Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:08:48 GMT

موضوعات مشابه کرونا گرنت تحقیقاتی دریافت می کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۱۸۱۲

موضوعات مشابه کرونا گرنت تحقیقاتی دریافت می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، با توجه به رسالت مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) در زمان اپیدمی بیماری کووید ۱۹، مرکز نصر اقدام به اعطای گرنت به طرح های با موضوعات کرونا کرده است.

از آنجا که بیماری کرونا آزمونی جدی برای میزان تاب آوری نظام آموزش عالی سلامت است. یکی از نقاط قوت، وجود تشکیلاتی متمرکز با عنوان دانشگاه علوم پزشکی مجازی است که از ظرفیت آن استفاده شد تا به دانشگاه ها در بحث آموزش کمک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا دانشگاه ها باید ظرفیت و چابکی لازم برای استفاده از ظرفیتشان برای انطباق با شرایط بحران بیماری کرونا بدست بیاورند.

مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) از جمله رسالت هایی که در زمان بیماری کووید ۱۹ برای خود تعریف کرد، مدل سازی و شبیه سازی کرونا بود که تا حد زیادی توانست به سیاستگذاران سلامت، راهنمایی بدهد. همچنین اعطای دو گرنت ویژه که این گرنت ها خارج از مسیر معمول فراخوان‌ها است و با دو موضوع خاص در مقابله با موارد شبیه همه‌گیری کرونا است.

موضوع اول: بازبینی و بازنگری نظام آموزش عالی سلامت مملکت جهت افزایش تاب آوری در همه گیری کرونا و یا بحران های مشابه است. عمده بحث این گرنت این است که چه تغییراتی در ساختار، عملکرد و فرایند های جاری مملکت باید رخ دهد تا در شرایط مساوی خیلی سریع و روان این سیستم بتواند از عملکرد معمول خودش به عملکرد در شرایط بحران خودش بتواند تغییر وضعیت دهد و بتواند سریع با شرایط بحران تطابق پیدا کند.

موضوع دوم: بازبینی و بازنگری محتوای درس بیماری عفونی در کوریکولوم پزشکی عمومی با در نظر گرفتن بحث بیماری های نوپدید است. این موضوع از این نظر مهم است که چون در طول ادوار گذشته و به طور خاص در دهه گذشته الگوی بیماری ها در مملکت خودمان از بیماری عفونی به سمت بیماری غیر واگیر تغییر پیدا کرده بود، به تبع آن در کوریکولوم ها بحث بیماری های عفونی تضعیف پیدا کرده بود و تمرکز به سمت بیماری های غیر واگیر رفته بود.

درسی که از کرونا گرفتیم این است که باید خیلی هوشمندانه بتوانیم کوریکولوم را به نحوی بازنگری کنیم که بتوانیم دانش و صلاحیت کافی در health provider های خودمان ایجاد کنیم تا برای شرایط اینچنینی شکل بگیرند و آماده باشند. با این گرنت ها می توانیم پیشنهاد بازبینی کوریکولوم به ستاد داده شود.

سقف هر یک از گرنت‌های اعلام شده ۲ میلیارد ریال (معادل ۲۰۰ میلیون تومان) است و سامانه پژوهشی نصر از ۲۰ خرداد تا ۲۰ تیرماه ۱۳۹۹ آماده دریافت پروپوزال پژوهشگرانی است که مایلند در موضوعات فوق مشارکت داشته باشند.

کد خبر 4942553

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی طرح گرنت ویروس کرونا ویروس کرونا دانشجویان امتحانات پایان ترم دانشگاه ها آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های ایران دانشگاه خوارزمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه تهران منصور غلامی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

رحیم یونسی گفت: طی جلسات و تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت در راستای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به برنامه ریزی برای تجلیل از کارگران مهارت دیده، تشویق و تجلیل از کارگران برتر مهارت دیده را امری ضروری دانست و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه استان اردبیل برنامه جدی در این زمینه دارد.

او به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه بر اساس معیارها و داده‌های آماری موجود را از اولویت‌های این اداره کل ذکر و بیان کرد: تحقق این هدف نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است.

یونسی با اشاره به ضرورت اجرای فصل ۵ قانون کار و مواد ۱۰۸ و ۱۱۱ توسعه و گسترش مراکز جوار و بین کارگاهی در استان اردبیل اظهار کرد: توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی است.

او افزایش و توسعه سطح همکاری با بنگاه‌‎های اقتصادی و تولیدی و ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی را یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در سال جاری اعلام کرد و گفت: این اداره کل در خصوص تعهد سالانه صدور مجوز مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی ۱۰۰ درصد تعهد سالانه خود را اجرا کرده است.

یونسی افزود: پارسال، ۲۰ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی پس از اخذ مجوز از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در بنگاه‌های بزرگ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و با برنامه‌‎ریزی صورت گرفته، این تعداد امسال افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی بر توسعه و گسترش اشتغال پایدار اظهار داشت: جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟