Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیروس نصیری روز شنبه با اعلام این خبر افزود: حق سرانه درمان بیمه‌ شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد و مستمری بگیرانی که طبق مقررات از مستمری آنان حق سرانه درمان کسر می‌شود از ابتدای فروردین ماه سال جاری مبلغ ۵۵۷ هزار ریال تعیین شده است.
وی اضافه کرد:  نرخ حق سرانه برای اتباع و مهاجران خارجی که در چارچوب مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد نسبت به بیمه پردازی خود اقدام می‌کنند نیز از ابتدای سال جاری معادل یک میلیون و ۲۳ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصیری با اشاره به شرایط احراز معافیت از معاینات پزشکی اولیه متقاضیان بیمه با ماهیت اختیاری، گفت:در راستای تحقق برنامه‌های عملیاتی سازمان مبنی بر تسهیل و روان سازی امور، تسریع در فرآیند تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به آحاد افراد جامعه، ارتقای سطح رضایت‌مندی متقاضیان و بیمه شدگان و کاهش هزینه‌ها مقرر شد کلیه متقاضیان بیمه با ماهیت اختیاری در صورت احراز توامان شرایط از انجام معاینات پزشکی اولیه معاف شوند.
وی با اشاره به شرایط لازم در این زمینه، گفت: بیمه شده باید ظرف ۱۰ سال قبل از تاریخ درخواست یک سال سابقه پرداخت حق بیمه با نرخ کامل را داشته و همچنین ظرف یک سال قبل از تاریخ درخواست، ۹۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه با نرخ کامل برای وی ثبت شده باشد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: این مشاغل شامل بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌های توافقی، ادامه بیمه به‌طور اختیاری، بیمه ایرانیان خارج از کشور، کارفرمایان صنفی، کارگران ساختمانی، رانندگان، خادمان ثابت مساجد، قالی‌بافان و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار و ...هستند.
تامین اجتماعی استان در حال حاضر ۲۳۴ هزار بیمه شده اصلی را تحت پوشش دارد که ۱۵۹ هزار نفر، بیمه شده اجباری هستند.

برچسب‌ها سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین خسارت بیمه بیمه درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین خسارت بیمه بیمه درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین خسارت بیمه بیمه درمان مشاغل آزاد حق سرانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

میرهاشم موسوی اظهار داشت: تعداد درخواست‌ها و بازنشستگی‌های برقرار شده در مشاغل سخت سهم عمده‌ای در ناترازی منابع و مصارف تامین‌اجتماعی دارند؛ وضعیت فعلی به گونه‌ای است که متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده و گاهی نیروی کار در اوج تجربه، مهارت و تخصص از بازار کار خارج می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان تامین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری در نشستی مشترک به بررسی دلایل و بستر‌های شکل‌گیری دعاوی مربوط به این سازمان در دیوان عدالت اداری پرداخته و بر ضرورت اصلاح برخی قوانین و مقررات از جمله در زمینه مشاغل سخت و زیان‌آور تأکید کردند.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در این جلسه با بیان ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق به بیمه‌شدگان سازمان به‌جهت پیشگیری از طرح دعاوی گفت: اخیرا با برنامه‌ریزی انجام شده؛ هر ماه مبلغ حق بیمه پرداختی، تعداد روز‌های اشتغال و عنوان شغلی اعلام شده در لیست‌های حق بیمه پرداختی را به‌عنوان سه موضوع اصلی که معمولا در شکایات طرح می‌شود؛ از طریق پیامک به اطلاع بیمه‌شدگان می‌رسانیم. این فرایند در حال تعمیم به عموم بیمه‌شدگان کشور بوده و ان‌شاءالله تا پایان اردیبهشت‌ماه به طور کامل اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • سن بازنشستگی به ۴۰ رسید + شرایط
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روز‌های اشتغال به بیمه‌شدگان
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان