Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:53:18 GMT

۲۷۴ شهروند غیرمجاز خارجی در یزد دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۴۴۲۱

۲۷۴ شهروند غیرمجاز خارجی در یزد دستگیر شدند

سرتیپ  عباسعلی بهدانی‌فرد افزود: در چارچوب ارتقای امنیت اجتماعی و با هدف مبارزه با ناامن کنندگان امنیت، ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی از تجمع تعدادی از آنها در مناطق مختلف مطلع شدند.

به گزارش عصر شنبه پایگاه خبری پلیس، وی با بیان اینکه این افراد از مرزهای شرقی و جنوب شرق  به صورت غیرمجاز وارد ایران شدند،تصریح کرد: مقصد بعدی آنها استان های مرکزی کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی یزد افزود: در این مورد افرادی که در جابه جایی شهروندان خارجی فعالیت داشتند،  شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان خارجی باید با اخذ مجوزهای قانونی و برابر پروتکل‌های بین‌المللی به کشور وارد شوند تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

بهدانی‌فرد اظهار کرد: با وجود مشکل پیش آمده برای شهروندان خارجی باز هم شاهد تردد بدون مجوز این افراد در جاده‌ها و حاشیه شهرها و نارضایتی مردم و احساس ناامنی شهروندان یزدی هستیم که پلیس در این مورد برابر وظایف ذاتی و قانونی خود نسبت به دستگیری و طرد آنها اقدام می کند.

وی تاکید کرد: قاچاق شهروندان خارجی از مسیرهای استان سبب نارضایتی مردم شده و به دنبال درخواست مکرر آنها مبنی بر برخورد قاطع با این پدیده مجرمانه را در پی دارد.

به گفته وی متاسفانه افرادی فرصت‌طلب و سودجو با بی توجهی به قانون اقدام به قاچاق انسان می کنند و با به خطر انداختن جان خود و دیگران امنیت استان را مخدوش کرده‌اند.

 بهدانی‌فرد یادآور شد: برابر قانون، هر شهروند خارجی باید قبل از ورود به خاک ایران مجوز لازم برای ورود و اقامت را از مراجع رسمی اخذ کند، در غیر این صورت دستگیر و به کشور مربوطه طرد می شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و پیگیری مسوولان استان و کشور شاهد ساماندهی وضعیت موجود و رفع این معضل اجتماعی باشیم.

یزد نقش مؤثری در اتصال استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب ، در بعضی مواقع راه‌های آن برای انتقال کالای قاچاق، انسان و نیز مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روزانه تعدادی از شهروندان خارجی غیرمجاز از استان‌های جنوب شرقی و شرقی کشور وارد محدوده استان یزد شده و با استفاده از خودروهایی که اصطلاحا به «شوتی» معروف شده‌اند به استان‌های دیگر منتقل می‌شوند.

تعداد افغان های مجاز در یزد حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نفر تخمین زده می شود و شمار افراد غیرمجاز نیز همین تعداد برآورد شده است که آمار آنها در فصول مختلف سال در نوسان است. 

وزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو از جاده‌های استان یزد از جنوب به شمال و شرق و غرب کشور و بالعکس تردد می‌کند و جاده‌های استان از ترافیک نسبتا بالایی برخوردار است و تردد شهروندان غیرمجاز در  استان تاکنون باعث وقوع چندین مورد تصادف منجر به فوت شده و یکی از خواسته های شهروندان از مسوولان کنترل و جلوگیری از تردد این خودروهاست.

هفته گدشته یک خودرو حامل شهروندان خارجی بدون توجه به دستور پلیس ، پس از اصابت تیر به لاستیک راننده خودرو هشت کیلومتر با لاستیک بدون باد در جاده حرکت کرد و دچار آتش سوزی شد  که در این حادثه تلخ سه نفر که در عقب خودرو مخفی  بودند، فوت و هشت نفر نیز زخمی شدند.

برچسب‌ها قاچاق انسان افغانستان یزد انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاچاق انسان افغانستان یزد انتظامی قاچاق انسان افغانستان یزد انتظامی شهروندان خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز

حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت ورود اتباع غیرمجاز (افغانی) به استان، گفت : باتوجه به اینکه بیشتر این اتباع در مزارع، مرغداری‌ها، گاوداری‌ها، گلخانه‌ها و باغات استان مشغول به کار شده اند، در تلاشیم تا اطلاع رسانی‌هایی مبنی بر ممنوعیت بکارگیری آنها به کارفرمایان داشته باشیم. 

وی افزود: به این منظور نشست‌هایی را با بخشداران، دهیاران و شورا‌های روستا‌هایی که حضور اتباع غیرمجاز در آنجا بیشتر مشاهده شده در دستور کار قرار داده ایم و تاکنون هم نشست‌هایی در سراب نیلوفر و ماهیدشت برگزار شده و در منطقه کوزران هم این نشست‌ها برگزار می‌شود. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: از بخشداری‌ها خواسته ایم تا در فراخوانی به تمام کشاورزان، باغداران و دامداران و واحد‌های تولیدی روستا‌های منطقه خود اعلام کنند که ظرف مدت هفت روز باید کارگران اتباع غیرمجاز خود را به صورت داوطلبانه به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان و یا پلیس امنیت عمومی انتظامی معرفی کنند. 

وی تاکید کرد: اگر کارفرمایان به صورت داوطلبانه اقدام به معرفی اتباع غیرمجاز بکارگیری شده نکنند تا مقدمات بازگشتشان به کشورشان فراهم شود، به دستگاه‌های قضایی معرفی شده و با آنها برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد. 

سلیمانی خاطرنشان کرد: با اشراف کامل کارگروه کنترل و رصد اتباع غیرمجاز در استان که از تمام دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی، قضایی و جهاد کشاورزی نمایندگانی در آن حضور دارند، کارگران شاغل غیرمجاز در سطح روستا‌ها و شهر‌های اطراف کرمانشاه شناسایی و از استان طرد خواهند شد. 

وی ادامه داد: از اهالی مناطق سراب نیلوفر، کوزران، سرفیروزآباد و سراب نیلوفر هم خواسته ایم در صورت مشاهده بکارگیری اتباع غیرمجاز در مزارع، واحد‌های تولیدی و ساخت وساز‌ها منطقه خود به شماره ۰۸۳۳۸۴۵۰۲۳۶اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی و یا شماره ۱۱۰ پلیس گزارش کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • ضرورت پاکسازی معابر شهر‌ی از خاک و نخاله
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو