Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@17:11:28 GMT

نقش کمیسیون های ماده 5 در انتقال پادگان ها موثر است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۲۸۴۱

نقش کمیسیون های ماده 5 در انتقال پادگان ها موثر است

وزیر راه و شهرسازی گفت: نقش کمیسیون های ماده 5 در انتقال پادگان ها به خارج شهر موثر است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تبدیل پادگان ۰۶ به بوستان ارتش که امروز برگزار شد گفت: امروز این عرصه ای که به موجب قانون در اختیار شهروندان قرار میگیرد پر تأثیر است.

وی ادامه داد: صحبت ها و مذاکرات در خصوص این پروژه 10 سالی مسکوت مانده بود و اگر همان سختی مذاکرات گذشته هنوز پا برجا بود شاید امروز به این موفقیت دست پیدا نمی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه گفت: انتقال پادگان ۰۶ یک الگوی بسیار ارزشمند برای کل کشور خواهد شد و می تواند به بهبود کیفیت زندگی مردم منجر شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: در این حوزه باید به نقش موثر کمیسیون های ماده 5 اشاره کنم که امروز اگر این نقش سازنده نبود باید شاهد ساخت و ساز دو میلیون متر مربعی در این مکان بودیم.

وی افزود: برخلاف ادعای یکی از اعضای شورای شهر تهران هیچ وقت پرونده این پادگان به شورای عالی شهرسازی نیامده بود و این موضوع ساخت ۱۰۶ میلیون متری براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی صحت ندارد.

وزیر راه ادامه داد: نباید فراموش کنیم که فرمانده معظم کل قوا در این موفقیت نقش اصلی را ایفا کردند و باید از ایشان به صورت ویژه تشکر کنیم.

اسلامی گفت: امیدوارم امیر موسوی همچنان با وزارت راه و شهرسازی و مدیریت شهری در کل کشور همکاری داشته باشند تا بتوانیم سایر پادگان های شهری کشور را هم از شهرها خارج کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند

به گزارش خبرنگار مهر، مصیب نظری رئیس شورای شهر بندرعباس در هشتصد و بیست و یکمین نشست شورای شهر بندرعباس که با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام برگزار شد، سپاه را شجره طیبه دانست و گفت: امروز آثار و برکات بسیج مستضعفین و سپاه در تمام دنیا قابل مشاهده است و این برگرفته از ابتکار حضرت امام (ره) است.

نظری با اشاره به سالروز شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس، گفت: این واقعه نشان می‌دهد که خدای ما مسلمانان از ناوها و جنگنده‌های آمریکایی قوی‌تر است چنانچه در عملیات وعده صادق نیز این دست برتر مؤمنین را دیدیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس تاکید کرد: امروز در دفاع، علم، سیل، زلزله و … منش بسیجی‌ها را می‌بینیم و به برکت نفس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات عدیده شهر بندرعباس در حوزه زیرساخت عنوان‌کرد: ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده است و از این بابت خطراتی مردم ساکن در این محلات را تهدید می‌کند.

نظری عنوان کرد: امروز هیچ اولویتی بالاتر از بازآفرینی شهری در بندرعباس وجود ندارد از این رو همه دستگاه‌ها باید در کنار شهرداری اعم از دولت و سپاه به میدان بیاید.

رئیس شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: بالغ بر ۷۰ درصد از کار در بازآفرینی شهری بر عهده دولت است و باید با تأمین زمین به شهرداری در این حوزه وظایف خود را عملیاتی کند.

وی خاطرنشان‌کرد: در سفر ریاست جمهوری مصوب شد ۳۰۰ هکتار زمین تأمین و به عنوان پشتیبان بازآفرینی در بندرعباس استفاده شود اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده است که لازم است دولت در اجرای این مصوبه تسریع کند تا دست شورا و شهرداری برای بازآفرینی پر شود.

کد خبر 6086674

دیگر خبرها

  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است