Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران تن امروز (شنبه) در استرالیا و صدها تن دیگر در ژاپن در حمایت از جنبش "زندگی سیاهان مهم است" دست به راهپیمایی زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعتراضات در حمایت از راهپیمایی‌های آمریکا علیه خشونت پلیس برگزار شد و قرار است در کره‌جنوبی و تایلند نیز راهپیمایی‌های مجازی در حمایت از این جنبش برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راهپیمایی‌ها در پی کشته شدن جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست این کشور در سراسر ایالات متحده و همچنین سراسر جهان در حال برگزاری است.

در بریزبن استرالیا پلیس تخمین زد که ۱۰ هزار تن در یک راهپیمایی صلح‌آمیز حضور داشته و از ماسک صورت استفاده کرده و پلاکاردهایی با نوشته "زندگی سیاه‌پوستان مهم است" در دست داشتند. بسیاری دیگر هم پرچم‌های بومیان را در دست داشتند و خواستار پایان رفتار نادرست پلیس استرالیا علیه بومیان این کشور شدند.

در سیدنی، معترضان با نادیده گرفتن تصمیم دادگاه درباره عدم برگزاری راهپیمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا به خیابان‌ها آمدند و شعار "زندگی چه کسی مهم است؟ زندگی سیاه‌پوستان مهم است" سر دادند. راهپیمایی‌های دیگری هم در ملبورن، آدلاید و سایر شهرهای استرالیا برگزار شد.

در توکیو نیز راهپیمایان علیه آنچه که رفتار پلیس علیه یک مرد کرد اعلام کردند، دست به راهپیمایی اعتراضی زدند؛ این مرد حین رانندگی توسط پلیس متوقف شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

سازمان‌دهندگان با حمایت از اعتراضات آمریکا گفتند، در حمایت از جنبش زندگی سیاه‌پوستان مهم است، دست به راهپیمایی زدند. معترضان فریاد "صلح نیست، عدالت نیست، نه به پلیس نژادپرست" سر دادند.

فعالان کره‌جنوبی نیز قصد دارند تا یک تجمع اعتراضی را عصر امروز در مرکز سئول برگزار کنند و انتظار دارند که صدها تن در آن شرکت کنند. معترضان تایلندی نیز قرار است روز یکشنبه در یک نشست مجازی شرکت کرده و ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه سکوت کنند. این مدت زمانی است که پلیس سفیدپوست آمریکایی با فشردن زانوی خود روی گردن فلوید، جان او را گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات در آمریکا جورج فلوید سیاه پوستان زندگی سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه

الکسی پوشکوف، سناتور و عضو شورای فدرال روسیه در مورد حجم اعتراضات در آمریکا علیه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت که این اعتراضات یک پدیده کیفی جدید برای واشنگتن است که همیشه از صهیونیست‌ها حمایت کرده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، پوشکوف در کانال تلگرامی خود نوشت: هرگز در آمریکا که همواره از اسرائیل حمایت و  با آن همدردی می‌کند، اعتراضات به این اندازه نسبت به سیاست‌های اسرائیل وجود نداشته است و این یک پدیده کیفی جدید برای آمریکا است.

این سناتور روسی افزود: بایدن اعتراضات دانشجویی در چندین دانشگاه علیه اقدامات اسرائیل در غزه را محکوم کرد و رسانه‌های این کشور به تبعیت از رسانه‌های لیبرال، آن را «تظاهرات یهودی ستیزانه» توصیف کردند.

در آمریکا، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اعتراضات منظمی علیه قتل‌عام فلسطینیان و کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. چند روز پیش جدی‌ترین اعتراضات در دو دانشگاه کلمبیا و ییل آمریکا آغاز شد. در هر دو مؤسسه آموزشی، طبق گزارش رسانه ها، ده‌ها دانشجو در جریان تظاهرات دستگیر شدند.

در همین راستا اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا صبح امروز سه شنبه در اعتراض به ورود نیروی پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه و دستگیری دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌های درس خود را تعطیل کردند.

اعتراضات به جنایات رژیم صهیونیستی محدود به دانشجویان آمریکایی نبوده است و مردم این کشور نیز تظاهرات‌های ضد صهیونیستی بسیاری را  تاکنون ترتیب داده‌اند. میزان اعتراضات مردمی به حدی بوده است که کارشناسان اعلام کردند در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بایدن به دلیل سیاست خود در قبال جنگ غزه، رای بسیاری از مردم این کشور را از دست داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • تصاویر راهپیمایی زنان علیه بی‌حجابی در تهران
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • انعکاس راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق از شبکه آذربایجان غربی
  • راهپیمایی در استانبول در حمایت از غزه