Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه فارسی زبان از درگذشت شهلا صافی‌ضمیر، معروف به مرجان خواننده و بازیگر قدیمی عرصه موسیقی و سینمای ایران خبر داد.

این رسانه نوشت: مرجان (شهلا صافی ضمیر)، هنرمند قدیمی در بیمارستانی در لس آنجلس درگذشت. مرجان از هنرمندانی است که در آغاز بازیگر سینما بوده و در فیلم‌های بسیاری بازی کرده است.

او درطول فعالیت سینمایی خود با بازیگران معروف و سرشناسی، چون محمد علی فردین، ناصر ملک مطیعی، رضا بیک ایمانوردی، سعیدراد، رضا فاضلی و ایرج قادری به ایفای نقش پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با خواندن ترانه «کویر دل» بسیار معروف شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بازیگر خواننده مرجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جبهه‌ای در رسانه کشور وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام میلاد امینی موحد در دورهمی جمعی از فعالان رسانه پیرامون بایدها و نبایدهای پیوست رسانه‌ای عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با شعرا فرمودند «امروز بیش از آنچه که موشک، پهپاد، هواپیما و ابزارهای جنگی در عقب راندن دشمن تأثیر بگذارد، رسانه‌ها تأثیر می‌گذارند، دل‌ها و ذهن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند» همچنین ایشان بر این موضوع تاکید داشتند که اکنون جنگ، جنگ رسانه‌ای است.

مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به عملیات «وعده صادق» بیان کرد: آیا در جنگ رسانه‌ای که حضرت آقا فرمودند جبهه‌ای عمل کرده‌ایم یا خیر؟ یا جبهه‌ای عمل می‌کنیم؟

وی گفت: واژه جبهه در دفاع مقدس و جنگ سخت، بسیار استفاده می‌شد، «جبهه» واژه‌ای عربی و به معنی پیشانی است، همچنین در خط مقدم و میدان جنگ که قوای ۲ کشور با یکدیگر مبارزه می‌کنند، جبهه گفته می‌شود که این مفهوم سلاحی این واژه است.

مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: در قانون احزاب تشکل‌ها، زمانی که از جبهه سخن به میان می‌آید، می‌گویند مجموعه‌ای از تشکل‌هایی که در مقطع خاص یا در موضوعی خاص با یکدیگر و طبق قراردادهای توافقی، تشکلی به نام جبهه را پدید آورده‌اند.

حجت الاسلام امینی موحد اظهار کرد: ممکن است ماهیت جبهه رسانه‌ای در نگاه اول، بین جنگ سخت و جنگ نرم موضوعی ساده و سهل باشد اما اگر دقت کنیم، متوجه می‌شویم که جبهه سازی در حوزه جنگ نرم و جبهه رسانه‌ای، اتفاق پیچیده و دشواری است.

وی در خصوص اینکه اکنون وضعیت موجود جبهه رسانه‌ای ما چگونه است، عنوان کرد: آنجایی که خط تماس ما و دشمن است، آنجایی که غرب با تمام امکانات مقابل جبهه رسانه‌ای مقاومت ایستاده، باید ببینیم اتفاق چگونه است.

مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه در وضعیت موجود مجموعه‌ای از رسانه‌ها و انسان رسانه‌ها وجود دارند که در حوزه‌های مختلف در حال تولید محتوا هستند، تصریح کرد: هر کدام از اینها به تنهایی کاری را انجام می‌دهند، تقریباً همه کار درست را انجام می‌دهند و رسالت خود را ایفا می‌کنند اما آیا نقشه راهی دارند یا از فعالیت یکدیگر با خبر هستند؟ قطعاً خیر؛ آیا اندیشمندان رسانه‌ها این رسانه‌ها را راهبری می‌کنند؟ پاسخ این سوال هم خیر است یا حداقل بنده بی اطلاع هستم و اندیشمندانی را که بخواهند به صورت تخصصی برای جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی نقشه راهی تدوین کنند، نمی‌شناسم.

حجت الاسلام امینی موحد گفت: اعتقاد بنده این است که هنوز چیزی به نام حضور جبهه‌ای در رسانه کشور نداریم و به رخ نکشیده‌ایم؛ لذا باید به این سمت حرکت کنیم تا جبهه رسانه‌ای انقلاب به وجود آید و تأسیس شود؛ مجمع الجزایر رسانه‌ای وجود دارد که آتش به اختیار در حال کار کردن هستند، همچنین نمونه این تفسیری از دیدگاه رهبر انقلاب پیرامون گشت ارشاد و موضوع نور است که به وجود آمد.

وی اضافه کرد: در فضای مجازی عده‌ای از رویکرد نیروی انتظامی در مقابله با بی حجابی و بدحجابی تفسیر کردند و عده‌ای دیگر با همان بیانات حضرت آقا نگاه دیگری داشتند، سلیقه‌ای بود چون در حوزه رسانه اندیشمندانی نداریم که جریان درست کنند و این جبهه رسانه‌ای متحد باشد به گونه‌ای که یک جا از نیروی انتظامی دفاع کند و جای دیگر محکم بایستد و بگوید این کار نباید انجام شود.

مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: در برخی موارد که هدف نهایی دفاع از نظام است، در جبهه رسانه‌ای پیروز هستیم، به طول مثال در فتنه ۸۸، در فتنه ۷۸ و در فتنه ۹۸ پیروز بوده‌ایم چون حق و باطل عیان هستند و مثل روز روشن است، رسانه‌های انقلابی می‌دانند باید چه کاری انجام دهند اما در ذائقه سازی و جریان سازی ورودی نداشته و نتوانسته‌ایم در موضوعات سلیقه‌ای و اساسی ورود کنیم.

ضرورت به روز رسانی ادبیات حوزه رسانه

حجت الاسلام امینی موحد با اشاره به مساله آسیب شناسی رسانه گفت: بنده فکر می‌کنم هنوز ادبیات ما در حوزه جبهه رسانه انقلاب اسلامی به روز نیست و باید به سوی به روز رسانی ادبیات حوزه رسانه برویم. فعالان عرصه رسانه در جبهه انقلاب اسلامی باید فرق بین مخاطب و کاربر را بدانند، دنیای کاربران را جدی بگیرند، ما از دنیای مخاطبی که فقط نگاه کند، نگاهی که ممکن است همراه با تأمل، تفکر و انتخاب نباشد، عبور کرده‌ایم.

وی ادامه داد: کاربر قشر جدیدی است که در شبکه‌های اجتماعی با او روبرو هستیم و انتخاب می‌کند که آیا مطلب شما را ببیند و بخواند یا خیر.

مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خوزستان موضوع دیگر را نقشه راه اعلام و عنوان کرد: باید خیلی سریع به سوی تدوین نقشه راه رسانه کشور برویم و یک افق کلان ترسیم کنیم چرا که بدون نقشه راه، حرکت جبهه‌ای معنا ندارد، در دفاع مقدس هم همین گونه بود و می‌گفتند اول اطلاعات، بعد عملیات.

حجت الاسلام امینی موحد با اشاره به مرجعیت رسانه‌ای رسانه ایرانی گفت: رسانه ایرانی با بحران اعتماد مخاطب مواجه شده و ما باید این اعتماد را یک بار دیگر به دست آوریم، باید در اطلاع رسانی مطالب را با دقت انعکاس دهیم تا مرجعیت رسانه‌ای به خصوص جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی در کشور به وجود آید.

وی با تاکید بر روایتگری و روایت اول، بیان کرد: بعد از ماجراهایی مثل متروپل، سیلی که در خوزستان به وجود آمد و موارد دیگر، یاد گرفته‌ایم که همیشه روایت اول را به مخاطب انتقال دهیم؛ لذا روایتگری بسیار مهم است، اگرچه گاهی اوقات روایت اول را نگفتن و ابهام ایجاد کردن خود یک تکنیک و کنش رسانه‌ای است که در جای خود درست است اما این استثنا است و قالب همان روایتگری، روایت درست و اول را گفتن است که باید به آن دقت شود.

مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه فعالیت و اتفاق رسانه‌ای در خوزستان و کشور در حوزه مسائل مختلف و طول زمان تغییر کرده و رو به جلو بوده است، اظهار کرد: بار انقلاب، اتفاقات و مسائلی که باید مدیریت شود با مدیریت سازمانی پیش نمی‌رود، جبهه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم به مدیران و اندیشمندانی غیر از مدیران سازمانی و اداره‌ای نیاز دارد که از جنس مردم باشند، محدود به زمان، وقت گذاری و اینگونه موانع نباشند تا بتوانند کارها را پیش ببرند.

حجت الاسلام امینی موحد با اشاره به عملیات «وعده صادق» گفت: احساس بنده اینگونه است که با وجود فعالیت‌های دقیق و خوبی که فعالان رسانه‌ای در حوزه‌های مختلف انجام داده‌اند اما فقدان فعالیت جبهه‌ای به شدت احساس می‌شد، اگرچه مردم به عنوان مخاطب این جریان بسیار خوب همراهی کردند؛ با اخبار و فیلم‌هایی که از عملیات غرورآفرین وعده صادق منتشر شد، روح امید در دل مردم زنده شد اما نگاه و فعالیت جبهه‌ای دیده نشد که باید در موضوعات بعدی به آن نگاه و توجه کرد.

کد خبر 6084803

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پلمب شیرینی فروشی قدیمی در خیابان انقلاب/ عکس
  • جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف | علت فوت زهره فکور صبور چه بود؟
  • عکس| تبلیغ آلبوم جدید شکیرا در ال‌کلاسیکو!
  • دختر ۹ساله‌ای که به لقب هرکول معروف شد
  • حضور جبهه‌ای در رسانه کشور وجود ندارد
  • آیا به بی‌ حجابی باید پاسخ فرهنگی داد ؟
  • رستوران خواننده معروف با دیزاین و طراحی داخلی شگفت انگیز افتتاح شد!
  • دبیر ستاد امر به معروف: بسیاری از فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود قدیمی است و دارند به اسم درگیری‌های امسال بازنشر می‌کنند
  • کاغذ صافی از کجا بخرم ؟
  • ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند نیست/ بیش‌تر فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب، قدیمی است