Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@13:42:21 GMT

آغاز فعالیت اصناف، نمازجمعه و مراکز آموزشی از تیرماه

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۳۰۱۸

آغاز فعالیت اصناف، نمازجمعه و مراکز آموزشی از تیرماه

استاندار گیلان از آغاز فعالیت اصناف، مشاغل و نماز جمعه و مراکز آموزشی از تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت توسط کارشناسان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تأکید بر لزوم استمرار آگاهی بخشی به مردم برای رعایت بهداشت فردی و اجتماعی اظهار کرد: تلاشگران عرصه سلامت، فعالیت‌های چندماهه و دشواری را پشت سر گذاشته‌اند و باید همکاری‌ها با آنان استمرار یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر رعایت همگانی بهداشت توسط همه اقشار گفت: در کنار اهمیت رعایت اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه مردم، اطلاع‌رسانی شایسته و مؤثر به‌ویژه استفاده از ظرفیت فضای مجازی در جلب مشارکت و همکاری بیشتر مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری ضروری است.

نماینده عالی دولت در گیلان اعمال مؤثر نظارت‌ها و مراقبت‌های مسؤولین در اجرای دستورالعمل‌های مصوب را امری مهم خواند که کارگروه مربوطه باید همچنان نسبت به این امر اهتمام جدی بورزد.

زارع با اشاره به حضور هم‌وطنان در مناطق گردشگری استان طی هفته گذشته تصریح کرد: مردم باید بدانند چنانچه در هر بخشی، هشدارها در خصوص ضرورت رعایت دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی جدی گرفته نشود، سلامت مردم مورد تهدید قرار می‌گیرد.

وی با قدردانی از تلاش‌های مستمر رسانه‌ها برای آگاهی بخشی به شهروندان گفت: در این بخش نیز نیازمند آگاهی بخشی رسانه‌ها هستیم تا به مردم یادآور شوند همچنان باید توصیه‌های بهداشتی را به‌طورجدی رعایت کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید به این باور برسیم که سبک زندگی خود را با کرونا سازگار کنیم، افزود: به اذعان کارشناسان حوزه بهداشت، فعلاً درمانی برای این بیماری کشف نشده و تنها راه مبارزه با آن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و استفاده از ماسک و دیگر ملزومات بهداشتی و به بیان بهتر، رعایت دقیق بهداشت فردی و اجتماعی است.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، تجربه موفق گیلان در مهار نسبی بیماری، گویای همکاری آحاد مردم در رعایت قوانین و مقررات بهداشتی است و امروز نیز همچون گذشته باید موارد بهداشتی رعایت شود.

زارع با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، بخش اعظمی از محدودیت‌های پیشین برداشته و از روز گذشته در ۲۱ شهر گیلان نماز جمعه اقامه شد، تصریح کرد: از ابتدای تیرماه در تمامی مناطق زرد نیز همانند مناطق سفید، نماز جمعه برگزار می‌شود که تأکید مداوم ما، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی با اشاره به بازگشایی مهدهای کودک از ۲۴ خردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا بیان کرد: بر اساس مصوبات جلسه امروز این ستاد  کلاس‌های آموزشی تابستانی، از تاریخ ذکرشده با در نظر داشتن توصیه‌های مراقبتی، بازگشایی و تورهای مسافرتی داخلی نیز با رعایت دستورالعمل‌ها، ازسرگیری می‌شوند.

استاندار گیلان از برگزاری کنسرت‌ها و همچنین بازگشایی سینماها با رعایت موازین بهداشتی و استفاده ۵۰ درصدی از ظرفیت‌های آن‌ها از اول تیرماه خبر داد و گفت: بر اساس تصمیمات امروز ستاد ملی مدیریت کرونا محدودیت حضور مردم بر مزار متوفیان نیز برداشته‌شده و از این تاریخ، افراد می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، در این اماکن حضور یابند.

وی همچنین بر لزوم نظارت مستمر بر واحدها و اصناف مختلف در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز بررسی شیوه عرضه اقلام بهداشتی تأکید کرد و افزود: واگذاری اختیارات لازم به معاونت غذا و دارو در خصوص چگونگی توزیع مواد ضدعفونی و ملزومات بهداشتی اقدامی مطلوب در جهت مدیریت این بخش است.

زارع با ابراز خرسندی از رونمایی محصولات دو کارخانه بومی تولید ماسک و دستکش در استان بیان کرد: افزایش ظرفیت تولید داخلی در این بخش، ارزشمند و لازم است دستورالعمل‌ها و تصمیمات ستاد مدیریت کرونا در بخش نظارت به‌درستی اجرا شود.

استاندار گیلان به موضوع اخذ شهریه از دانش آموزان و دانشجویان و لزوم تناسب بین خدمات و وجه دریافتی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از مراکز آموزش عالی بخشی از خدمات آموزشی در فضای مجازی به‌صورت مستمر انجام‌شده اما در خصوص آن دسته از خدمات که به اجرا نرسیده، باید بحث و بررسی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس رعایت پروتکل های بهداشتی استاندار گیلان دستورالعمل ها مدیریت کرونا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی

 
حمید جانفدا  ان کرد: باتوجه‌به اهمیت سلامت فرآورده‌های خام دامی، یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی این فرآورده‌ها است و سازمان دامپزشکی برنامه‌های مختلفی در طول سال در دست اجرا دارد تا اطمینان حاصل شود که فرآورده‌های سالم و بهداشتی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: بدین منظور در تمام ایام سال اکیپ‌های بازرسی و نظارتی بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه این فرآورده‌ها نظارت می‌نمایند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۲ کارشناسان دامپزشکی بر کشتار ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار قطعه طیور، ۷۷ هزار و ۲۳۸ رأس گاو، ۱۳ هزار و ۳۱۸ نفر شتر و ۲۱ هزار و ۵۶۶ رأس گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان نظارت کردند تا گوشت سالم و بهداشتی تولید شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۳۴۷ مورد بازدید از مراکز نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌ها صورت گرفت که یک هزار و ۹۲۲ مورد غیربهداشتی کشف شد و ۶۷۲ مورد نمونه‌برداری از محصولات مشکوک منجر به معدوم‌سازی ۶۸ تن فرآورده غیربهداشتی شد و دراین‌خصوص ۱۷۷ متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۱۶ مرکز غیربهداشتی پلمب شد.

جانفدا اذعان کرد: ازآنجایی‌که یکی از معضلات مهم استان سیستان و بلوچستان عرضه دام زنده و کشتار غیرمجاز دام است که به علت عدم نظارت بر دام و گوشت عرضه شده خطر جدی شیوع بیماری‌های واگیر و خطرناک وجود دارد، از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود از خرید هرگونه گوشت دام و طیوری که در خارج از کشتارگاه کشتار شده و مراکز غیرمجاز عرضه می‌شود خودداری کنند تا سلامت خود و خانواده‌شان به خطر نیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان