Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@00:19:28 GMT

باک خالی تراکتور کشاورزان گلستانی در فصل برداشت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۳۶۵۰

باک خالی تراکتور کشاورزان گلستانی در فصل برداشت

جمعی از کشاورزان گلستانی در گفت و گو با ایرنا خواستار تامین سوخت مورد نیاز ماشین های کشاورزی خود برای انجام برداشت محصولات پاییزه و کشت بهاره شدند.

گلستان ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی مانند تراکتور، کمباین و تیلر دارد که در بخش های زراعت، دامپروری، شیلات و آبزیان و منابع طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک کشاورز گرگانی گفت: سهمیه گازوئیلی که جهادکشاورزی به هر دستگاه تراکتور اختصاص می دهد جوابگوی حجم زیاد کار در این فصل نیست و مجبوریم بقیه سوخت مورد نیاز را به صورت آزاد و به سختی تهیه کنیم.

علی اکبر سلطانی اظهار داشت: سهمیه تراکتور چهار سیلندر قدیمی‌ام ۸۰۰ لیتر برای فصل بهار است که این مقدار فقط کفاف فعالیت های مربوط به برداشت گندم را داده و برای زراعت دوم از جمله شالی باید به فکر چاره دیگری باشم.

وی خواستار ۲ برابر شدن سوخت تخصیصی برای هر ماشین کشاورزی در فصل بهار شد.

رییس خانه کشاورز گلستان با تایید مشکل کمبود سوخت مورد نیاز کشاورزان استان گفت: تماس ها و مراجعات مکرر و روزانه کشاورزان برای تهیه سهمیه سوخت، نشان دهنده عمومیت داشتن این مشکل است که امیدواریم برای حل آن چاره درستی اندیشیده شود.

علیقلی ایمانی افزود: در شرایط فعلی بسیاری از کشاورزان چاره ای جز تهیه گازوئیل از بازار آزاد ندارند که علاوه بر قیمت زیاد، تهیه این سوخت نیز دشوار است.

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان در این پیوند به ایرنا گفت: سوخت مورد نیاز ماشین های کشاورزی از طریق ثبت نام در سامانه سوخت به آنان تعلق می گیرد و برای کمک به حل مشکل کشاورزان، ماشین آلات فاقد پلاک هم از سوخت سهمیه برخوردار می شوند.

مریم برزنونی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تاکنون اطلاعات حدود ۳۹ هزار دستگاه ماشین کشاورزی استان در سامانه سوخت ثبت شده که حدود ۲۱ هزار دستگاه فاقد پلاک است.

وی با اشاره به این که برای ماشین های کشاورزی گلستان مشکل تامین سوخت وجود ندارد گفت: دارندگان ماشین های کشاورزی استان برای دریافت سهمیه گازوئیل باید اطلاعات مورد نیاز را در سامانه سوخت با دسترسی به اینترنت (دارای پلاک) و حضور در مدیریت های جهادکشاورزی (فاقد پلاک) ثبت کنند.

به گفته وی در حال حاضر بخش عمده مشکل تامین سوخت فقط مختص مالکان ماشین آلات کشاورزی بدون پلاک است.

رییس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که این سازمان برای حل مشکل این افراد ۶ مرکز جدید دریافت پلاک با همکاری پلیس راهور در گنبدکاووس، گرگان، کلاله، مینودشت، ترکمن و علی‌آبادکتول راه اندازی شد.

وی همچنین خواستار نوسازی تجهیزات جایگاه های عرضه سوخت ماشین های کشاورزی در مناطق روستایی شد و افزود: وجود تجهیزات قدیمی در این جایگاه ها باعث می شود سوخت تحویلی با میزان خرید مطابقت نداشته و در حق خریدار اجحاف شود.

مدیر تعاون روستایی گلستان نیز گفت: حدود ۵۰ جایگاه عرضه سوخت روستایی، تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان استان را برعهده دارد.

نورمحمد کوچکی به ایرنا افزود: پارسال از طریق این جایگاه ها ۶۳ میلیون لیتر گازوئیل، نفت سفید و گازمایع (کیلوگرم) برای فعالیت های کشاورزی میان جامعه روستایی و عشایری استان توزیع شد.

گلستان  ۲۱۴ هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی دارد که در ۶۶۷ هزار هکتار زمین مشغول به فعالیت بوده و ۳۸ درصد اشتغال خالص استان را به خود اختصاص داده اند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مكانيزاسيون گرگان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مكانيزاسيون گرگان گلستان وزارت جهاد کشاورزی مكانيزاسيون گرگان گلستان ماشین های کشاورزی سوخت مورد نیاز تامین سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمکت خالیِ پرشور

  انتخاب سرمربی بعدی برای تراکتور کارخیلی سختی است.فعلا محمد نصرتی به عنوان سرمربی موقت انتخاب شده است اما برخی می‌گویند اوحتی درحدموقت هم نیست وفقط بازیکنان راتمرین می‌دهد.اما برنامه‌هاورویاهای باشگاه تبریزی مثل همیشه بزرگ‌و پرهزینه است. بعدازجدایی پاکوخمس اخبارمختلفی به گوش می‌رسدکه تحقق هریک ازآنها یکی ازبمب‌های فصل کنونی خواهد بود. 
     
خبری از یحیی و فرهاد نیست
یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی به عنوان دو سرمربی بدون تیم، جزو چهره‌های جذاب مطرح شده برای هدایت تراکتور بودند. باوجود شایعات مطرح شده، گل‌محمدی همان‌طورکه نتوانست هدایت فولاد خوزستان رابرعهده بگیرد، درمقطع کنونی امکان فعالیت در تیم تراکتور راهم ندارد وبحث حضور او درتیم تبریزی تایید نمی‌شودو گویا او تا پایان فصل هدایت تیم جدیدی رابرعهده نخواهد گرفت. ضمن آن‌که فرهاد مجیدی هم درمقطع کنونی تمایلی به حضور دوباره درفوتبال ایران ندارد ومشغول رایزنی با مسئولان یک تیم دیگر اماراتی است و احتمالا به‌زودی از مقصد بعدی مجیدی رونمایی خواهد شد اماآنچه مشخص است این‌که او اکنون در نقش سرمربی تراکتور به چرخه سرمربیان لیگ‌برتری باز نخواهد گشت.
     
دقیقی، گزینه محبوب زنوزی
در این میان، برخی گمانه‌زنی‌ها از مطرح شدن نام سعید دقیقی، سرمربی جوان تیم شمس آذر قزوین حکایت می‌کند. دقیقی که سابقه بازی در تراکتور را دارد و از محبوبیت ویژه‌ای نزد هواداران تبریزی برخوردار است، دردو فصل اخیر در تیم شمس‌آذر قزوین عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته و مدیران باشگاه تراکتور علاقه زیادی به استخدام این سرمربی جوان دارند. در فاصله ۷ هفته مانده به پایان فصل، تراکتوری‌ها امیدوارند با پیشنهاد وسوسه‌انگیز بتوانند رضایت‌نامه دقیقی را از تیم شمس‌آذر دریافت کنند و او را در کسوت سرمربی جدید تیم‌شان معرفی کنند.حتی اگر درمقطع فعلی امکان انتقال دقیقی به تبریز نباشد، او گزینه اول محمدرضا زنوزی برای هدایت تراکتور در فصل آینده محسوب می‌شود.
     
یک گزینه عجیب 
فیروز کریمی عجیب‌ترین نام مطرح شده برای هدایت تراکتور تبریز است.کریمی که دوستی دیرینه‌ای بامحمدرضا زنوزی دارد، در فصل اخیر بدون تیم بوده اما گفته می‌شود اگر شرایط تراکتور باهدایت محمد نصرتی خوب پیش نرود و سرخ‌پوشان تبریزی در زمینه استخدام سعید دقیقی هم ناکام باشند، در هفته‌های پایانی لیگ بیست‌وسوم احتمال حضور کریمی روی نیمکت تراکتوری‌ها دور از ذهن نیست و نام او به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تراکتور در روزهای پایانی فصل جاری مطرح است!

ابهام مربی خارجی 
هربارصحبت ازنیمکت تراکتور می‌شود، باید منتظرمطرح شدن نام مربیان سرشناس خارجی نیزباشیم.محمدرضا زنوزی در دوران ‌مالکیت خود بر تراکتور، سرمربیان نام‌آشنای خارجی را به تبریز آورده؛ ازجان توشاک و ژرژ لیکنز تاقربان بردیف و پاکو خمس. در این میان، برخی منابع خبری نام یک سرمربی سرشناس خارجی را مطرح کرده‌اند.گفته می‌شود دراگان اسکوچیچ مهم‌ترین و شاید بتوان گفت تنها گزینه خارجی مدیران تیم تبریزی است.اسکوچیچ درحال حاضر سرمربی تیم ملی امیدهای کرواسی است. بعد از برکناری اسکوچیچ از هدایت تیم‌ملی ایران، نام این مربی کروات بارها به عنوان گزینه مدنظر تیم‌های ایرانی مطرح شد. با این حال او تاکنون راضی به بازگشت به فوتبال ایران نشده است.درصورتی که اسکوچیچ راضی به قبول هدایت تراکتور نشود، به نظر می‌رسد این تیم دیگر به فکر جذب مربی خارجی نباشد.این تیم اکنون شاید با بهترین مربیان جهان هم نتواندحتی به صدر هم نزدیک شود.سرنوشت حسرت بارسال‌های گذشته گویا بازهم درانتظارتراکتور است.تراکتوردرهفته‌های منتهی به لیگ‌برتر این فصل درشرایط سختی قرار گرفت. ازدست دادن کورس قهرمانی و پاکو خمس قطعا روی روحیه بازیکنان تاثیرگذار است. 

دیگر خبرها

  • نیمکت خالیِ پرشور
  • پلاک گذاری ۵۴۵ دستگاه تراکتور در محمودآباد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • ۳۹ میلیون لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان غرب خراسان رضوی توزیع شد
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • گپ و گفت گلستانی از تحقق وعده صادق/ تار وماری که به ملت چسبید
  • سال گذشته بیش از ۴۶ هزار گلستانی خون خود را اهدا کردند