Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@05:36:16 GMT

جزئیاتی تازه درباره حمله ملخ‌ها به تهران

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۴۵۴۰

به گزارش ایسنا، سیدمحمدرضا میر با بیان این‌که آفت ملخ صحرایی یکی از خطرناک‌ترین آفت نباتی در دنیاست و اگر با آن مبارزه به موقع، درست و اصولی نشود، خسارت‌زا خواهند بود، اظهار کرد: دوسال است که درگیر مبارزه با این آفت هستیم و در ۵۰ سال اخیر این حجم از آفت ملخ صحرایی در دنیا بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۸ استان جنوبی کشور درگیر این آفت شده‌اند، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان ، فارس، خراسان جنوبی، خوزستان و خراسان رضوی درگیر مبارزه با آفت ملخ صحرایی هستند و تا به امروز در سطحی بالغ بر ۳۶۸ هزار و۲۶۷ هکتار از اراضی مرتعی و منابع طبیعی در این استان ها علیه آفت  ملخ صحرایی مبارزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه در اوج ورود این آفت به کشور هستیم و ریزش و مبارزه با این آفت در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: بیشترین سطح مبارزه مربوط به استان سیستان و بلوچستان در سطحی معادل ۱۶۴ هزار و ۸۶۹ هکتار و کمترین نیز متعلق به خراسان رضوی در سطحی معادل ۵ هکتار است.

به گفته وی تاکنون هیچ گزارشی از خسارت این ملخ‌ها به باغات و مزارع کشور نداشتیم.

میر در پایان تصریح کرد: این آفت غیر از استان‌های ذکر شده در هیچ استان دیگری وجود ندارد و ملخی که در استان‌های دیگر از جمله تهران مشاهده می شود، ارتباطی به این ملخ ها ندارد.

منبع: الف

کلیدواژه: ملخ صحرایی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان

سید محمدرضا سیدحسینی یکشنبه‌شب در بازدید از مزارع آسیب دیده سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان افزود: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، راسک است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: بیشترین خسارت بارندگی سیل آسای اخیر به بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی زراعی، هشت هزار و ۵۷۰ هکتار باغ، ۱۹ واحد گلخانه، ۸۴۴ واحد دامداری، سه هزار و ۵۱۶ راس دام سبک و سنگین، ۳۴۲ کلنی زنبور عسل، ۶ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی،۸۸۸ حلقه چاه کشاورزی و ۸۱ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصربح کرد: همچنین در این سیلاب ۲۰۰ رشته قنات، ۷۷ هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار، ۲۹۹ کیلومتر جاده بین مزارع، ۵۰۷ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، هزار و ۱۱۵ بندسار و سازه آبخیزداری و ۹۸ باب استخر ذخیره آب استان نیز خسارت وارد شد.

وی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی با تمامی امکانات با تأمین نهاده‌های دام و طیور ماشین آلات سنگین برای بازسازی بندسار‌ها و قنوات و بازگشایی جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات آماده خدمت رسانی است.

حسینی بیان کرد: کار مرمت وبازسازی جاده‌های دسترسی قنوات و احیای بندسار‌ها پس از فروکش کردن سیلاب در جنوب سیستان وبلوچستان آغاز شده است.

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • اطلاعات تازه الجزیره از حمله ایران به اسرائیل
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • آغاز عملیات مبارزه با افت سن غلات در نهاوند