Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:12:35 GMT

آخرین خبر از باز شدن مرز مسافری ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۱۰۶۶

آخرین خبر از باز شدن مرز مسافری ترکیه

طبق اعلام مسئولان گمرک ایران با وجود رایزنی‌های صورت گرفته در رابطه با گشایش مرزهای مسافری فعلا زمان دقیقی برای آن قابل پیش بینی نیست و بسته به نظر آنکارا دارد.

به گزارش ایسنا، با شیوع ویروس کرونا، از ابتدای اسفند ماه سال گذشته مرزهای مسافری و تجاری ترکیه بسته شد ولی در روزهای گذشته و بعد از رایزنی‌های صورت گرفته مرز بازرگان بازگشایی و تجارت از سر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که آخرین پیگیری از گمرک در رابطه با وضعیت مرز مسافری با این توضیح لطیفی  - سخنگوی گمرک - همراه شد که طی ملاقات‌های مرزی که بین مسئولان ایرانی و ترکی انجام شده است تصمیم گیری در رابطه با تردد مسافران  با آنکارا خواهد بود.

به گفته وی آنکارا باید برای باز کردن مرز مسافری و عبور و مرور مسافر تصمیم گیر ی کند که در مورد مرزهای زمینی، ریلی و هوایی خواهد بود.

لطیفی در رابطه با وضعیت تجارت در روزهای گذشته و با باز شدن مرز بازرگان نیز گفت: در روز گذشته ۱۹۴ کامیون ترک وارد ایران شده و از دو مرز بازرگان و سرو بوده است.

وی یادآور شد: ۶۰ واگن کالا نیز از ترکیه و از طریق مرز و گمرک رازی وارد ایران شده و از این مسیر ۱۵ واگن به ترکیه صادرات داشته است.

به گفته سخنگوی گمرک ایران ۲۶ کامیون کالای ایرانی نیز پس از انجام تشریفات گمرکی  از مرز بازرگان وارد ترکیه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس مرز ایران و ترکیه مرز بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد این افراد نیمه شب گذشته در یک عملیات ضربتی همزمان در ۳۰ استان دستگیر شده اند.
به گفته یرلی کایا این افراد مرتبط با گروهک تروریستی داعش بودند و برای این گروهک کمک‌های مالی جمع آوری می‌کردند.
بنا بر این اطلاعیه در ۱۰ ماه گذشته در هزار و ۳۲۹ عملیات صورت گرفته علیه گروهک تروریستی داعش، دو هزار و ۹۱۹ مظنون داعشی بازداشت، ۶۹۲ بازداشتی زندانی و ۵۳۱ بازداشتی نیز با حکم کنترل قضایی آزاد و تحقیقات قضایی در مورد ۱۸۷ مظنون نیز ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • رکورد پروازهای مسافری فرودگاه خارگ شکسته شد
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • مهران و شلمچه پرترددترین پایانه‌های مرزی کشور در ۱۰ روز گذشته
  • تجارت خارجی یک‌ میلیارد دلاری زنجان
  • از استقلال پیشنهاد داشتم اما به احترام هواداران ماندم
  • ۱۶۷ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر جابجا شد
  • واردات ۳.۲ میلیارد دلار تلفن همراه در سال گذشته/ ۳۰ تن شمش طلا وارد کشور شد
  • رسیدن میزان تجارت خارجی زنجان به بیش از یک میلیارد دلار در سال گذشته