Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز(جمعه) تا امروز(شنبه) ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۷ مورد بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲۰۹ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۳۲ هزار و ۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین ۲۵۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون یک میلیون و ۶۰ هزار و ۱۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارند. در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و ۶ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ داشته اند. روند بهبودی بیماران روند بهتری را طی کرده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان‌ها یکسان نیست. استان‌های معدودی درگیر طغیان بیماری هستند و برخی استان‌ها ممکن است که هفته‌ها از سپری کردن این مرحله عبور کرده باشند. با توجه به تفاوت استان‌ها، در استان‌هایی که وضعیت هشدار دارند، انتظار جدیت بیشتری از مردم داریم که نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری‌ها را رعایت کنند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان 1 آذربایجان شرقی         2 آذربایجان غربی         3 اردبیل         4 اصفهان(به‌جزکاشان)         5 البرز         6 ایلام ۲۰ ۷۰   ۱۱۵۵ 7 بوشهر         8 تهران         9 چهارمحال و بختیاری         10 خراسان جنوبی         11 خراسان رضوی         12 خراسان شمالی         13 خوزستان ۸۷۵ ۶۷۰ ۱۷۶۱۱ ۱۹۰۸۱ 14 زنجان       ‭ 15 سمنان         16 سیستان‌وبلوچستان         17 فارس         18 قزوین         19 قم         20 کردستان         21 کرمان         22 کرمانشاه         23 کهگیلویه و بویراحمد         24 گلستان         25 گیلان         26 لرستان ۱۰۳ ۱۶۶ ۴۶۷۵ ۴۸۶۸ 27 مازندران         28 مرکزی         29 هرمزگان         30 همدان         31 یزد        

***

جولان سهمگین کرونا در خوزستان/ ثبت ابتلای قطعی ۸۷۵ مورد تنها در یک شبانه‌روز

سخنگوی علوم پزشکی اهواز گفت: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان طی شبانه‌روز گذشته ۸۷۵ مورد ابتلای قطعی در استان شناسایی شد.

علی احسان‌پور، سخنگوی علوم پزشکی اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان طی شبانه‌روز گذشته موارد شناسایی به شرح زیر اعلام میگرد:

حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز: ۵۲۵ مورد
حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول: ۲۰۰ مورد
حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان:۶۲ مورد
حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر: ۷۵ مورد
حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان: ۱۳ مورد

وی افزود: از مجموع ۸۷۵ بیمار جدید، ۷۴۴ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۳۱ بیمار نیز بستری شدند که با احتساب موارد جدید، کل مبتلایان به ۱۹۰۸۱ نفر رسید و در حال حاضر ۸۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان هستند.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: با تلاش مدافعان سلامت مردم، ۱۷۶۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته یا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی افزود: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته، تعداد ۸ مورد در حوزه دانشگاه دزفول، حوزه دانشگاه جندی شاپور ۱۳ مورد و حوزه دانشگاه آبادان ۴ مورد بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و تعداد کل فوت شدگان ۶۷۰ نفر می‌باشد.

احسان‌پور گفت: استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست‌وشوی مرتب دست، ها، پرهیز از تردد‌های غیر ضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی در جلوگیری از گسترش بیماری کووید۱۹ بسیار موثر است. میتوانیم با رعایت بهداشت فردی، سلامتی را به خود، خانواده، جامعه و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هدیه دهیم.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۱۱۵۵ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به یک هزار و ۱۵۵ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ مورد جدید در استان ثبت شده است.

محمد کریمیان ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگارام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد یک هزار و ۱۵۵ نفر خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان نداشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۷۰ نفر است.

وی افزود: متاسفانه در هفته‌های اخیر شاهد عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی اقشار مختلف مردم و حضور در اماکن پرتردد هستیم که این امر به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا منجر می‌شود.

کرونا در لرستان؛ آمار مبتلایان به ۴۸۶۸ نفر رسید

بر اساس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳ نفر به تعداد مبتلایان کرونا در این استان اضافه شده و تعداد کل کرونایی‌های لرستان به ۴ هزار و ۸۶۸ نفر رسیده است.

محمدرضا نیکبخت امروز در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳ نفر در استان لرستان به کرونا مبتلا شدند. در این مدت یک بیمار کرونایی در استان جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از آغاز کرونا تا کنون ۴ هزار و ۸۶۸ نفر در این استان به این ویروس مبتلا شده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۷ بیمار در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار دارند.تا کنون ۴ هزار ۶۷۵ بیمار کرونایی در استان پس از طی دوره درمان بهبودی کامل خود را بدست آورده‌اند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا آمار کرونا به تفکیک استان دانشگاه علوم پزشکی مبتلایان به کرونا علوم پزشکی اهواز ۲۴ ساعت گذشته کرونا در استان بیماران کرونا وزارت بهداشت حوزه دانشگاه خرداد ۱۳۹۹ شبانه روز نفر رسید استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها

آمار داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) به تفکیک استان‌ها از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

سازمان سنجش آموزش کشور آمار داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) به تفکیک استان‌ها را در قالب اینفوگرافیک منتشر کرد که می‌توانید آن‌را در این لینک مشاهده کنید.

کد خبر 747168

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • اطلاع‌نگاشت آمار داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد