Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس  در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی مجلس اظهار کرد: دستورالعمل مربوط به عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی کمی تغییر کرده و بر اساس آن تغییر امتیازبندی رخ داده که طبق این دستورالعمل، اعضای کمیسیون‌ها در حال نهایی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: پیش از این اعتراضاتی به دستورالعمل مربوط به نحوه عضویت در کمیسیون‌ها وجود داشت از جمله اینکه سابقه نمایندگی دو بار در امتیازات تأثیرگذار بود که این امر تعدیل شد، نکته دیگر اینکه سایر سوابق افراد در نظر گرفته نمی‌شد و فقط بالاترین سابقه مد نظر قرار می‌گرفت که این هم اصلاح شد. نکته دیگر اینکه بخش خصوصی خیلی مد نظر نبود و این موضوع هم در دستورالعمل جدید پیش‌بینی شد. همچنین در قانون، سابقه نمایندگی، سوابق اجرایی مرتبط، تحصیلات و عضویت در کمیسیون مورد انتخاب، توسط نماینده از جمله معیار‌های عضویت در کمیسیون‌ها است.

فرهنگی گفت: دستورالعمل جدید برای اجرا به هیئت رئیسه سپرده شده و هیئتی بر اجرای آن نظارت می‌کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: این فهرست فردا به نمایندگان اعلام می‌شود و مسیری هم برای اعتراض نمایندگان پیش بینی شده که بر اساس آن نمایندگان ۴۸ ساعت بعد از اطلاع از لیست، فرصت اعتراض دارند و در جلسه مشترک هیئت رئیسه و روسای شعب به این اعتراضات رسیدگی می‌شود نهایتا در آنجا تصمیم گیری خواهد شد و بعد از قطعی شدن لیست کمیسیون‌ها اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی مجلس مجلس شورای اسلامی هیئت رئیسه کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت خارجهٔ آمریکا گفت: واشنگتن، قطعنامۀ عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد آمریکا به قطعنامه پیشنهادی برای پذیرش فلسطین به عنوان کشور عضو سازمان ملل رای منفی خواهد داد و از حق وتوی خود استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • احترام نظامی به جایگاه هیئت رئیسه مجلس
  • جزئیات کامل زمان‌بندی برگرازی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه