Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:15:15 GMT

فضای مدیریتی کشور نیازمند تغییر است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۱۰۶۸

فضای مدیریتی کشور نیازمند تغییر است

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مدیریتی کشور، نیازمند تغییر است اما این اقدام لزوما به معنای تغییر گسترده مدیران نیست.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی ظهر امروز (۱۷ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که منطقه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه اهالی رسانه خوب و کارآمدی دارد، تصریح کرد: منطقه با این پتانسیل، نیاز به یک عرصه رسانه‌ای قوی‌تر از آنچه که هست، دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این‌که جامعه زنده و پویا جامعه‌ای است که در آن نقد وجود داشته باشد و از نقد باید استقبال شود، عنوان کرد: برخلاف جسم انسان که به‌طور طبیعی رشد می‌کند، روح انسان همواره در حال تعالی است و اگر نقد وجود داشته باشد، انسان می‌تواند به رشد بی‌انتها برسد.

این مسئول با بیان این‌که جامعه نیز مانند روح انسان برای رشد خود نیاز به نقد دارد، ادامه داد: اگر نقد برای بیان عیوب بوده و راهکار برای اصلاح آن ارائه شود جامعه نیز می‌تواند در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که نقد دلسوزانه باید در جامعه تقویت شود، یادآور شد: همه مسئولان باید سعه صدر شنیدن نقد را داشته باشند و در جایی که نقد وارد است، دست به اصلاح زده و در جایی که وارد نیست، سکوت کنند.

وی با تاکید بر این‌که آماده حمایت از رسانه‌ها هستیم، بیان کرد: به نقش رسانه در جامعه اعتقاد داریم و لذا حمایت لازم برای رشد رسانه‌ها در منطقه صورت خواهد گرفت اما این حمایت بدان معنی این نیست که از رسانه‌ها انتظار نقد نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام شجاعی در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به این‌که در نگاه به سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری، اشکالاتی وجود دارد که اگر مرتفع شود، می‌توان کارهای بزرگ انجام داد، یادآور شد: سرمایه‌گذارانی که به پیشرفت اقتصاد منطقه کمک می‌کند باید شناسایی شوند و موانع پیشروی آن‌ها برداشته شود، زیرا کشور در شرایط تحریمی سختی قرار دارد که با ورود سرمایه‌گذاران، می‌توان برخی از مشکلات را حل کرد.

این مسئول تاکید کرد: هرچند باید به دنبال سرمایه‌گذاران بزرگی باشیم، اما این موضوع نباید ما را از این امر غافل کند که از شناسایی سرمایه‌گذاران متوسط و کوچک که به دنبال انجام کارهای بزرگ در شرایط خاص هستند، غافل شویم.

وی نقدهای انجام شده به موضوع بانک‌داری در کشور را وارد دانسته و افزود: به تدریج تلاش می‌شود مدل جدید بانکداری اسلامی که بر مبنای آموزه‌های دینی تهیه شده در جامعه پیاده شود که در همین راستا یکی از بانک‌ها اعلام آمادگی برای پیاده‌سازی این مدل به صورت آزمایشی را کرده است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این‌که برای مجلس یازدهم، افق بلندمدت، کوتاه‌مدت و میان‌مدت طراحی کرده‌ایم، ادامه داد: در افق کوتاهمدت تمرکز بیشتر بر روی معیشت مردم و در میانمدت بر روی اقتصاد مردم است.

شجاعی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه مشکل بحران آب در منطقه، افزود: با توجه به این‌که این منطقه، منطقه‌ای پر آب محسوب می‌شود، سوءمدیریت در بخش‌هایی وجود داشته است که شاهد بحران آب در منطقه هستیم که برای حل این معضل علاوه بر پیگیری‌هایی که صورت گرفته و خواهد گرفت، نیاز به نگاه جامعه و بلندمدت داریم.

وی با اشاره به این‌که دوران استخدام‌ دولتی به سر آمده و چاره‌ای جز این نداریم که با ظرفیت عظیم جوانان به سمت کارهای مردمی در ساحت تولید حرکت کنیم، ادامه داد: با توجه به قدرت خلاقیت و پیش‌روندگی که جوانان دارند باید از آن‌ها و طرح‌هایی که با سنجش تمامی جوانب ارائه می‌شود حمایت ویژه وجود داشته باشد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامه‌نگاری صورت گرفته با رئیس جمهور در زمینه لزوم برخورداری بازماندگان از سهام عدالت، یادآور شد: طرحی با همکاری برخی از نمایندگان در مجلس آماده شده تا اجازه پیشثبت‌نام سهام عدالت به کسانی که نیاز به آن دارند، داده شود که این طرح تقدیم هیئت رئیسه و اعلام وصول شده است.

این مسئول با اشاره به دخالت در عزل و نصب‌ها، یادآور شد: به شدت با باندبازی در این حوزه مخالفیم و اجازه نخواهیم داد که باندبازی به منطقه آسیب زده و آن را عقب نگه دارد.

وی با بیان این‌که فضای مدیریتی کشور باید تغییر کند، ادامه داد: این تغییر لزوما به معنای تغییر مدیران نیست، زیرا اگر فضای کشور فضای کار و تلاش و جهاد نباشد، یک مدیر جهادی نیز نمی‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس یازدهم، با اشاره به این‌که ساختار بودجه‌ای یک کشور دارای مشکلاتی است که حل آن همراهی دولت را می‌طلبد، یادآور شد: پیگیر اصلاح ساختار بودجه خواهیم بود.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماينده مجلس مدیریت زنجان استانی سیاسی نماینده مردم ابهر وجود داشته یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ حقوق کارگران چه عددی است؟

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما واقعا از رفتار نمایندگان دولت خصوصا وزیر کار در شورای عالی گله‌مند هستیم و گذاشتیم بعد از اینکه مجلس شروع به کار کرد، بحث را دنبال کنیم و با همفکری یک تصمیمی در خصوص وزیر و تصمیم اتخاذ شده، بگیریم.

حسینعلی حاجی دلیگانی درباره این‌که باتوجه به شعار سال، این سوال در بین جامعه کارگری پیش آمده است با این مقدار افزایش حقوق آیا برای آنان رمقی می‌ماند در چرخه تولید کوشا باشند و بتوانند این شعار را محقق کنند، گفت: یکی از ارکان اصلی تولید نیروی کارگری است که باید در عرصه حضور داشته باشد و تولید کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما واقعا از رفتار نمایندگان دولت خصوصا وزیر کار در شورای عالی گله‌مند هستیم و گذاشتیم بعد از اینکه مجلس شروع به کار کرد، بحث را دنبال کنیم و با همفکری یک تصمیمی در خصوص وزیر و تصمیم اتخاذ شده، بگیریم.

وی افزود: نهایتا مسولیت با آقایان بوده است و باید نوعی تصمیم می‌گرفتند که عادلانه باشد، قبلش هم با نمایندگان کارگران‌ صحبت کرده بودیم، مصاحبه هم انجام داده بودیم که باید عدد حقوق، عددی مناسبی برابر آنچه که قانون دائمی می‌گوید باشد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: قانون دائمی می‌گوید افرایش حقوق کارگران باید بر اساس نرخ تورم‌ باشد، این‌ها اولین کاری که باید انجام دهند این است نرخ تورم‌ را از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه استعلام کنند و ببینند، نرخ تورم چقدر است و بر اساس آن تصمیم می‌گرفتند. اگر همه بر اساس قانون عمل می‌کردند، خیلی از مشکلات به وجود نمی آمد.

وی اظهار داشت: این عددی که گذاشته شده کف حقوق است، طبیعتا واحدهای تولیدی، کارگری و خدماتی می‌توانند خودشان عددهای بالاتری دهند، یعنی کسی آنان را منع نکرده است که عددهای بالاتری را نپردازند و این می‌تواند تا زمانی که تصمیم جدیدی گرفته شود، ملاک عمل قرار گیرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این‌که آیا امکان استیضاح وزیر کار وجود دارد، گفت: باید ببینیم، به هر حال چون این نوع کارها تصمیم جمعی است، باید با همکاران مشورت کنیم و ببینیم چه کاری باید انجام داد.

وی درباره این‌که کارگران مطرح می‌کنند آیا خود مسئولان می‌توانند با ماهی ۱۰ میلیون زندگی کنند، عنوان کرد: خیر، واقعا نمی‌شود آنکه مشخص است. بالاخره خط فقر را خود مرکز پژوهش های مجلس تعیین و اعلام کرده است و دولت هم می‌داند خط فقر چه عددی است و حداقل بایستی عددی را می‌گذاشتند که یک مقداری نزدیک خط فقر باشد.

دیگر خبرها

  • جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است
  • تایید ثبت‌نام ۸۸ هنرمند و خبرنگار مرکزی متقاضی مسکن
  • طغیانی: تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور است
  • کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ حقوق کارگران چه عددی است؟
  • تکمیل ۲خطه کردن راه‌آهن زنجان -قزوین نیازمند ۱۲۵۰میلیارد اعتبار
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است