Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی درخواست سیدعباس صالحی، ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه صبح امروز خود با بازگشایی سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت در اختیار از اول تیرماه موافقت کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن بازگشایی سالن های سینما، تئاتر و موسیقی، همچنین  آموزشگاه‌های قرآنی، هنری، ادبی و سینمایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ۲۴ خرداد مجاز به فعالیت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه هایی جداگانه خطاب به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور بر تسریع لزوم بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری با هدف توجه به معیشت اصحاب فرهنگ و هنر و جلوگیری از ضرر و زیان صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری تاکید کرده بود.

برخی از اهم دستورالعمل های بهداشتی به شرح زیر است:

1- در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد مجاز است.

2- لازم است هنگام ورود و خروج تماشاچیان و حضور در سالن انتظار، فاصله گذاری ایمن رعایت شود.

3- در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه کنندگان الزامی است.

4- ضد عفونی کامل سینما و سالن ها طبق دستورالعمل اعلامی وزارت بهداشت هر روز یک بار الزامی است.

5- بوفه های سینما و سالن های هنری و آموزشگاه‌ها موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به صورت فله نیستند.

6- تمامی هنرجویان آموزشگاه‌ها از وسایل آموزشی اختصاصی استفاده کنند.

7- استفاده از دستکش و ماسک در محیط سالن‌های سینمایی ،هنری و آموزشگاه ها برای کارکنان، هنرجویان و مراجعان الزامی است.

8- با سینماها، سالن‌های هنری و آموزشگاه‌هایی که رعایت دستورالعمل ها را نداشته باشند، نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام خواهد شد.

9- ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها مکلف به نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود.

انتهای پیام /41443/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت ارشاد سیدعباس صالحی سازمان سینمایی ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی سینما بازگشایی مراکز هنری دستورالعمل ها آموزشگاه ها سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم- جعفرآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسعود زوارزاده، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد با اعلام آغاز عملیات اجرایی طرح بهسازی ابتدای آزادراه قم- جعفرآباد گفت: این طرح به صورت امانی و به طول ۷۰۰ مترمربع، به عرض ۱۵ متر از اول اردیبهشت ماه امسال آغاز و تاپایان همین ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: قطعه درحال بهسازی درابتدای بزرگراه قم- جعفرآباد، روبروی بوستان نبوی (صدری سابق) واقع شده است.

زوارزاده با بیان اینکه بزرگراه قم- جعفرآباداز سویی یکی از محور‌های مهم و کریدوری استان قم با استان مرکزی و از سویی دیگر راه دسترسی شهرستان جعفرآباد و توابع آن که ازقطب‌های کشاورزی و دامداری استان است می‌باشد گفت: تردد انواع ماشین آلات نیمه سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و ... درطول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان نموده و درهمین راستا شاهد اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای بزرگی درطول راه‌های این شهرستان بوده ایم.

وی افزود: موقعیت مکانی این قطعه از بزرگراه موجب شده گا‌ها درفصول بارشی سال شاهد آبگرفتگی آن ازسویی و تخریب سطوح آسفالتی آن به دلیل ترمز‌های منقطع خودرو‌ها به دلیل ورود به حوزه شهری از سویی دیگر باشیم.

 

دیگر خبرها

  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • آغاز طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم- جعفرآباد
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • بازگشایی سالن هیئت تیراندازی در کرمان
  • انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند
  • اکران فیلم در قدیمی‌ترین سینمای کرج
  • سرانجام برگزاری کنسرت در استان بوشهر به کجا رسید؟
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • آغاز ساخت «شهر هنر» از تابستان امسال/ نرخ نهایی اجراهای صحنه‌ای اعلام می‌شود
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما