژه از مسؤولین، نیروهای مردمی، گروه‌های جهادی و تعامل بسیار خوب دستگاه‌ها و ارگان‌های شهرستان اردکان که در حوزه پیشگیری، اطلاع‌رسانی و درمان اقدامات شایسته تقدیری انجام دادند.

ترحمی اظهار داشت: کرونا هنوز تمام نشده و خطر در کمین است اما متأسفانه در سطح جامعه شرایط در حال برگشت به حالت عادی است و هرلحظه امکان دارد که اوج شیوع مجدد این بیماری را داشته باشیم و باید این هشدار داده شود که ضمن رعایت همه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی این اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و مردم به‌گونه‌ای زندگی خود را تنظیم کنند که با شرایط کرونایی سازگار باشد تا میزان آسیب‌ها به حداقل برسد.

وی در ادامه بابیان اینکه برخی از افراد بر این باور هستند که با هر تغییر ساختاری و سازمانی که اتفاق می‌افتد یک تخریب و یک تهدیدی به دنبال آن شروع می‌شود، گفت: درواقع باید  گفت که در تغییر نماینده شهرستان در مجلس هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است و فقط یک خدمتگزار جای خود را به خدمتگزار دیگری داده است و وظیفه همه ما این است که به نماینده جدید کمک کنیم.

معاون استاندار یزد بابیان اینکه بعضی‌ها درصدد این هستند به‌گونه‌ای القا کنند که با این تغییر نماینده همه میراث و اقدامات گذشته به تاراج می‌رود، تصریح کرد: من با قاطعیت می‌گویم هیچ اتفاق جدیدی نه در حوزه تقسیماتی و نه در حوزه مسائل سیاسی و حوزه مسائل مهم شهرستان اتفاق نیفتاده است و بنای ما تعامل با نمایندگان مجلس است و آنچه من از نماینده جدید شهرستان اردکان در مجلس دیدم اخلاق، متانت، نجابت، ادب، تعامل، همراهی، دغدغه و دلسوزی بوده است که جای قدرشناسی دارد.

وی با اشاره به حرف‌وحدیث‌هایی که از دیدار استاندار یزد با معاون اول رئیس‌جمهور در بعضی از رسانه‌ها و فضای مجازی منتشرشده است، گفت: در این رسانه‌ها مطرح شد که استاندار یزد در این دیدار بحث تقسیمات کشوری شهرستان اردکان را مطرح کردند که درواقع این دیدار جزو دیدارهای معمولی و طبق روال گذشته بود که بین استانداران و معاون اول رئیس‌جمهور برای پیگیری مسائل استان انجام می‌شود در این جلسه هیچ بحثی از تقسیمات کشوری و سیاسی شهرستان اردکان نه مطرح‌شده و نه در دستور کار بوده و نه تصمیم‌گیری شده است.

ترحمی افزود: من با قاطعیت اعلام می‌کنم که هر تصمیمی در حوزه تقسیمات کشوری، در حوزه حساسیت‌های محلی و منطقه‌ای و در حوزه مسائل مهم سیاسی، اجتماعی و امنیتی شهرستان‌ها اگر قرار باشد که گرفته شود حتماً بااطلاع فرمانداران و با هماهنگی نمایندگان محترم در مجلس خواهد بود و ما هیچ رایزنی و توافق پشت پرده و پنهانی با هیچ‌کس و هیچ نهاد و هیچ دستگاهی نخواهیم داشت.

وی در پایان بابیان اینکه در خصوص تغییرات در حوزه‌های انتخابیه هم مباحثی مطرح‌شده است، افزود: آنچه در استان در حال پیگیری است تغییر و تقسیم حوزه انتخابیه نیست بلکه اضافه شدن تعداد مجموع نمایندگان استان است که بر اساس قانون اساسی هر ده سال یک‌بار باید تعدادی افزوده شود همچنین هیچ اقدام جدیدی در حوزه سیاسی و تطبیق حوزه سیاسی و ثبتی و صدور سند انجام‌نشده است.

در ابتدای این جلسه فرماندار اردکان گزارشی از وضعیت شهرستان ارائه کرد و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسؤولین نیز به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

گفتنی است که در پایان، دکتر جواد قادری اردکانی به‌عنوان رئیس دفتر نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس یازدهم معرفی و حکم مسئولیت وی توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به وی اعطا شد.

انتهای پیام/ 90010

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای اداری اردکان معاون استاندار یزد کرونا تقسیمات کشوری حوزه انتخابیه شهرستان اردکان استاندار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درخصوص نابسامانی‌های ارزی و شرایط اقتصادی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ و لزوم چاره اندیشی مسئولان اقتصادی دولت و پیگیری مجلس در این حوزه، گفت: در بحث مباحث اقتصادی معتقدم که این تلاطم های موجود بر زندگی، کار و معیشت مردم اثر می‌گذارد و از همین ابتدای سال دارد سفره مردم را با چالش و مساله مواجه می‌کند و این در حالی است که مسئولان باید به طور جدی نسبت به این مساله توجه و دقت داشته باشند.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی کوچکی نژاد را در ادامه می خوانید:

 

نمایندگان هم همواره در صحن علنی مجلس تذکرات متعدد شفاهی و کتبی را نسبت به عملکرد دولتمردان و تیم اقتصادی داشته‌‌اند و به دنبال این هستیم که دولت با جدیت پای کار حاضر شود و فکری به حال اقتصاد کند. آقای فرزین به صداوسیما آمد و با آن جملاتی که در صداوسیما به کار گرفت برای ایشان متاسف شدم. اینکه رییس کل بانک مرکزی بگوید قیمت‌ها حباب است و کاذب است، ما قبول نداریم و حرف‌هایی از این جنس به این معناست که ایشان مردم را خوب نمی‌شناسند و نمی‌دانند که مردم ما به خوبی حرف‌های ایشان را می‌فهمند و تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌دانند که بانک مرکزی با اختیاراتی که دارد موظف است ثبات بازار را برقرار کند. حالا سه‌شنبه‌های نظارتی است آقای فرزین به مجلس می‌آیند و اعتراض نمایندگان هم نسبت به ایشان شدید است هم درخصوص نوسانات ارزی، ارز دارویی و همه موارد مرتبط دیگر در حوزه مسئولیتی ایشان صحبت خواهد شد. به اعتقاد من واقعا دولت در حوزه اقتصادی دچار یک مشکل اساسی است، تیم اقتصادی دولت قدرت تحلیل مسائل اقتصادی و توان تصمیم گیری مناسب را ندارد و به همین خاطر دچار یک بحران فکری شده اند. معتقدم که دولت باید یک خانه تکانی در تیم اقتصادی خودش انجام دهد و اگر این کار را انجام ندهد مجلس موظف است ورود کند و این مشکل را حل کند. به نظر من این تحلیل‌ها و آمارهایی که می‌دهند غیرواقعی است، در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات شدید نرخ ارز بودیم، این تکانه ها یک تا دو ماه دیگر در حوزه اقتصاد ایران و معیشت مردم و اجناس وارداتی خودش را نشان می‌دهد. کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضای تیم اقتصادی دولت و حتی مشاورین و معاون اقتصادی باید تغییر کنند، آقای محسن رضایی و سایر افرادی که در تیم هستند واقعا توان این کار را ندارند و من فکر می‌کنم که علم کار را هم ندارند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: سخنان احمدی نژاد بازار ارز را ملتهب کرد نماینده مجلس: بانک مرکزی نمی‌تواند نقش خود را در بازار ارز ایفا کند

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • بهادری جهرمی: نظارت‌ مرثر بر بازار نیازمند تمرکز نظارت است
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!