Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - آقای کارلوس مانوئل رودریگوئز، وزیر محیط زیست و انرژی کاستاریکا، به عنوان مدیر اجرایی تسهیلات جهانی محیط زیست-GEF- برگزیده شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، فرآیند انتخابات مدیر اجرایی جدید این تسهیلات از شش ماه پیش آغاز و با بررسی درخواست 106 داوطلب از سراسر جهان با سوابق مرتبط منجر به انتخاب سه گزینه نهایی (دو کاندید از کشورهای توسعه یافته و یک نفر از کشور درحال توسعه ) شد و در نهایت طی دو روز نشست مجازی اعضای شورای این صندوق بین المللی طی هفته گذشته آقای رودریگوئز انتخاب و در پنجاه و هفتمین نشست شورای جف که در تاریخ 13 و 14 خردادماه سالجاری برگزار شد، به طور رسمی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس از سوی رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون ها به عنوان عضو شورا و مرجع صلاحیت دار تسهیلات فوق الذکر، پیام تبریکی به عنوان وزیر محیط زیست و انرژی کاستاریکا و مدیر اجرایی و رئیس جدید تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) ارسال شد که ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای ایشان، در بخشی از این پیام آمده است :
" جمهوری اسلامی ایران از جمله معدود کشورهایی است که دارای تنوع اقلیمی و زیستی گسترده ای می باشد اما این اقلیم و محیط زیست از تأثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی ، گرمایش زمین و ... در امان نبوده و دچار آسیب های بزرگی، از جمله تغییر الگوهای آب و هوایی، خشکسالی، از بین رفتن تالابها، آتش سوزی مراتع و جنگلها، کاهش جمعیت حیات وحش و افزایش آلودگی های محیطی شده است.
بی شک برای مقابله با اثرات بلندمدت و فرامرزی آسیب به محیط زیست، لزوم افزایش مشارکت بین المللی محسوس تر گردیده و ضرورت دارد در این راستا کشورها و سازمان های بین المللی بدون در نظرگیری مرزهای سیاسی نسبت به رفع این چالشها کمک نمایند.
امیدوارم تسهیلات جهانی محیط زیست با ریاست و هدایت جنابعالی، جهش بزرگی در کمک به کشورهای درحال توسعه و کمتر توسعه یافته با رعایت عدالت و احترام به حق داشتن محیط زیست مطلوب برای همه مردمان دنیا، فارغ از تحریم ها و ملاحظات سیاسی شاهد باشد. "
گفتنی است، خانم نائوکو ایشی با تابعیت ژاپنی، مدیر اجرایی و رئیس کنونی این تسهیلات از سال 2012 تا کنون به مدت دو دوره متوالی چهارساله عهده دار این پست بوده که ابتدای جولای 2020 ماموریت ایشان به پایان رسیده و آقای کارلوس مانوئل رودریگوئز کار خود را آغاز خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تسهیلات جهانی محیط زیست مدیر اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: به مناسبت ۲ اردیبهشت روز جهانی زمین پاک با شعار امسال" مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک نجات زمین" در مدرسه حضرت رقیه (س) شهر آواجیق چالدران برگزار شد.    آذریار با بیان اینکه این برنامه با هدف تجدید پیمان دانش آموزان به عنوان آیندگان محیط زیست با زمین و حفاظت از آن اجرا شد افزود:برپایی مراسم گرامیداشت روز جهانی زمین یادآورمطلب زمین، تنها سیاره شناخته شده قابل سکونت برای بشریت و امانتی در دست همه انسان‌های است که باید از آن به درستی حفاظت کرد و این امانت را به آیندگان سپرد.   وی اظهار کرد: پراکندن زباله به ویژه وسایل پلاستیکی در محیط زیست، زمین را به محیطی ناامن برای زندگی همگان تبدیل کرده و گاه باعث می‌شود تا حیات بسیاری از گونه‌های جانوری نیز در معرض خطر قرار گیرد.    برگزاری نمایشگاه نقاشی و انشاء نویسی و شعرخوانی و پاکسازی نمادین محوطه مدرسه با موضوع حفاظت از زمین و تجلیل از نفرات برتر از جمله دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم بود

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • حقایقی در مورد سیاره آبی