Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@19:54:33 GMT

عارف انگیزه کار ندارد/ علی مطهری انسان موفقی است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۲۸۱۶

عارف انگیزه کار ندارد/ علی مطهری انسان موفقی است

سید محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب گفت: انتخابات سال ۹۸ نشان داد که جریان اصلاحات می‌گوید من باید نیروی اصلاح‌طلب خودم را بیاورم، البته آقای مطهری با عملکردی که داشت انسان خیلی موفقی است و نشان داد که یک اصولگرای اصلاح‌طلب و یا یک اصلاح‌طلب با ریشه‌های اصولگرایی است.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایلنا گفتگویی با سید محمود میرلوحی عضو شورای مرکزی مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی پیرامون اوضاع اصلاح‌طلبان داشته است که مهمترین محورهای آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- پس از انتخابات ۹۸ با توجه به شرایط کرونایی که پدید آمد، شورای عالی جلسه‌ای نداشته است... هم آقای موسوی‌لاری استعفا دادند و هم آقای دکتر عارف نمی‌دانم چرا انگیزه تشکیل جلسه، جمع‌بندی و... را ندارند. حداقل مانند ۲ دوره قبل تعیین هیأتی که گزارش ارزیابی را تهیه و ارائه کند، لازم است تا مسیر آینده جریان اصلاحات خصوصاً برای انتخابات ۱۴۰۰ روشن شود.

- شورای دوم که تشکیل شد همان‌جا مشخص بود که برای ادامه کار و غیر از انتخابات، می‌توان برای شورایعالی مأموریتی فراتر از انتخابات در نظر گرفت، لذا کارگروهی مشخص شد که کار این کارگروه مانند سه‌کارگروه استان‌ها، تعامل و برنامه‌ریزی به‌سامان نرسید.

-ممکن است بعضی‌ها تصور کنند که وظیفه و مأموریت شورایعالی فقط لیست دادن بوده و حال که نتوانسته لیست بدهد، پس بهتر است کنار برود تا ببینیم برای سال ۱۴۰۰ چه سازوکار جدیدی باید طراحی کرد، اما به نظر می‌آید همان‌طور که در آن دو دوره اصلاحاتی در ۱۰ سرفصل انجام شد، الان هم باید این اتفاق رخ دهد و اینطور که شورایعالی در این وضعیت بلاتکلیف رها شود، راه‌حل مناسبی نیست.

- جریان اصلاحات باید سازوکارهایی را که داشته است مرور کند، آیا شورای هماهنگی احزاب توان و طاقت رساندن بار جریان اصلاحات به مقصد را دارد یا خیر؟ خب قبل از آن نداشت که اگر داشت منجر به تشکیل شورای عالی نمی‌شد. و اینکه آیا الان این توان و طاقت را پیدا کرده است؟ این‌ها مباحثی است که می‌توان مطرح کرد یا این‌که ساختار سومی غیر از شورای هماهنگی احزاب و شورایعالی امسال قابل انجام هست یا خیر؟ مثلاً پارلمان اصلاحات امکان تشکیل دارد یا خیر؟ یا جناب آقای خاتمی امکان این‌که خودشان بخواهند کارگروهی را تشکیل دهند و هدایت مسئله را به آن کارگروه بسپارند را دارند؟

- اگر شورایعالی نبود، شاید بسیاری از احزاب اکنون حذف می‌شدند مانند برخی احزاب که نتوانستند خود را تطبیق دهند و حذف شدند به عبارت دیگر احزابی که عضو شورایعالی بودند عمدتاً تایید شدند و توانستند خود را با قانون جدید تطبیق دهند.

- وقتی از حزب یا پارلمان صحبت می‌کنیم، باید به صورت انتخابی اعضای رسمی آن حزب در شهرستان بنشینند و نماینده خودشان را به پارلمان اصلاحات معرفی کنند. اما ورژنی که دوستان الان مطرح کردند، چنین نیست و یک ورژن تعیین از مرکز است، یعنی افرادی اینجا بنشینند و بگویند از فلان استان چه کسانی بیایند لذا متأسفانه باید بگوییم هنوز شرایط آنگونه که باید فراهم نیست، لذا ما ناچاریم لااقل تا انتخابات ۱۴۰۰ حرکت جبهه‌ای داشته باشیم و هنوز به شرایط حزبی سیستماتیک نرسیده‌ایم.

- انتخابات سال ۹۸ نشان داد که جریان اصلاحات می‌گوید من باید نیروی اصلاح‌طلب خودم را بیاورم، البته آقای مطهری با عملکردی که داشت انسان خیلی موفقی است و نشان داد که یک اصولگرای اصلاح‌طلب و یا یک اصلاح‌طلب با ریشه‌های اصولگرایی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی مطهری عارف اصلاحات شورای عالی اصلاح طلبان جریان اصلاحات اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است

ایسنا/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به عملکرد این نهاد در زمینه‌های مختلف، گفت: این حجم عظیم از کار، یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور شامگاه پنجم اردیبهشت ماه در نشست خبری با رسانه‌های کرمان با اشاره به ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: برگزاری مراسم از جمله این ماموریت‌هاست که یکی از مراسم پیش رو بزرگداشت دهه کرامت است. 

وی افزود: این مراسم با همکاری آستان‌های مقدس داخل کشور و استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله کانون‌های مساجد در ایران و در خارج از کشور هم برگزار می‌شود. 

موسی پور هماهنگی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و دهه امامت و ولایت را از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: به صحنه آوردن مردم و ایجاد زمینه برای ابراز احساسات و نظرات آنان در مسائل بین المللی و دفاع از مردم مظلوم هم جزء ماموریت‌های شورا است‌.

رئیس ورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه فضای کشور همواره در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه و انعکاس دیدگاه‌ها و عواطف مردم بوده، گفت: از همان روز اول طوفان الاقصی اولین کشوری بودیم که برای جشن سراسری و مراسم شکرگزاری فراخوان دادیم و علاوه بر این چند راهپیمایی سراسری برگزار و جمعه‌های خشم هم هر هفته در تعدادی از استان‌ها برای شعله‌ور ماندن این خشم برنامه‌ریزی شد.

وی برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مواجهه با هتک حرمت مقدسات توسط دشمنان اسلام را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نام برد و افزود: در مجموع این حجم عظیم از کار یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست زیرا مجموع نیروهای ما در کشور ۲۵۰ نفر بیشتر نیست و هنر شورا این است ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی و تشکل‌های مردم نهاد را پای کار بیاورد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • رسمی: حمید مطهری در تبریز معارفه شد!
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی