Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@11:42:30 GMT

استعفای تیم پلیس ضد شورش بوفالو پس از محکومیت دو افسر

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۰۹۸۴

استعفای تیم پلیس ضد شورش بوفالو پس از محکومیت دو افسر

۵۷ عضو واحد ضد شورش پلیس شهر بوفالو ایالت نیویورک پس از محکومیت دو افسر پلیس که مرد ۷۵ ساله غیرمسلحی را به سمت زمین هل داده بودند، استعفا کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از "‌بوفالو نیوز"، فیلم‌های ویدئویی که در روز پنجشنبه منتشر شده نشان می‌دهد مأموران پلیس در شهر "بوفالو" مرد غیرمسلح ۷۵ ساله‌ای را به سمت زمین هل می‌دهند و سر او بر اثر این برخورد، چندین مرتبه به زمین اصابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرد بی‌حرکت مانده و روی بتن شروع به خونریزی می‌کند. مقامات شهری در واکنش به این حادثه، رفتار افسر پلیس را محکوم کردند.

به دنبال این حادثه، ۵۷ عضو از بخش "تیم واکنش اضطراری" که به شورش‌ها و سایر شرایط ناآرامی عکس‌العمل نشان می‌دهد، در حمایت از همکاران خود، از واحدشان استعفا کردند.

بر اساس اخبار "بوفالو نیوز"، تیم واکنش اضطراری نه از واحد پلیس، بلکه از واحد تاکتیکی استعفا داده است.

"جان اوانس"، رئیس انجمن خیرین پلیس بوفالو در این باره اظهار کرد: موضع ما این است که این مأموران صرفاً در حال پیروی از دستورات "جوزف گراماگلیا"، معاون کمیسر پلیس مبنی بر خالی کردن میدان بوده‌اند.

اوانس افزود: مشخص نیست که چند نفر در محل حاضر بودند، اما مأموران صرفاً در حال انجام وظیفه بوده‌اند. نمی‌دانم چه تماسی بین مأموران و شخصی که زمین خورد برقرار شده، اما طبق ارزیابی من این شخص ابتدا سر خورده و سپس  از پشت به زمین افتاده است.

"مارک پولونکارز"، فرماندار شهرستان "ایری" نیویورک در یک کنفرانس مطبوعاتی، استعفای تیم ۵۷ نفره از واحد تاکتیکی را مورد تأیید قرار داد. پولونکارز همچنین اظهار کرد که این موضوع او را به شدت مأیوس کرده؛ چرا که این اقدام نمادین نشان می‌دهد که مأموران پلیس معتقد نیستند مرتکب اشتباه شده‌اند.

"بایرون لاکوود"، کمیسر پلیس بوفالو کسی است که به دنبال وقوع حادثه، دستور برکناری افسران پلیس درگیر در حادثه را صادر کرده است. بر اساس اظهارات پولونکارز، فرماندار شهرستان "ایری"، مردی که در این حادثه درگیر شده در بیمارستان بستری است و در حال حاضر شرایط او پایدار است.

تظاهرات در آمریکا در واکنش به مرگ جورج فلوید، مرد آفریقایی-آمریکایی که در زمان بازداشت توسط افسران پلیس سفیدپوست جان سپرد، موجب ابراز خشم نسبت به خشونت پلیس در آمریکا شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات در آمریکا جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۴۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سردار علی اکبر جاویدان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب حین گشت زنی دریکی از محورهای فرعی روستای نوبند به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف و در بازرسی از آن ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

وی افزود: مأموران انتظامی یگان امداد شهرستان بندرعباس نیز طی عملیاتی دیگر در روز گذشته پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت قاچاقچیان سوخت در حوزه استحفاظی به وسیله مشک‌های پلاستیکی بلافاصله برای بررسی موضوع اکیپ‌های گشت به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ادامه داد: قاچاقچیان سوخت به محض رؤیت مأموران از محل متواری شدند که دو عدد مشک ماری حاوی، مقدار تقریبی ۱۲۰ هزار لیتر سوخت کشف شد.

سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: طی دو عملیات جداگانه در ۲۴ ساعت گذشته جمعاً یک دستگاه کامیون و دو عدد مشک ماری حامل سوخت توقیف، ۱۴۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

وی با تأکید بر استمرار طرح‌های عملیاتی مقابله با قاچاق در تمام نقاط استان، ارزش سوخت‌های کشف شده در این دو عملیات را بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۴۷ میلیارد ریال عنوان کرد.

کد خبر 6083508

دیگر خبرها

  • توجه نکردن به دستور ایست پلیس، حادثه آفرید
  • پسربچه ۵ساله خاله خود را به ضرب گلوله کشت
  • فیلم| واکنش افسر بازنشسته سیا به پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
  • دستگیری سارقان به عنف در اهر
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!
  • یک افسر آمریکایی به ضرب گلوله کشته شد
  • واکنش حسینی به احضار به کمیته انضباطی؛ از رفتارم سوءبرداشت شد!
  • زمین گیر شدن سوداگران مرگ با ۲۶۰ کیلو تریاک
  • کشف ۱۴۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان