Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:42:38 GMT

۱۰هزار و ۵۰۰ شغل جدید برکت در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۱۶۲۹

۱۰هزار و ۵۰۰ شغل جدید برکت در خراسان جنوبی

به گزرش خبرگزاری مهر، امیرحسین مدنی در حاشیه بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی و پروژه‌های عمرانی برکت در شهرستان نهبندان با اعلام این خبر افزود: بنیاد برکت امسال راه‌اندازی ۳۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان خراسان جنوبی هدف‌گذاری کرده است که ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۴۲۴ روستا و ۱۱ شهرستان نهبندان، سربیشه، بیرجند، در میان، خوسف، طبس، قائنات، زیرکوه، بشرویه، فردوس و سرایان در استان خراسان جنوبی تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی و عمرانی این بنیاد قرار دارند.

مدنی با اشاره به فعالیت ۲۸ مجری و تسهیل‌گر در استان خراسان جنوبی گفت: تا به امروز ۱۴۷۰ طرح اشتغال‌زایی برکت در مناطق محروم استان به بهره‌برداری رسیده که باعث فراهم آمدن ۴۴۱۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم شده است.

وی اعتبار صرف شده برای ۴۴۱۰ شغل برکت در سال گذشته را ۱,۴۳۷ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین ۱۲۵۹ طرح اشتغال‌زایی دیگر در استان خراسان جنوبی در شرف راه‌اندازی است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح اقدامات این بنیاد در شهرستان نهبندان نیز گفت: ۶ مجری و تسهیل‌گر بنیاد تا به امروز ۴۰۰ طرح اشتغال‌زایی در نهبندان را با اعتباری بالغ بر ۳۹۲ میلیارد ریال به طور کامل عملیاتی کرده‌اند که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۱۲۰۰ متقاضی شده است.

مدنی افزود: همچنین برای سال جاری نیز ایجاد ۵۸۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در نهبندان هدف‌گذاری شده است که راه‌اندازی نزدیک به ۱۷۵۰ شغل را به دنبال خواهد داشت.

وی درباره طرح‌های عمرانی و زیربنایی برکت در شهرستان نهبندان هم توضیح داد: ۶۰ پروژه شامل ۲۹ مدرسه، ۷ مرکز فرهنگی مذهبی، ۴ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۶ طرح آب‌رسانی، ۳ طرح راه‌سازی و یک مجموعه ورزشی در نهبندان با اعتباری بالغ بر ۱۴۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده یا در حال ساخت است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: شهرستان نهبندان از جمله مناطق محروم و کم‌تر برخوردار استان خراسان جنوبی به‌شمار می‌رود و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، عمرانی و عمومی در این شهرستان مرزی و محروم، نقش مهم و مؤثری را در محرومیت‌زدایی از این منطقه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان آن ایفا نموده است.

کد خبر 4942521

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران آتش سوزی قوه قضاییه جلال ملکی وضعیت هوای تهران کمیته امداد امام خمینی بازنشستگان مجلس شورای اسلامی آتش سوزی جنگل ها نیروی انتظامی امتحانات نهایی استان خراسان جنوبی شهرستان نهبندان طرح اشتغال زایی بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کارشناس هواشناسی گفت: مطابق با آخرین آمار دریافتی بیشترین بارش در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه آتشکده از توابع شهرستان نهبندان با ۴۳میلی متر ثبت کرده است. 

لطفی افزود: چاهداشی با ۳۲میلی متر، قدمگاه ۳۰میلی متر ، حیدرآباد ۲۶میلی متر، بیهود ۲۴میلی متر، کهنو،میغان با ۲۱میلیمتر بارش را داشتند.


وی گفت: در بین مراکز شهرستان‌ها بیرجند نیز با ۵ میلی متر ، خوسف ۴ میلی متر، اسدیه ۸ میلی متر، سرایان ۲ میلی متر، سربیشه ۳میلی متر، فردوس ۸میلی متر، نهبندان ۱۷میلی متر، قاین ۵ میلی متر، بشرویه یک میلی متر و حاجی آباد ۵ میلی متر بارش را گزارش کردند.

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی استان‌های جنوبی کشور
  • پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه
  • جمعی از پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی تجلیل شدند
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • چهار قلو زایی یک گاو در نیشابور