Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@17:39:33 GMT

دستگیری و انهدام باند سارقان مسلح منازل

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۴۸۴۳

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای مسلح منزل و اعتراف به ۴ میلیارد ریال سرقت در تهران خبر داد و گفت: متهمان در سایر استان‌ها نیزمرتکب سرقت از منزل شده بودند.

به گزارش میزان، سرهنگ مرتضی نثاری گفت: ساعت ۲ بامداد سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری ماموران ضربت سرکلانتری چهارم هنگام گشت زنی در حوزه کلانتری ۱۲۷ نارمک ابتدای خیابان وحیدیه به راننده و سرنشین یک دستگاه سمند سفید رنگ مشکوک می‌شوند که با نزدیک شدن ماموران، به خودروی سمند، راننده خودرو از محل متواری و با تعقیب و گریز و تلاش ماموران هر دو مظنون که مسلح به سلاح گرم بودند دستگیر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو آن‌ها علاوه بر یک قبضه سلاح گرم تعدادی تجهیزات دفاعی و ۲ قبضه سلاح سرد و تعداد زیادی مدارک شناسایی و اسناد مالی مربوط به افراد ناشناس کشف شد، گفت: متهمان که خود را سعید و ناصر معرفی می‌کردند به دستور مقام قضائی برای انجام تحقیقات و رسیدگی پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی انتقال یافتند.

وی بیان داشت: متهمان در بازجوئی اولیه اظهار داشتند، به تازگی وارد شهر تهران شده ایم و قصد خرید موادمخدر را داشتیم که با رسیدن ماموران به علت ترس از فرار کردیم.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: پس از ارسال پرونده به دادسرا و تحت نظر قرار گرفتن متهمان در پایگاه کارآگاهان متوجه شدند مدارک و اسناد مکشوفه پنجم اردیبهشت ماه از داخل منزلی واقع در استان مرکزی شهرستان دلیجان سرقت شده که در بازجویی‌های مجدد و ادله موجود و اینکه هر دو متهم دارای ۹ فقره سابقه کیفری علی الخصوص در امر سرقت منزل بودند به ناچار لب به سخن گشوده و به ۳ فقره سرقت منزل در شهر تهران اعتراف کردند.

این مقام پلیسی عنوان کرد: سعید که به عنوان سرکرده باند نقش اصلی را در سرقت‌ها داشت، گفت: کلیه سرقت‌ها بعد از تاریک شدن هوا انجام گرفته و منازلی که بالکن یا پنجره بدون حفاظ داشتند را انتخاب می‌کردیم و اموالی از قبیل: طلاجات، سکه، وجوه نقد، ارز خارجی، ساعت‌های مچی و ... را سرقت می‌کردیم و مجموعا در شهر تهران بیش از ۴ میلیارد ریال بدست آورده ایم.

وی تصریح کرد: وقتی کارآگاهان از سعید علت حمل اسلحه گرم را پرسیدند وی اقرار کرد: در تمامی سرقت‌هایی که انجام دادیم با اطمینان از خالی بودن منازل وارد آن‌ها می‌شدیم، ولی اسلحه را همراه خود می‌بردم تا در صورتی که صاحبخانه آمد برای فرار بتوانیم از آن استفاده کنیم.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان که با شیوه و شگرد بالکن یا پنجره روی مبادرت به سرقت از منازل شهروندان در سطح شهر تهران می‌کردند در مجموع ۳ فقره سرقت شناسایی و پس از تکمیل تحقیقات با دستور مقام قضائی هر دو سارق روانه زندان شدند.

وی گفت: تحقیق در خصوص حزئیات پرونده ادامه دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیروس عسگری بیماری کاوازاکی طرح شفافیت آراء مینیاپولیس دستگیری انهدام باند سیروس عسگری بیماری کاوازاکی طرح شفافیت آراء مینیاپولیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو و به عنف

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق جوان خودرو توسط کارآگاهان پلیس آگاهی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: فروردین ماه امسال، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی کارآگاهان پلیس آگاهی در محدوده خیابان "فدائیان اسلام" تهران در حال گشت زنی بودند که به یک دستگاه خودرو تیبا با ۲ سرنشین مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.


رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: کارآگاهان در گام نخست متوجه شدند، پلاک خودروی موردنظر سابقه سرقت از حوزه استحفاظی کلانتری ۱۰۸ نواب را دارد و وسیله نقلیه مذکور سرقت شده است که همین کافی بود تا کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شوند و بلافاصله دستور ایست وسیله نقلیه مذکور را صادر کنند.


این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: متهم پس از مشاهده پلیس با ماشین به صورت خطرناکی (خلاف جهت) در بزرگراه بعثت متواری شد که کارآگاهان در جریان تعقیب و گریز چند کیلومتری با رعایت قانون بکارگیریبا شلیک چند تیر هوایی و اجرای طرح مهار خودرو را پس از تصادف با یک ماشین نیسان متوقف کردند.


رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه یکی از متهمان با سواستفاده از تاریکی هوا فرار کرد، اما همدستش بازداشت شد، گفت: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، متهمان قصد ارتکاب اعمال مجرمانه‌ای از جمله سرقت خودروی دیگری را در جنوب تهران داشته که با درایت بموقع پلیس دستگیر شد.

وی گفت: متهم در جریان تحقیقات ابتدایی نیز به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو در جنوب تهران و سرقت به عنف گوشواره از زن جوانی اعتراف کرد.


سردار علی ولیپور گورزی در پایان با بیان اینکه خط قرمز پلیس امنیت شهروندان است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و تلاش‌ها برای دستگیری دیگر متهم پرونده ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • سارق چهار میلیارد تومانی طلای منازل در کمند پلیس کرمان
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو و به عنف
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان