Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل مپنا با اشاره به طلب 1.1 میلیارد دلاری این شرکت از وزارت نیرو گفت: سه نیروگاه عسلویه، طوس (در مشهد) و پرند در استان تهران با استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی تامین اعتبار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما، عباس علی آبادی مدیر عامل مپنا گفت: سه نیروگاه عسلویه، طوس (در مشهد) و پرند در استان تهران با استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی تامین اعتبار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی آبادی با اشاره به اینکه این نیروگاه‌ها مردمی‌ترین نوع سرمایه گذاری در کشور بوده است افزود: این سه نیروگاه با تامین اعتباری معادل هزار و ۲۰۰ میلیون یورو احداث شده است و پس از تکمیل واحد‌ها تا هزار و ۵۰۰ مگاوات برق تولید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش‌های جدی صنعت برق مشکل راندمان است گفت:​ مصرف سوخت و تاثیرات زیست محیطی از جمله عوامل مشکل زا در صنعت برق است که می‌توان آن را با افزایش راندمان در نیروگاه سیکل ترکیبی به حداقل رساند.

مدیر عامل مپنا با بیان اینکه در گذشته ساخت نیروگاه‌ها با تامین منابع دولتی انجام می‌شد ادامه داد​: با توجه به هزینه زیاد ساخت نیروگاه‌ها تامین منابع دولتی در بلند مدت امکان پذیر نبود بنابراین ساخت این نیروگاه‌ها در شرکت مپنا و با تامین مالی از مردم انجام شده است.

آقای علی آبادی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های خرد مردمی در این طرح‌ها مصرف شده است گفت: تمام تجهیزات این نیروگاه‌ها نیز کاملا ایرانی است و در شرکت مپنا ساخته و تامین شده است.

وی ایران را از واردات تجهیزات نیروگاهی به طور کامل بی نیاز دانست و افزود: سیستم‌های کنترل مهم‌ترین بخش یک نیروگاه هستند که در حال حاضر مپنا قادر به ساخت آن و نصب در نیروگاه‌ها است.

مدیر عامل مپنا با اشاره به اینکه هر واحد نیروگاهی ۳۵۰ میلیون متر مکعب گاز برای تولید برق مصرف می‌کند ادامه داد: در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به ازای هر واحد همین مقدار گاز صرفه جویی می‌شود در حالی که در ازای آن برق تولید شده است.

آقای علی آبادی گفت: سرمایه گذاری‌های انجام شده باید از محل سوخت صرفه جویی شده از سوی دولت بازگردانده شود که البته وزارت نیرو تاکنون از این رویه عقب مانده و تامین مالی هنوز به طور کامل انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه در نیروگاه پرند سالانه یک میلیارد متر مکعب گاز صرفه جویی می‌شود، افزود: با راه اندازی کامل نیروگاه طوس مشهد و نیروگاه عسلویه سالانه دو میلیارد متر مکعب سوخت دیگر نیز صرفه جویی خواهد شد، زیرا این نیروگاه‌ها سیکل ترکیبی خواهند بود.

مدیر عامل مپنا گفت: ما هم اکنون ۱/۱ میلیارد دلار از وزارت نیرو طلبکاریم که امیدواریم برای تامین این بدهی از سوی وزارت نیرو برنامه ریزی مناسبی انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس نیروگاه ها مدیر عامل مپنا خرد مردمی وزارت نیرو علی آبادی صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چندمنظوره برق‌آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی گفت: یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی - مهندسی اقدام نماید.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا با تاکید بر اینکه پیام سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا این است که اولویت ما حفظ و تقویت نظام تعاملات بین‌المللی با اولویت همسایگان و کشورهای منطقه است، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های قبل تقریباً از ارتباط با کشورهای نزدیک غفلت کرده بودیم و حتی روابط ما با کشورهای همسایه نظیر پاکستان، ترکمنستان و قزاقستان ضعیف شده بود؛ در این شرایط یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی اقدام نماید.

وی تاکید کرد: یکی از فرصت‌های بسیار مهمی که در ارتباطات بین‌المللی حاصل می‌شود، ظرفیت‌های اقتصادی و همچنین خدمات فنی و مهندسی مورد توجه قرار می‌گیرد و فرصت‌های خوبی برای جوانان تحصیلکرده کشور فراهم می‌شود؛ سفرهای ریاست محترم جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه گذاری را به ویژه با اولویت حوزه‌های زیر ساختی فراهم می‌کند.

این عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته ظرفیت‌های خوبی در حوزه ساخت نیروگاه و سد در کشور ایجاد شد و صادرات خدمات فنی و مهندسی به خوبی به عنوان اولویت برخی مجموعه‌های فعال در بخش تامین زیرساخت انرژی مورد توجه قرار گرفت؛ با توجه به اینکه تامین انرژی حتماً در آینده حرف اول را می‌زند، با هدف قرار دادن ظرفیت‌های همسایگان و همچنین کشورهای منطقه جهت صادرات خدمات فنی و مهندسی نظیر آنچه در سریلانکا اتفاق افتاد، می‌توانیم جایگاه خود را در منطقه و دنیا ارتقا دهیم.

وحیدی در پایان با تاکید بر اینکه حفظ نخبگان کشور موجب تقویت آینده کشور می‌شود، گفت: با فراهم شدن امکان بهره برداری از ظرفیت‌های کشورهای همسایه و منطقه با گسترش ارتباطات با این کشورها، این فرصت فراهم می‌شود تا بجای خروج جوانان از کشور، در مجموعه‌هایی جذب شوند که با استفاده از خدمات آنها در نقاط مختلف دنیا، درآمد کافی کسب کنند و این موضوع موجب افزایش ماندگاری آنها در کشور شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • انجام تعمیرات کامل نیروگاه برق شهرستان ری
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد