Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@11:32:01 GMT

تولید شمش ۶ تنی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۴۵۸۵

تولید شمش ۶ تنی در کشور

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آلیاژ مس کروم زیرکونیم یکی از آلیاژهای خاص پایه مس است که علاوه بر دارا بودن هدایت الکتریکی و حرارتی بالا، دارای استحکام بالایی است. از جمله کاربردهای این آلیاژ می‌توان قالب‌های کریستالیزتور، الکترودهای جوش مقاومتی و کانکتورهای الکتریکی استحکام بالا را نام برد.

ریخته‌گری این آلیاژ به دلیل تمایل شدید به اکسید شدن کروم و زیرکونیم در حین ذوب و سیالیت نسبتا کم آلیاژ، تولید شمش این آلیاژ را با مشکلات خاص خود رو به رو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری مواد فلزی در فاز مطالعاتی با انجام ذوب‌هایی در مقیاس ۵۰ کیلوگرم، مشخصات فرآیندی تولید این آلیاژ را بررسی و بعد از اطمینان از تکرار پذیری، شرایط را برای تولید شمش ۶ تنی این آلیاژ فراهم کردند. انجام ریخته‌گری شمش ۶ تنی این آلیاژ یکی از پیچیده‌ترین ریخته‌گری‌های انجام شده در این مرکز بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، با بررسی شمش تولیدی، ترکیب شیمیایی در محدوده استاندارد و شمش عاری از عیوب ریخته‌گری است. این شمش به منظور ساخت چرخ ریخته‌گری پیوسته مس (کریستالیزاتور ریخته‌گری پیوسته مس) تولید شده است که در حال طی مراحل تولید تکمیلی جهت ساخت قطعه نهایی مورد نظر است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت فولاد فولاد فولادسازی شمش مس تولید شمش ریخته گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تلخ سازمان ملل: روزانه ۱ میلیارد وعده غذایی دور ریخته می‌شود

برآوردهای سازمان ملل نشان می دهد که روزانه در سراسر جهان معادل یک میلیارد وعده غذایی دور ریخته می شود.

به گزارش یورو نیوز، نویسندگان گزارش شاخص ضایعات غذایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) معتقدند که «مقدار واقعی وعده غذایی دور ریخته شده می‌تواند بسیار بیشتر از این رقم باشد.

اینگر اندرسن، مدیر اجرایی «UNEP» در این‌باره گفت : این یک تراژدی است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان گرسنه هستند در حالی که روزانه مقدار زیادی مواد غذا دور ریخته می‌شود.

ریچارد سوانل که از سازمان غیردولتی «WRAP»، در نگارش این گزارش مشارکت داشته است، نیز گفته که با این حجم از مواد غذایی که به صورت روزانه هدر می‌رود می‌توان تمام افرادی که در جهان از گرسنگی رنج می‌برند را سیر کرد و به آن‌ها روزی یک وعده غذا داد.

براساس گزارش سازمان ملل، حدود ۶۰ درصد (معادل ۶۳۱ میلیون تن) از هدر رفتن مواد غذایی در خانه‌ها، ۲۸ درصد در رستوران‌ها و ۱۲ درصد در فروشگاه‌ها، قصابی‌ها و خواربار فروشی‌ها، روی می‌دهد. این حجم از هدر رفت مواد غذایی در سال معادل هزار میلیارد دلار است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گزارش تلخ سازمان ملل: روزانه یک میلیارد وعده غذایی دور ریخته می‌شود
  • روزانه یک میلیارد وعده غذایی در جهان دور ریخته می‌شود
  • گزارش تلخ سازمان ملل: روزانه ۱ میلیارد وعده غذایی دور ریخته می‌شود
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • یارانه سوخت هواپیما‌ها فقط به دهک‌های بالا تعلق گرفته است
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • ارزش اسقاط خودرو بالا رفت
  • مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور