Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مینی‌سریال درام «چرنوبیل» با کسب 14 نامزدی پیشتاز نامزدهای جوایز بفتای تلویزیونی 2020 شد.
به گزارش آریا، به نقل از ورایتی، سریال درام «چرنوبیل» محصول اچ‌بی‌او و اسکای با کسب نامزدی در 14 بخش از جمله بهترین مینی‌سریال، در میان جوایز بفتای تلویزیونی پیشتاز شد.
«چرنوبیل» با این رقم توانسته است در رکوردی که سال پیش «کشتن ایو» در تاریخ این جوایز به جای گذاشت و در 14 بخش نامزد کسب جایزه شد، شریک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سریال در بخش‌های مختلفی نامزد کسب جایزه شده است که شامل طراحی لباس، کارگردانی، تدوین، گریم چهره و مو، موسیقی متن، عکاسی، نور، طراحی تولید، گروه بازیگران، صدا، جلوه‌های ویژه، نویسندگی، بازیگر اصلی مرد برای جارد هریس، بهترین مینی سریال و بازیگر مرد نقش مکمل برای استلان اسکارزگارد است.
در همین حال «تاج» محصول نت‌فلیکس نامزد کسب هفت جایزه در بخش‌های مختلف بفتا شد و سریال کمدی«فلی‌بگ» فوبی والر بریج محصول بی‌بی‌سی و آمازون و تریلر «وظیفه / شرم» نتفلیکس نیز هر یک 6 نامزدی به دست آوردند.
«نیروی اهریمنی او» اقتباسی از رمان فیلیپ پولمن محصول بی‌بی‌سی و اچ‌بی‌او و «فضیلت‌ها» به قلم شین میدوز و جک تورن برای چنل 4 نیز در پنج بخش شانس دریافت بفتا را کسب کردند. «کشتن ایو» امسال در چهار شاخه نامزدی بفتا را کسب کرد.
به جز «کشتن ایو» در راس فهرست نامزدهای بفتای تلویزیونی، «تاج» سال 2017 توانسته بود 13 نامزدی کسب کند و در سال 2018 نیز در 10 بخش نامزد شده بود. «تالار گرگ» نیز در سال 2016 موفق به کسب نامزدی در 10 بخش شده بود.
امسال در میان نامزدها 22 درصد شانس دریافت جوایز به چهره‌های رنگین پوست داده شده است.
در مجموع در میان نامزدهای امسال شبکه بی‌بی‌سی 79 نامزدی، شبکه اسکای 25 و نت‌فلیکس با 24 نامزدی بیشترین آمار نامزدی را به خود اختصاص داده‌اند.
در حالی که قرار بود طبق برنامه تعیین شده جوایز بفتا در بهار 2020 اهدا شود، معرفی نامزدها و اهدای جوایز به دلیل شیوع کرونا ویروس به تعویق افتاد.
اکنون اهدای جوایز تلویزیونی 31 جولای (10 مرداد) و اهدای جوایز کرافت تلویزیونی دو هفته زودتر و در 17 جولای (27 تیر) انجام می‌شود. هر دوی این رویدادها در استودیوهای خالی و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود و نامزدها جوایزشان را به صورت مجازی دریافت می‌کنند.
شماری از مهمترین بخش‌ها و نامزدهای آن‌ها عبارتند از:
در بخش بهترین سریال درام «تاج»، «آخر دنیای لعنتی»، «جک جنتلمن»، «وظیفه / شرم» با یکدیگر رقابت می‌کنند.
در بخش بهترین بازیگر زن کمدی بمیسولا اکیوملو، فیبی والر بریج، سارا کندال، شیان کلیفورد نامزد شده‌اند.
در بخش بهترین بازیگر مرد کمدی عبدالله افضل، جیمی دیمیتریو، شوتی گتوا و یوسف کرکور نامزد هستند.
در بخش بهترین بازیگر مرد کالم ترنر، جارد هریس، استیون گراهام، تاکهیرو هی را نامزد شده‌اند.
نامزدهای بهترین بازیگر زن نیز شامل گلندا جکسون، جودی کومر، سامانتا مورتن و سوران جونز است.
در بخش بهترین مینی‌سریال نیز «اعتراف»، «چرنوبیل»، «قربانی» و «فضیلت‌ها» با هم رقابت خواهند کرد.
در بخش بهترین سریال بین‌المللی نیز «سرخوشی»، «وراثت»، «غیرقابل باور» و «وقتی ما را می‌بینند» رقابت دارند.
بهترین بازیگر مرد نقش مکمل نیز شامل جو ابسالم، جاش اوکانر، استلان اسکارزگارد و ویل شارپ است.
در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل نیز هلن بیهان، هلنا بونهام کارتر، جاسمین جابسون و نائومی آکی نامزد شده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نامزد جوایز بفتا چرنوبیل بخش بهترین بازیگر بازیگر مرد مینی سریال نامزد شده نامزد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جنگل پرتقال» به اکران آنلاین رسید + خلاصه و بازیگران فیلم

«جنگل پرتقال» فیلم تحسین شده منتقدان و نویسندگان سینمایی که در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم اول بود، به اکران آنلاین رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «جنگل پرتقال» فیلم تحسین شده منتقدان و نویسندگان سینمایی که در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم اول بود، به اکران آنلاین (در فیلیمو) رسید.

خلاصه فیلم جنگل پرتقال

این فیلم روایتگر داستان معلمی به نام علی بهاریان و با نام هنری سهراب بهاریان است که در رشته نمایشنامه‌نویسی تحصیل کرده و حالا پس از سال‌ها بی‌کاری به تازگی در یک مدرسه به عنوان معلم ادبیات مشغول به کار شده و حالا از طرف مدیر تهدید می‌شود که اگر تا ۲ روز دیگر مدرک تحصیلی‌اش را تحویل ندهد عذرش را از مدرسه می‌خواهند. اینگونه است که آقای معلم بر خلاف میل خود به شهر محل تحصیلش در «تنکابن» می‌رود.

بازیگران فیلم جنگل پرتقال

جنگل پرتقال یک فیلم کم پرسوناژ است با حال و هوایی متفاوت؛ میرسعید مولویان بعد از فیلم تحسین شده «تومان» و سریال «خاتون» با گریمی متفاوت تجربه جدیدی را پشت سر می‌گذارد. سارا بهرامی و رضا بهبودی هم از دیگر بازیگران اصلی فیلم هستند. با حضور: رضا عموزاد، فراز سرابی، داوود فتحعلی بیگی، فرشته مرعشی، ارشیا نیک‌بین، حمیدرضا عباسی، زینب شعبانی و حسام نورانی.

عوامل فیلم جنگل پرتقال

نویسنده و کارگردان: آرمان خوانساریان، تهیه‌کننده: رسول صدرعاملی، جانشین تهیه‌کننده: ایمان موید طلوع، مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی‌تیرانی، تدوین: محمد نجاریان، صداگذاری و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، موسیقی متن: علی صمدپور، طراحی چهره‌پردازی: سیامک احمدی، مدیر تولید: عماد طاهری، دستیار اول کارگردان: ایمان توکلی، طراح صحنه و لباس: فراز مدیری، صدابردار: سامان شهامت، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، جلوه‌های بصری: کامیار شفیعی، منشی صحنه: لادن رحمتی و عکاس: رز ارغوان.

کد خبر 739364

دیگر خبرها

  • کل‌کل کوکاکولاخوری حامد آهنگی با خانم بازیگر
  • کامنت بازیگر انگلیسی و معروف سریال پیکی‌بلایندرز برای قایدی!
  • بهترین مینی سریال های شبکه HBO که حتما باید ببینید
  • (تصویر) بازیگر پیکی بلایندرز مهدی قائدی را غافلگیر کرد
  • از توضیح رئیس رسانه ملی درباره حواشی «پایتخت» تا درگذشت فردوس کاویانی
  • «جنگل پرتقال» به اکران آنلاین رسید
  • «جنگل پرتقال» به اکران آنلاین رسید + خلاصه و بازیگران فیلم
  • احتمال بازی برد پیت در فیلم سینمایی «پیکی بلایندرز» بالا رفت
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور + خرید سریال ثبت نام کنکور سایت sanjesh.org
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد