Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@10:51:48 GMT

تکمیل بیش از۹۳ درصد ظرفیت کاروان های حج تمتع

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۱۲۲۷

تکمیل بیش از۹۳ درصد ظرفیت کاروان های حج تمتع

بیش از ۹۳ درصد ظرفیت تخصیص یافته به کاروان های حج تمتع آینده تکمیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد.


در این جلسه «اکبر رضایی» سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته برای حج تمتع و پرشدن بیش از 93 درصد ظرفیت تخصیص یافته به کاروان های حج آینده، گفت : با وجودی که کمتر از یک ماه به آغاز اعزام زائران به سرزمین وحی باقیمانده ولی همچنان منتظریم تا عربستان موضع خود را درباره حج پیش رو مشخص و اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین به پیش بینی های صورت گرفته در مورد حج آینده اشاره کرد و در عین حال گفت: زائران درمناطقی که ظرفیت خالی وجود دارد درحال ثبت نام و تکمیل وجه هستند. 


علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با وزارت حج عربستان  برای تعیین تکلیف حج، ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده نظر سعودی ها اعلام و وضعیت مشتاقان حج روشن شود .
در ادامه این جلسه دکتر سیدعلی مرعشی سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه بیش از 250 پزشک برای اعزام به حج انتخاب شده اند، گفـت: برای تامین واکسنی  که به زائران پذیرفته شده درمعاینات پزشکی تزریق می شود و همچنین برای خرید داروی مورد نیاز در حج اقدامات لازم انجام شد است. 


وی با بیان آماری از تعداد پزشکان زن و مرد و سن زائران افزود: معاینات زائران زیر شصت سال تقریبا به پایان رسیده است.
دراین جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی توجه به پیش بینی ها و برنامه ریزیهای صورت گرفته برای حج در حوزه های فرهنگی، آموزشی و اجرایی را ضروری خواند و خواستار توجه بیشتر به ترکیب زائران زن و مرد شد.
نماینده ولی فقیه  در امور حج وزیارت همچنین در بخشی از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای قیام خونین 15 خرداد سال 1342 ، تصریح کرد: امام خمینی (رض) چهره ممتاز، ویژه و یگانه ای این دوران بود که ما به خوبی نشناختیم و آیندگان ما را نکوهش خواهند کرد که چرا وجود چنین رهبر و شخصیتی را قدر ندانستید .


وی با اشاره به اینکه خداوند در هر عصر و زمانی، شخصیتی را برای احیای برنامه های دینی قرارمی دهد، افزود: امام امت در جایگاهی قرار داشت که تا لحظه آخر عمر سپاسگزار مردم بود.
وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله علامه امینی از امام بعنوان ذخیره خداوندی برای شیعه یاد می کرد، اظهار داشت: شهید آیت الله سیدمحمدباقر صدر می فرمود: «ذوبوا فی الامام الخمینی کما هو ذاب فی الاسلام» درامام خمینی (ره) ذوب شوید همان گونه که او در اسلام ذوب شده است. 
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در پایان سخنان خود همگان را به  پاسداری از هدیه امام خمینی (ره) به مردم ایران اسلامی و مسلمانان و مستضعفان جهان در آستانه سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فراخواند و تاکید کرد: امام امت به درستی خوی ددمنشانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را شناخته بود و امروز شاهدیم که جهان از دست آمریکا و جنایات استکبار در حال  خفه شدن است.

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: تمتع ۹۹ حج تمتع تمتع حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند

حسین دستگردی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه ریزی برای سفر عمره زائران خراسان جنوبی اعزام دو کاروان ۸۵ نفره بوده است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی کاروان دیروز چهارم اردیبهشت ماه با پرواز از شهرستان زاهدان به این سفر معنوی اعزام شدند، گفت: این کاروان از خواهران و برادران اهل سنت ما بودند.

دستگردی ادامه داد: برنامه ریزی بر این است که یک کاروان ۸۵ نفره دیگر روز ۱۳ اردیبهشت ماه با پرواز از فرودگاه مشهد به عمره مفرده اعزام شوند که این زائران اهل تشیع هستند.

وی با تأکید بر اینکه زائران خراسان جنوبی اول به مدینه مشرف می‌شوند و بعد از آن به مکه و زیارت خانه خدا خواهند رفت، ادامه داد مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز خواهد بود که پنج روز را در مکه و پنج روز را در مدینه خواهند بود.

مدیر حج و زیارت خراسان چنوبی یادآور شد: امیدواریم همه زائران خراسان جنوبی در صحت و سلامت و با یک زیارت مقبول اعمال عمره مفرده خود را انجام داده و به وطن برگردند.

دستگردی یادآور شد: زمان اعزام زائران حج تمتع هنوز به صورت دقیق مشخص نیست ولی به احتمال قوی دهه اول خردادماه خواهد بود.

کد خبر 6087223

دیگر خبرها

  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • کسب رتبه نخست عملیات ثبت نام تمتع کشور توسط حج و زیارت استان سمنان
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد