Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@20:50:30 GMT

ماسک زدن در قشم اجباری شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۴۰۵۹

ماسک زدن در قشم اجباری شد


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علیرضا نصری شنبه ۱۷ خرداد در نشست ستاد مدیریت کرونای شهرستان قشم افزود: باید روشی ارائه شود که خدمات خصوصی ازجمله سوپرمارکت‌ها، اغذیه، آرایشگاه‌ها و مانند آن نیز به افراد بدون ماسک خدمت ارائه نکنند.

وی ادامه داد: هرگونه تجمعی با هر عنوانی ازجمله عروسی، عزا، اجتماعات مذهبی مختلف، امتحانات و غیر آن ممنوع است و متخلفان پیگرد قانونی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قشم، استان هرمزگان با تشکر از امامان جمعه شیعه و اهل سنت قشم در همراهی با تصمیمات ستاد مدیریت کرونا در این شهرستان تصریح کرد: دستگاه قضایی با افرادی که به بهانه‌های مختلف و با ایجاد اجتماعات سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند با شدت برخورد کند.

وی افزود: بنا بر آمار ارائه‌شده، بخش بزرگی از مبتلایان به کرونا در شهرستان قشم، اتباع بیگانه غیرمجاز بوده‌اند و ازاین‌رو جمع‌آوری و طرد این افراد در دستور کار نیروی انتظامی، دریابانی و دیگر مسئولان مرتبط قرار گیرد.

فرماندار قشم با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ نفر از افراد مبتلا به کرونا در جزیره قشم را اتباع بیگانه تشکیل داده‌اند، ادامه داد: سپاه یک سالن ورزشی را برای استقرار موقت افراد دستگیرشده اختصاص دهد تا هرروز پس از جمع‌آوری آن‌ها، با هماهنگی شیلات و دریابانی، افراد دستگیرشده از جزیره طرد شوند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون هفت پایگاه از نیروهای بسیج در امر تولید ماسک فعال هستند و شوراهای شهر و شهردارهای شهرستان برای تهیه مواد اولیه به این گروه‌ها کمک کنند.

نصری افزود: همچنین در کنترل ورود و خروج شهرها و روستاها نیز می‌توان از نیروهای بسیج استفاده کرد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به‌موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج‌فارس گسترده شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیروس عسگری بیماری کاوازاکی طرح شفافیت آراء مینیاپولیس قشم ماسک ویروس کرونا سیروس عسگری بیماری کاوازاکی طرح شفافیت آراء مینیاپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.
حکومتی که با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی جمع زیادی از جوانان اقلیت مسلمان روهینگیا را دستگیر و با تهدید و ضرب و شتم، آنها را به عنوان سپر بلا در خط مقدم جنگ داخلی رو در روی گروه‌های مسلح محلی قرار می‌دهد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


ارتش میانمار قصد دارد با ایجاد اختلاف و تنش میان مسلمانان روهینگیا و گروه‌های بودایی مسلح ضد حکومت، جنگ داخلی را به کنترل خود درآورد.
موضوعی که به اعتقاد کارشناسان به علت پیشینه مسالمت آمیز تاریخی بودائیان و اقلیت مسلمانان با شکست مواجه شده است.
گروه‌های مبارز بودائی با هشیاری رفتار غیر قانونی ارتش میانمار در سربازگیری اجباری از مسلمانان روهینگیا را محکوم کردند.
اقلیت مسلمانان روهینگیا که پس از دوران سراسر قتل و شکنجه و آزار تحت حکومت آنگ سان سوچی، رهبر ساقط شده حزب حاکم میانمار، آواره شدند و سرانجام عده‌ای زیادی از آنان اسیر اردوگاه‌های غیر بهداشتی بنگلادش شدند.
باقی مانده مسلمانانی که امروز هم قربانی طرح جدید ارتش حکومت نظامیان میانمار برای حضور در نبردی ناخواسته شده اند........ مصاحبه‌ها .......
۱) جوان روهینگیائی
۲) جوان روهینگیائی
۳) ناسای لوین - رئیس بنیاد روهینگیای آزاد
۴) مائونگ هلامینت - فعال حقوق بشر
۵) راضیه سلطانا - کارشناس حقوق بین الملل

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در سیستان است
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان