Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:49:05 GMT

مرکز آفرینش صنایع دستی در بافت راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۱۰۵۵

مرکز آفرینش صنایع دستی در بافت راه اندازی شد

کاظم حسین زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی مرکز آفرینش روستایی صنایع‌دستی در روستای بیدکردوییه با هدف توسعه، ترویج و آموزش گلیم چهل ماشوله است.

وی با بیان اینکه این روستا دارای پیشینه تاریخی در بافت گلیم چهل ماشوله است، اظهار داشت: در این مرکز  بافت گلیم چهل ماشوله آموزش داده می شود و علاقه‌مندان می‌توانند آموزش این گلیم را با حضور استادان برجسته فرا گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان تصریح کرد: طی جلسه شورای انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی که در سال ۱۳۹۷ برگزار شد، روستای بیدکردوییه شهرستان بافت در رشته گلیم چهل ماشوله ثبت ملی شد.

وی با اشاره به بافت گلیم چهل ماشوله در شهرستان بافت گفت: بافت این گلیم در دهستانهای فتح آباد و دشتاب به خصوص روستاهای بیدکردویه و زردشت شهرستان بافت همچنان توسط صنعتگران انجام می گیرد.

حسین زاده با اشاره به اینکه قدمت این نوع بافت به دوره صفویه و ورود ایل افشار به این منطقه باز می گردد افزود: مهم ترین نقوش این نوع دستبافته چهار گل، چهار فصلو، ترمئو، چوگونو، خارا، کله قوچی، سم  قاطرو،   گنبه ای و غیره است.

وی تاکید کرد: در نظر داریم برای سایر شهرستان‌های استان نیز مرکز آفرینش صنایع دستی روستایی ایجاد کنیم که در صورت تامین منابع مالی این اقدام صورت می گیرد.

شهرستان  بافت در فاصله ۱۸۵ کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلیم چهل ماشوله صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان