Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر نریمانی روز شنبه در بازدید از زیستگاه‌های  کل و بز وحشی منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال اظهارداشت: حمایت از فعالیت‌های مربوط به حفاظت از محیط زیست منطقه از  اولویت‌های کاری دادگاه بخش هشجین است.

وی افزود: امروزه علاوه بر محیط‌بانان و حمایت‌های دستگاه قضایی همه مردم ساکن در منطقه حفاظت شده آق‌داغ باید برای ادامه حیات وحش منطقه تلاش کرده و با اداره محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس حوزه قضایی بخش خورش‌رستم همچنین با اشاره به این‌که منطقه حفاظت شده آق‌داغ جزو مناطق ویژه و بکر شهرستان خلخال و استان اردبیل از لحاظ تنوع حیات وحش است، خواستار توجه به رفع مسائل و مشکلات زیست محیطی و تلاش برای کاهش معضلات زیست محیطی از جمله پیشگیری از رهاسازی زباله‌های سبک در طبیعت و اجرای مناسب مدیریت پسماند شهری و روستایی شد.

نریمانی با بیان اینکه در سال گذشته و بهار امسال تلاش محیط‌بانان خلخال در مقابله با غارتگران حیات وحش منطقه مطلوب و قابل توجه است، افزود: با توجه به واقع شدن بخش وسیعی از مساحت منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال و منطقه شکار ممنوع دربند مشکول در بخش خورش‌رستم، حمایت همه‌جانبه از صیانت از محیط زیست بویژه در حوزه شکار و صید در دستور کارحوزه قضایی بخش خورش‌رستم قرار گرفته است.

مهدی کسایی، رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال نیز در این  بازدید گفت: امسال برنامه‌های گرامیداشت هفته محیط زیست با شعار جهش تولید، حفظ محیط زیست، برای توسعه پایدار ایران در مناطق مختلف این شهرستان اجرا می‌شود.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست دادگستری خلخال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست دادگستری خلخال سازمان حفاظت محیط زیست دادگستری خلخال منطقه حفاظت شده آق داغ محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست کشور

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه پارسال بیش از ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده است، از افزایش ۹ درصدی این کشفیات خبر داد و گفت: این آمار افزایش کشفیات بیانگر موفقیت یگان حفاظت در عرصه محیط زیست است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، جمشید محبت خانی در جمع مدیران محیط زیست کشور در شیراز از کسب رتبه نخست محیط زیست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار و برخورد با متخلفان محیط زیست خبر داد و گفت: استان‌های خراسان رضوی و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اشراف کامل بر عرصه‌های محیط زیست از سوی یگان حفاظت را یک نقطه قوت در سطوح همه استان‌ها دانست و ادامه داد: سال گذشته رییس سازمان حفاظت محیط زیست به‌طور مستقیم در ملاقات با پاسگاه‌ها و محیط بانان 183 مورد مراجعه مستقیم به این مناطق داشته است، این نظارت مستقیم و بی واسطه قطعا در افزایش ضریب حفاظت مناطق تاثیرگذار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، با درخواست از مدیران محیط زیست تمام استان‌های کشور برای جلوگیری از قاچاق حیات وحش از جمله گونه‌های در معرض خطر انقراض گفت: همه عملکرد‌ها در مناطق تحت مدیریت تحت رصد و پایش قرار دارد و با متخلفان برخورد می‌شود.

محبت خانی با بیان اینکه تخریب محیط زیست و از بین بردن گونه‌های حیات وحش به ضربه‌های جبران‌ناپذیری منجر می‌شود، ادامه داد: محیط بانان برای حفاظت از حیات وحش باید تلاش کنند.

وی به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت محیط زیست اشاره کرد و گفت: هرگونه تلاش برای حفظ محیط زیست یک فعالیت دینی و وجدانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی
  • گشت و کنترل شبانه روزی در منطقه حفاظت شده گدار
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست کشور