Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هند اعلام کرد که چین در منازعه مرزی مشترک از تکنیک‌های جنگ نرم استفاده می‌کند تا باعث ایجاد اضطراب و دلهره داخل خاک دهلی نو شود. تاریخ انتشار: 13:34 - 17 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۶۳۵

خبرگزاری میزان - بنابر گزارش  هندوستان تایمز، هند مدعی شد: تکنیک های چین برای کنترل اختلافات مرزی لداخ به کار برده است نوعی اغراق و جنگ نرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش منتشر شده آمده است؛ چین مانند نقشه‌ای که در چالش مرزی با بوتان در دوکلام طراحی کرد این بار نیز در تلاش است تا هند را از طریق رسانه های داخلی این کشور شکست دهد.

در این روش چین تلاش می کند تا با بزرگ نمایی قدرت نظامی خود و انتشار تصاویری که نشان از آمادگی کامل سربازان چینی می دهد در روحیه سربازان هند تاثیر منفی بگذارد.

پکن تلاش می کند تا با انتشار فیلم ها و نقشه هایی که در آن به برتری زمینی و هوایی چین اشاره شده است شرایط را برای هند سخت تر کند.

هند معتقد است: چین از طریق این شیوه جنگ نرم تلاش می کند تا روحیه سربازان هندی را در مرز ضعیف کرده و آنها را آماده پذیرش شکست کند.

دهلی نو بر این باور است که اگر چین قصد مذاکره هم داشته باشد در شرایطی مذاکره می کند که برتری نسبی را در اختیار داشته باشد و بتواند از آن برای چانه زدن در مذاکرات استفاده کند.

مناقشه چین و هند بر سر منطقه تعیین تکلیف نشده لداخ عمری طولانی دارد ولی طی روزهای اخیر تنش های مرزی باز هم افزایش یافته است.

چین مدعی است هند اقدام به ساخت جاده‌ای در این منطقه کرده که امکان حمل تسلیحات سنگین نظامی از طریق آن وجود دارد و این زیر پا گذاشتن معاهده های سابق است.

دولت آمریکا پیشنهاد میانجی گری برای حل این مناقشه را داده بود ولی این پیشنهاد از سوی مسئولین دو کشور هند و چین رد شد.

 بیشتر بخوانید: گسترش روابط هند و استرالیا با هدف مقابله با چین  ادعای پمپئو در مورد ارتباط چین و ماهان ایر هند و چین به سوی یک تنش مرزی جدی پیش می‌روند واکنش پکن به تحریم یک شرکت چینی از سوی آمریکا؛ «همکاری با ایران قانونی است» دهلی نو نیروهای مرزی خود را افزایش داد

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هند دهلی نو جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور

دریافت 74 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طی دهه اول فروردین ماه جاری، با حضور در مناطق مرزی جنوب شرق کشور از یگان‌های مستقر در این مناطق بازدید کرد.

کد خبر 6063589

دیگر خبرها

  • یک روز با مرزبانان روزه دار در نقطه صفر مرزیِ ایران و آذربایجان
  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • انفجار مین در سردشت با دو زخمی
  • انفجار مین در سردشت دو زخمی برجای گذاشت
  • انفجار مین در سردشت دوزخمی برجای گذاشت
  • چگونه هر روز شاد و پر انرژی از خواب بیدار شویم؟
  • تکنیک و نبوغ چاشنی گل اول ایران
  • ترساندن از مبارزه با اسرائیل باعث سکوت مردم نشود