Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@20:54:01 GMT

انتقادکنعانی‌مقدم از پاسخ ظریف به توئیت‌های ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۱۱۱۶

انتقادکنعانی‌مقدم از پاسخ ظریف به توئیت‌های ترامپ

خبرگزاری مهر: یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ترامپی که در خود ایالات متحده آمریکا جایگاهی ندارد، پاسخ دادن به پیام‌های وی اشتباه محض است و وزیر امور خارجه کشورمان نباید وارد این دام ترامپ شود.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار مهر در زمینه پاسخ توئیتری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه بازگشت به برجام، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که ترامپ ارزش پاسخ دادن به توئیت‌هایش و حتی پیام‌های رسمی خود را نیز از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ترامپی که در کشور خود دچار بحران مشروعیت شده، منادی نژادپرستی بوده و دستش به خون مردم آغشته است و همچنین در خود ایالات متحده آمریکا جایگاهی ندارد، پاسخ دادن به پیام‌های وی اشتباه محض است و وزیر امور خارجه کشورمان نباید وارد این دام ترامپ شود.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ به دنبال این است که ارتباطات خود را در ایران همچنان حفظ کند؛ ولی باید بگویم که پاسخ ما قاطع بوده است. ما پاسخ خود به آمریکا را در عین الاسد، شکستن تحریم‌های نفتی و در صحنه‌های نبرد داده‌ایم.

کنعانی‌مقدم افزود: به نظر می‌رسد که اینگونه پروپاگاندای ترامپ در آستانه انتخابات نوامبر ۲۰۲۰، حاکی از آن است که رئیس جمهور آمریکا به دنبال امتیاز گرفتن است و نه امتیاز دادن! و ما نباید قول اقدامات کسی را بخوریم که حتی جایگاهی در کشور خود نداشته و اصلاً مشخص نیست که وی بتواند انتخابات آینده را پیروز شود.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه چرایی تاکید بر روی برجام با وجود اذعان بسیاری از کارشناسان بر مرگ این توافق، عنوان کرد: در این موضوع ما با دو مسئله مواجه هستیم. یکی از این مسائل موضوع رابطه با آمریکا بوده و دیگری نیز بحث خود توافق هسته‌ای است.

کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: برجام یک توافق بین‌المللی است که روسیه، چین، آلمان، فرانسه و انگلیس بخشی از آن بوده و در آن حضور دارند و در مقابل آمریکا در این توافق حضور ندارد. در حال حاضر ما برجام بدون آمریکا را دنبال می‌کنیم.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: این موضوع حاوی این نکته است که در موضوع برجام ما به طور کامل از آمریکا ناامید هستیم. آمریکا در چارچوب برجام نه به تعهدات خود عمل کرد و نه در حال حاضر حضوری در این توافق دارد.

وی تاکید کرد: موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم، مسئله مذاکره با آمریکا است. پیش از این، دریچه‌هایی برای مذاکره با آمریکا وجود داشت؛ ولی با ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی توسط واشنگتن، هیچ روزنه‌ای دیگر وجود ندارد.

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی یادآور شد: افرادی که در سرآب مذاکره با آمریکا به سر می‌برند، به نظر می‌رسد کسانی هستند که درک صحیحی از تحولات ایران و جهان ندارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کنعانی مقدم ظریف ترامپ برجام کارشناس مسائل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد مشاور جنگ طلب ترامپ درباره پاسخ اسرائیل به حمله ایران | چیزی که ما امشب دیدیم نمایانگر ...

به گزارش همشهری آنلاین،‌ جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه سی.ان.ان در واکنش به حمله دیشب ایران به رژیم صهیونیستی به تلافی حمله تروریستی این رژیم در ۱۳ فروردین به ساختمان کنسولگری ایران در شهر دمشق گفت، حمله ایران «شکست سنگین بازدارندگی آمریکا و اسرائیل» را نشان می‌دهد.

او در این مصاحبه گفت: «چیزی که ما امشب دیدیم نمایانگر شکست سنگین بازدارندگی آمریکا و اسرائیل بود. شکست سنگینی در برابر ۲۰۰ موشک کروز و بالستیک و پهپاد.»

بولتون در ادامه این مصاحبه گفت: «بیایید از جورج دبلیو. بوش تشکر کنیم که آمریکا از معاهده ۱۹۷۲ ضد موشک بالستیک خارج و توانمندی دفاع ضد موشکی آمریکا را به کار گرفت.»

این مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا که همواره به عنوان یک چهره جنگ‌طلب شهرت داشته در این مصاحبه پیشنهاد داد آمریکا و رژیم صهیونیستی در پاسخ به این حمله به ارزیابی خسارات و تقویت بازدارندگی دست زده و «اسرائیل نه یک پاسخ متناسب بلکه یک پاسخ بسیار شدیدتر بدهد.»

بولتون مدعی شد: «وقتی بازدارندگی شکست خورده شما باید به دشمن این درس را بدهید هر گونه حمله‌ای که در آینده بخواهد انجام دهد خساراتش بسیار بیشتر از دستاوردهایش خواهد بود.»

او اظهار کرد: «کاری که ایران کرد چشمگیرترین اقدام بود، اینکه از خاک خود مستقیما موشک‌های کروز و بالستیک را به سمت اسرائیل شلیک کرد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

کد خبر 844303 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • چالش‌های رژیم صهیونیستی در تجاوز به ایران
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • تحلیل متفاوت اولیانوف از پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل
  • پیشنهاد مشاور جنگ طلب ترامپ درباره پاسخ اسرائیل به حمله ایران | چیزی که ما امشب دیدیم نمایانگر ...
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود
  • اولین واکنش ترامپ به حمله ایران به اسرائیل