Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@23:59:03 GMT

ردیف میرزاعبدالله با تار علیزاده جهانی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۴۴۱۴

ردیف میرزاعبدالله با تار علیزاده جهانی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، نسخه بین‌المللی مجموعه "ردیف نوازی" ردیف میرزا عبدالله به روایت نورعلی برومند و اجرای تار حسین علیزاده در قالب هفت آلبوم توسط مؤسسه "تار و پود" در فروشگاه‌های دیجیتالی معتبر جهان پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

انتشار این مجموعه در حالی است که اولین دوره انتشار آن توسط مؤسسه فرهنگی هنری "ماهور" به مدیریت محمد موسوی سال ۱۳۷۱ صورت گرفته بود و اکنون با تغییراتی در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیح این مجموعه آمده بود: ردیف کامل میرزا عبدالله به روایت نورعلی برومند با اجرای تار حسین علیزاده که اجرای آن با سه تار نیز قبلاً به صورت پنج سی‌دی جداگانه منتشر شده بود، به معرفی میرزا عبدالله، نورعلی برومند و حسین علیزاده می‌پردازد. بخش دیگر آلبوم به قلم حسین علیزاده، مفاهیم ردیف، دستگاه، گوشه، نقش گوشه‌ها و برخی اصطلاحات مربوط به ردیف را توضیح می‌دهد و سی گوشه مشترک در دستگاه‌ها و آوازهای ردیف میرزا عبدالله را، با ارائه نت نوشت آنها، معرفی می‌کند.

کد خبر 518543 برچسب‌ها موسیقی ایرانی حسین علیزاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: موسیقی ایرانی حسین علیزاده میرزا عبدالله حسین علیزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش از سفر به «چغازنبیل» این نکات را مد نظر داشته باشید

ایسنا/خوزستان مدیر پایگاه میراث‌ جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با اشاره به نکات مهم قبل از سفر به این مجموعه بر اهمیت کسب اطمینان از قابل بازدید بودن مجموعه و رعایت منشور بازدید، حفاظت و نگهداری از آن تاکید کرد.

عاطفه رشنویی در این‌ خصوص اظهار کرد: گردشگران قبل از عزیمت به سمت چغازنبیل، لطفا از باز بودن مجموعه اطمینان حاصل کنند چراکه نگهداری بهینه از این اثر ارزشمند، مسئولیت ما است و براساس رسالت، حفاظت و نگهداری مجموعه جهانی چغازنبیل تدارک دیده شده است.

به گزارش ایسنا، مدیر پایگاه میراث‌ جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه افزود: ما در مجموعه جهانی چغازنبیل در کنار جامعه محلی، در تلاش هستیم تا روزهای خاطره‌انگیزی را در نوروز برای گردشگران رقم بزنیم؛ به همین دلیل از هموطنان عزیز خواهشمندیم که به رعایت کرامت ماه رمضان و پویش #شهر_من_روزه‌دار_است توجه کنند و پیش از حضور در محوطه به تهیه مایحتاج خود از روستا مبادرت کنند.

او افزود: باید به آگاهی مهمانان و گردشگران نوروزی عزیز برسانم که در مجموعه جهانی چغازنبیل، در سال جاری، مجموعه‌ای برای خرید مایحتاج خوراکی وجود ندارد و گردشگران این موارد را در مجموعه روستایی قبل از ورود به چغازنبیل تهیه کنند.

رشنویی با بیان این‌که به‌منظور بهره‌برداری بهینه از تکنولوژی، مجموعه جهانی چغازنبیل در سال‌های گذشته یک راهنمای صوتی تهیه کرده است که با عنوان «زیگورات چغازنبیل» شناخته می‌شود گفت: این راهنمای صوتی، اطلاعات مفیدی را درباره مجموعه ارایه می‌دهد و به سؤالات بازدیدکنندگان پاسخ می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند قبل از ورود به مجموعه، این راهنمای صوتی را از راه «کافه بازار» بارگیری کنند.

او اضافه کرد: این راهنمای صوتی، نقش راهنمای همراه را برای گردشگر ایفا می‌کند و می‌تواند به گردشگر در درک بهتر و دسترسی به اطلاعات مربوط به تاریخچه، فرهنگ و آثار مجموعه جهانی چغازنبیل کمک کند.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با بیان این‌که این راهنمای صوتی قادر است توضیحات لازم را در محل‌های مختلف مجموعه ارایه داده و به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ دهد گفت: راهنمای صوتی مجهز به تکنولوژی بازدید مجازی نیز است و با استفاده از پنجره بازدید مجازی، بازدیدکنندگان قادرند تصاویری از سطوح مختلف مجموعه چغازنبیل را مشاهده کنند و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

او با اشاره به این‌که منشور بازدید چغازنبیل با هدف حفاظت پیشگیرانه از این شهر جهانی تهیه شده است افزود: شهر چغازنبیل که به نام دورانتاش هم شناخته می‌شود کاملا از مصالح خشتی، گلی و آجری ساخته شده است. به همین دلیل، نگهداری از آن نیازمند رعایت نکاتی است.

رشنویی ادامه داد: به طور خاص، در اطراف آثار ریسمان‌هایی کشیده شده‌اند که ورود به مناطق ممنوع و آسیب‌پذیر را ممنوع می‌سازند.که از همین‌رو، از بازدیدکنندگان خواهشمندم از عبور از این کابل‌ها خودداری کنند و به آن‌ها احترام بگذارند. همچنین قبل از ورود به مجموعه، اطمینان حاصل شود که کفش با پاشنه میخی استفاده نشده تا به محوطه آسیبی وارد نشود. ضمن این‌که ورود با کالسکه و حیوانات خانگی نیز در مجموعه میراث‌جهانی چغازنبیل ممنوع است.

او با ارج نهادن به حفظ تمیزی مجموعه، خاطرنشان کرد: گردشگران عزیز زباله‌های خود را در طول مسیر در سطل‌های زباله‌هایی که در مسیر قرار داده شده‌اند، بیاندازند. همچنین، انداختن ته سیگار در مجموعه کاملا ممنوع است.

 مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه یادآور شد: این میراث‌جهانی متعلق به همه ما و لازم است که دست به دست هم همکاری کنیم تا آن را سالم و پابرجا نگه داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • (تصاویر) کره‌ای‌ها به رقابت با میباخ و بنتلی می‌روند
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • اجرای نمایشنامه‌ای از حسین کیانی
  • معرفی جنسیس نیولون، پیش‌نمایش شاسی‌بلند پرچم‌دار GV90 (+عکس)
  • مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶؛ ترکمنستان ۰ - ایران ۱
  • جنگ شادی به مناسبت میلاد امام حسن (ع) در مجموعه جهانی بیشاپور
  • اعجوبه عرفان در قرن چهاردهم که بود؟
  • پیش از سفر به «چغازنبیل» این نکات را مد نظر داشته باشید