Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@06:07:22 GMT

از چه تجهیزاتی برای افزایش امنیت خانه استفاده کنیم

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۴۶۰۳

از چه تجهیزاتی برای افزایش امنیت خانه استفاده کنیم

حفظ امنیت خانه و خانواده از مهمترین اولویت های هر کسی در زندگی می باشد، که با توجه به شرایط اقتصادی این روزهای کشورمان و افزایش سرقت ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است . ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ بازار اخبار سازمان‌ها و شرکت‌ها نظرات - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حفظ امنیت خانه و خانواده از مهمترین اولویت های هر کسی در زندگی می باشد، که با توجه به شرایط اقتصادی این روزهای کشورمان و افزایش سرقت ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال سوال این است که چگونه می‌توان امنیت خانه خود را افزایش دهیم و در سرقت پیشگیری کنیم؟! تجهیزات و وسایل زیادی هستند که  به  ما در افزایش امنیت منزل کمک می کنند، بعضی از این وسایل پرهزینه  و برخی مناسب تر می باشند. در ادامه  به  چند وسیله که به  ما در افزایش امنیت خانه کمک می کنند اشاره می کنیم .

1) دزدگیر های اماکن

دزدگیراماکن مهمترین عامل بازدارنده از سرقت است که نقش بسیار مهمی در پیشگیری از سرقت ایفا می کند و به طور قطع اولویت بالاتری نسبت به تمام سیستمهای حفاظتی دارد. البته انتخاب مناسب،  نصب صحیح ، و استفاده درست از این سیستم نقش مهمی دارد. برای راهنمایی جهت انتخاب مناسب دزدگیر به سایت دزدگیر اماکن گذر کنترل مراجعه نمایید.

دزدگیرهای اماکن سیم کارتی جدیدترین نسل دزدگیر های اماکن هستند که در هنگام سرقت علاوه بر پخش صدای آژیر در محیط اقدام به ارسال پیامک و برقراری تماس با مالک کرده و او  را  از جریان سرقت مطلع می سازد. طبق تحقیقات انجام شده در حدود 90 درصد  مواقع هنگامی که سارق با آژیر دزدگیر منزل روبرو می‌شود از ادامه کار خود منصرف می شود ، بنابراین بهترین گزینه برای حفاظت منازل دزدگیر اماکن میباشد . هنگام نصب دزدگیر اماکن با توجه به موقعیت خانه از انواع سنسورهای دزدگیر شامل چشمی حرکتی،  مگنت، سنسور لرزشی،  و سنسور تشخیص دود استفاده کنید تا پوششی کامل داشته باشید.

اکثر سرقت ها در زمان بسیار کوتاه  و از طریق شکستن قفل درب انجام شده اند. جهت رفع این مشکل میتوان از سنسور لرزشی (شوک سنسور) استفاده نمود. شوک سنسور یک دستگاه کوچک الکترونیکی است که به ضربه حساس بوده و با تشخیص ضربه وارد شده، برای دزدگیر سیگنال ارسال خواهد کرد

اگر از سنسور های چشمی بیسیم برای دزدگیر اماکن خود استفاده میکنید حتما قبل از سفر باطری چشمی را تعویض کنید تا دستگاه خود به خود آلارم ندهد

برای مطالعه مقالات متنوع در زمینه دزدگیر اماکن به سایت گذر کنترل مراجعه نمایید

2)  دوربین مدار بسته

 دوربین مداربسته نسبت به دزدگیر از بازدارندگی کمتری برخوردار است اما استفاده از آن خالی از لطف نیست در صورتی که سارق با برنامه‌ ریزی قبلی اقدام به سرقت نماید بی ‌شک  دوربین های مداربسته  را  از بین برده و  یا از ماسک استفاده خواهد نمود. اما در مواردی که سرقت در لحظه رخ میدهد یعنی سارق هنگام عبور از جلوی منزل شما شرایط را برای سرقت مناسب می‌داند سیستم دوربین مداربسته می تواند  کمک کننده باشد،  در واقع دوربین مداربسته بیشتر نقش نظارت  را دارد و بازدارندگی آن در مقابل سرقت کمتر است اما استفاده از آن بد نیست.

 

3) جک پارکینگی

 شاید در نگاه اول وجود جک پارکینگی برای افزایش امنیت خانه مهم به نظر نرسد ولی باید در نظر داشت که اولین سد ورودی به ساختمان درب ورودی است که اگر امنیت آن را بالا ببریم امکان نفوذ سارقین را به داخل ساختمان کاهش داده‌ایم، این امر در ساختمانهای جنوبی اهمیت بالاتری دارد .

جک پارکینگی در صورتی که روی درب نصب شود امکان باز شدن آن توسط سارق را تا حد زیادی کاهش میدهد، البته باید چند نکته را هنگام انتخاب نوع جک پارکینگی در نظر داشته باشید ، اول اینکه  از جک هایی استفاده کنید که کلید خلاص کن آن به صورت کلیدی می باشد  تا  سارق امکان  خلاص کردن آن  را نداشته باشد  در مدل‌های آچاری به سادگی می توان با یک پیچ گوشتی جک ‌پارکینگ  را خلاص کرد  و درب  را باز کرد. دوم اینکه حتماً از قفل برقی هنگام نصب جک استفاده کنید زیرا امکان باز شدن این قفل ها بدون عملکرد ریموت بسیار سخت می باشد،  البته از نوع بدون شاسی این قفل ها استفاده کنید و یا شاسی خلاص کن این قفل ها را از کار بیاندازید تا امنیت قفل بالا برود.

4) آیفون تصویری

 آیفون تصویری به ما این امکان را می‌دهد تا قبل از این که درب را باز کنیم . بدانیم چه کسی پشت درب است. هیچ وقت بدون شناسایی افراد نباید درب  را برای آنها باز کنید  زیرا ممکن است سارق جلوی دوربین پنل قرار نگیرد و یا صورت خود را مخفی کند و شما هم بدون توجه  درب را برای او باز کنید. برخی از مدل های آیفون تصویری حافظه دار هستند  و از مراجعه کننده تصویر و  فیلم تهیه می‌کنند. این قابلیت این امکان را  به شما میدهد که بدانید هنگامی که در منزل نبودید چه کسی زنگ شما را زده در این حالت ممکن است بتوانید سارق را  که  از خانه شما سرقت کرده تشخیص دهید،  توجه داشته باشید که تمامی مواردی که در این مقاله به  شما معرفی کردیم تنها می‌تواند روند سرقت را کندتر کرده و بازدارندگی را افزایش دهد در کنار این ها استفاده از موارد دیگری مانند درب ضد سرقت با کیفیت،  استفاده از حفاظ  برای  پنجره ها و یا  پنجره های ضدسرقت و دیگر موارد بسیار مهم می باشد.

نوشتن  نام خود  در کنار آیفون واحد  به  نظر کار خوبی است اما می تواند خطرناک باشد. برای مثال ممکن است فردی تا مقابل خانه شما را تعقیب کرده  و سپس با نگاه کردن به زنگ ها متوجه شود در کدام واحد زندگی می کنید. اگر در ساختمان شما چنین است می توانید موضوع را با صاحب خانه مطرح کنید. حداقل بخواهید نام شما را پاک کنند.

5) اکسس کنترل

اکسس کنترل ها  تجهیزاتی هستند که  از عبور افراد غیرمجاز جلوگیری میکنند. اکسس کنترل  به چند حالت  اثرانگشتی، کارت، رمز، و یا تشخیص چهره عمل میکنند، و تنها به افرادی که قبلا مشخصات آنها در دستگاه ذخیره شده اجازه عبور میدهد.

اکسس کنترل  یا دستگاه کنترل تردد,  با فرمان به  قفل برقی  روی درب اجازه باز شدن را به  درب میدهد، بنابراین اکسس کنترل یکی از سیستم های حفاظتی مناسب برای منازل، ادارات، شرکت ها، انبارها، و ... میباشد.

البته باید برای درب های ورودی که  رو به خیابان و معابر عمومی است  از قفل های برقی مستحکم استفاده کرد مانند قفل برقی کله گاوی و برای درب های داخل واحد میتوان از قفل مقابل برقی استفاده کرد.اکسس کنترل را همچنین میتوان بر روی اسانسور نصب نمود تا از ترددهای اضافه توسط اشخاص غیرمجاز به طبقات جلوگیری کرد و امنیت را بالا برد.

سیستمهای حفاظتی گذر کنترل مجری بهترین سیستمهای حفاظتی و نظارتی در ایران.

انتهای پیام/

R1012122/P/S1407,1431/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دزدگیر اماکن افزایش امنیت استفاده کنید جک پارکینگی امنیت خانه قفل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تعامل بسیار مناسب میان پلیس و دستگاه قضایی، همچنین تدوین برنامه‌های مختلف پلیس در سال جاری قطعاً ارتقاء امنیت کرمانشاه بهتر و محسوس‌تر از سال گذشته خواهد بود و شهروندان آن را به‌خوبی لمس می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در دیدار با رئیس‌کل و جمعی از معاونان و مسئولان دستگاه قضائی استان اظهار داشت: سال گذشته توانستیم با برخی از اقدامات و همراهی دیگر دستگاه‌ها و سازمان و البته خود مردم شرایط امنیت در استان را ارتقا بخشیده و شاهد کاهش معنادار بسیار معضلات اجتماعی ازجمله سرقت باشیم.

وی افزود: تداوم برنامه‌های امنیت‌محور سال گذشته در کنار اجرای برخی برنامه‌های از پیش تدوین‌شده توسط پلیس حس امنیت را در استان افزایش داده و این ارتقا امنیت امسال محسوس‌تر و بهتر از سال گذشته خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: هوشمندسازی پلیس، اجرای طرح هر کلانتری یک شهر، طرح امنیت محله‌محور، جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با سارقان و خرده‌فروشان مواد مخدر در کنار طرح پیشگیری از بروز سرقت با افزایش گشت‌های هدفمند، تداوم اصلاح نقاط حادثه‌خیز و … ازجمله این برنامه‌هایی است که امسال اجرایی خواهند شد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار پلیس را برقراری ارتباط رایانه‌ای میان کلانتری‌ها و دادگستری‌های به‌منظور ارسال سریع‌تر پرونده‌ها و رسیدگی فوری به آن‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با هوشمندسازی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها میزان اشرافیت آن‌ها به حوزه استحفاظی‌شان را بالاتر ببریم.

سردار حاجیان همچنین با اشاره به کاهش معنادار سرقت در استان طی سال گذشته نسبت به سال‌های پیشین خاطرنشان کرد: همین کاهش سرقت‌ها و یا کشف اموال مسروقه باعث ارتقا امنیت و بالاتر رفتن حس امنیت میان شهروندان می‌شود، موضوعی که در سال جاری هم با تمام توان آن را دنبال خواهیم کرد.

وی در پایان و بابیان اینکه تعامل میان پلیس و دستگاه قضائی در سطح بسیار عالی قرار دارد، گفت: این ۲ نهاد حاکمیتی در کنار یکدیگر برای جلب رضایت مردم که رضای خدای متعال هم در آن قرار دارد، تلاش کرده و اجازه نمی‌دهند عده‌ای معدود به بهانه‌های واهی امنیت و آرامش را از مردم سلب کنند.

کد خبر 747678

دیگر خبرها

  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس
  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
  • ارتقا امنیت در کرمانشاه محسوس‌تر می‌شود
  • تقدیر فرماندار دشت آزادگان از فرماندهی انتظامی شهرستان
  • چطور با خرید در شیشه ای اتوماتیک و دزدگیر اماکن با هزینه کم، امنیت را بالا ببرید؟
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها