Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@09:33:23 GMT

پایگاه رای ترامپ در توییتر دست پایین را دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۱۰۵۲

پایگاه رای ترامپ در توییتر دست پایین را دارد

خرداد: چندی پیش ترامپ توییتی در خصوص جهت‌دار بودن اقدامات پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی علیه جمهوری‌خواهان زد و سپس دستوراتی درباره شبکه‌های اجتماعی داد. به گفته یک کارشناس رسانه، شاید الان سوء تفاهمی پیش بیاید که آمریکا به سمت فیلترینگ می‌رود ولی مطلقا این نیست و آمریکا قرار نیست سراغ فیلترینگ برود.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا ، ۸ خرداد فرمان اجرایی ترامپ با عنوان جلوگیری از سانسور آنلاین در سایت کاخ سفید منتشر شد و روز بعد، توییتر یکی از توئیت‌های ترامپ در مورد شورش‌های اخیر را با برچسب «تجلیل از خشونت» محدود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پلتفرم‌های بی‌طرف؟پوریا آسترکی کارشناس شبکه‌های مجازی در همین خصوص در گفت‌وگو با ایرنا پلاس گفت: بستر بحث این است که تعداد زیادی از مکالمات و مکاتبات و اظهار نظر مردم در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان پلتفرم بی‌طرف مطرح هستند و بنابراین با یک سری قواعد که خود آنها گذاشته‌اند، این پلتفرم ایجاد شده است.
وی گفت: این قوانین محدوده فعالیت کاربران را در این پلتفرم مشخص می‌کند. پیش فرض من این است که وقتی من پلتفرمی را ایجاد می‌کنم، برای آن قوانینی می‌گذارم تا آن قوانین تا جایی که در تقابل با قوانین موضوعه و جاری کشور نباشد، باید در پلتفرم من اجرا شود. من پلتفرمی ایجاد می‌کنم و می‌گویم عضویت در آن شرط سنی دارد و کسانی که زیر ۱۳ سال هستند نمی‌توانند در این پلتفرم عضو شوند. زمانی‌که کسی در سن زیر ۱۳ سال در این پلتفرم عضو می‌شود من او را حذف می‌کنم.
آسترکی افزود: قوانین یک بخش قضیه است. یعنی حاکمیت در شبکه که با سازنده است و در چهارچوب قوانین کلی کشور قرار دارد. موضوع دیگر در اینجا بحث نحوه رخدادهای اتوماتیک است. مثل اینکه کسی که در توییتر زیاد ریپورت می‌شود، بقیه نمی‌توانند پست‌های او را زیاد ببینند و یا پست‌های او کمتر امکان دیده‌شدن پیدا می‌کند. یا اینکه اکانت او حذف می‌شود. در فیسبوک یا اینستاگرام این الگوریتم بسیار موثر است و این الگوریتم‌ها تعیین می کند که کاربران چه حرفی را بشنوند و ببینند و چه چیزی را نبینند و نشنوند. بنابراین بستری داریم که توسط پلتفرمی بی‌طرف تعیین شده‌است و قوانینی تعیین می‌کند. از طرفی جاری کردن الگوریتم‌ها برای مقاصد تجاری است که بستر بحث ما است.
ترامپ به چه چیزی معترض است؟آسترکی در خصوص علت اعتراض ترامپ به شبکه های اجتماعی گفت: ترامپ به این اعتراض دارد که کارهایی که شبکه‌ها انجام می‌دهند تصمیماتی ادیتوریال محسوب می‌شود و مثل یک فعال سیاسی یا یک سردبیر عمل می‌کنند و تصمیماتی می‌گیرند. مثل اینکه چه چیزی عمل شود یا چه چیزی عمل نشود و می‌گوید این‌ها در تضاد با آزادی بیان قرار دارد.
وی ادامه داد: اینکه این‌ها تصمیماتی ادیتوریال محسوب می‌شود، نه‌چندان در توییتر، ولی بیشتر در فیسبوک اینطور است. فیسبوک این الگوریتم را بسیار سختگیرانه اجرا می‌کند و تصمیم می‌گیرد چه کسی چه چیزی را ببیند و چه کسی چه چیزی را نبیند. البته عمدتا برداشت و تجربه و شناختی که من از فیسبوک دارم و نوع دسته‌بندی اطلاعاتی فیس بوک به صورتی است که عمدتا به‌دنبال مقاصد تجاری است.
چرا توییتر؟آسترکی گفت: در توییتر چون آوردگاه نظرات سیاسی و جریانات سیاسی و رسانه‌ای است، درگیری بین پلتفرم و کاربر بیشتر به چشم می‌آید. توییتر عده‌ای را حذف می‌کند، عده‌ای را معلق می‌کند و توییت‌هایی را بنا بر سیاست‌های خود حذف می‌کند و بیشتر صحبت ترامپ و ارجاعات او به توییتر بود. البته به فیسبوک هم اشاره داشت. ولی بیشتر به توییتر اشاره می‌کرد. توییتر آوردگاهی سیاسی است و طبیعتا توجه بیشتری به توییتر وجود دارد. ولی الگوریتمی که ترامپ در مورد بی‌طرف نبودن به آن اشاره داشت، بیشتر به توییتر توجه دارد.
دستور ترامپ چیست؟این کارشناس رسانه در خصوص دستورات ترامپ افزود: وی به این مساله اعتراض داشت و می‌گفت این مساله آزادی بیان شهروندان و کاربران را از بین می‌برد و باعث می‌شود نظراتی حذف و سانسور شوند و دیده نشوند. در واقع ترامپ مدعی بود این تهدیدی برای دموکراسی است. ترامپ سه دستور داده است: یکی به وزارت تجارت و یا نهاد تجاری آمریکا دستور داده است که فعالیت آنها را با قانون رسانه‌ای آمریکا تطبیق دهد و موارد نقض آن را به‌خصوص در امور تجاری پیدا کند. دومین دستور به دادستان کل آمریکا ارسال شده‌است تا نظارت دقیقی بر کارهای اشتباه این شبکه‌ها انجام بگیرد، خصوصا کارهایی که با قانون آزادی بیان در تضاد هستند. سومین دستور به دولت بود تا لوایحی را آماده کنند و فعالیت شبکه‌های اجتماعی طبق این لوایح مدیریت شود. چون چیزی به‌عنوان قانون شبکه‌های اجتماعی ندارند.
پایگاه رای ترامپ در توییتر دست پایین را داردوی افزود: ترامپ اشاره می‌کند که نمی توان در ارتباطات مکالمه تلفنی دو نفر را ویرایش و یا حذف کنید و به کسی اجازه تماس با دیگری داده نشود. به همین دلیل نمی‌توان در توییتر یا فیسبوک چنین کاری کرد و این دید به داستان وجود دارد. ولی هیچ کدام از این دستورات در کوتاه مدت تفاوتی ایجاد نمی‌کند و منجر به برخورد خاصی با شبکه‌ها نمی‌شود. شاید قبل از انتخابات کمی توییتر و فیسبوک را زیر فشار بگذارند تا نظرات طیف‌های مختلف شنیده شود. ولی راهی که ترامپ می‌رود، در صورت انتخاب مجددش طی ماه‌های آینده به تصویب قوانینی سختگیرانه‌تر می‌انجامد و نظارت روی شبکه‌های اجتماعی بیشتر می‌شود.
«اگر امروز فیسبوک تصمیم می‌گیرد از عضویت افراد زیر ۱۳ سال خودداری کند شاید در آینده قانونی ملی در امریکا  در این موضوعات تصویب شود. این موضوع بستر ناگفته‌ای نیز دارد. به‌طور خاص در توییتر حرف جریانات لیبرال و چپ‌های آمریکا سوارتر است و به نسبت محافظه کاران و مسیحیان محافظه کار بیشتر نفوذ و هجمه دارند. به‌طور مثال دفاع از سقط جنین در محیط توییتر راحت‌تر پذیرفته می‌شود و شاید مخالف با سقط جنین در توییتر ریپورت شود. »
آسترکی در خصوص تاثیر این وضعیت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: بخش بزرگی از پایگاه سنتی رای ترامپ در توییتر امکان موفقیت کمتری دارند. البته قالب توییتر فضای متمایل به چپ دارد. دقیقا مثل محیط ایران که در توییتر چپ‌ها، فمنیست‌ها و محیط زیستی‌ها دست بالا را دارند و جناح‌های مقابل این نظرات در محیط توییتر تحت فشار هستند. انگیزه و دلیل مخالفت اصلی ترامپ همین است. چون پایگاه سنتی رای او در شبکه اجتماعی مورد علاقه‌اش در محدودیت است. لذا این اتفاق، تصمیم یا سیاست‌گذاری در زمینه پلتفرم نیست. شاید الان سوء تفاهمی پیش بیاید و فکر شود که آمریکا به سمت فیلترینگ می‌رود ولی مطلقا این نیست و آمریکا قرار نیست به سراغ فیلترینگ برود. برچسب ها: ترامپ ، توییتر

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ توییتر شبکه های اجتماعی شبکه ها چه چیزی بی طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم

حجم ویدیو: 5.12M | مدت زمان ویدیو: 00:00:39 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • ترامپ دوباره در دادگاه
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • نظر مدیرعامل تلگرام درباره پلتفرم‌های آمریکایی
  • فیلم| کلافگی مردم از تبلیغات در سریال‌های شبکه نمایش خانگی
  • پاسخ جالب توییتر رسمی باشگاه بایرلورکوزن به پیام تبریک کارلو آنچلوتی
  • ببینید | ترامپ در دادگاه جنایی
  • وزیر خارجه اسرائیل : تل آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود
  • وزیر خارجه اسرائیل: تل‌آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است