Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک میان سازمان غذا و دارو با وزارت راه و شهرسازی، از انجام اقدامات ویژه به منظور حل مشکلات در زمینه حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تشکیل جلسه به منظور ایجاد کارگروهی متشکل از مدیران سازمان غذاودارو، وزیر راه و شهرسازی و مدیران این وزارتخانه گفت: اگرچه در شعارهای عوام‌فریبانه از سوی آمریکایی‌ها گفته می‌شود که دارو و تجهیزات مشمول تحریم‌ها نمی شود اما عملا حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌ها بوده و مشکلات عدیده را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در زمینه تحریم‌ها بار سنگینی را به دوش کشیده است، ممانعت از حمل و نقل دارو و اقلام سلامت محور مانند دارو و تجهیزات پزشکی یکی از محورهای اصلی تحریم دشمنان علیه مردم ایران بوده است که در وزارت بهداشت و راه و شهرسازی در دوران تحریم با آن مواجه بودیم و با شیوع کرونا، تحریم‌ها را سخت تر کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به همکاری‌های مناسب وزارت راه با تمام توان از جمله شرکت‌های هواپیمایی، کشتیرانی، زمینی و ... اظهارکرد: با مذاکراتی که وزیربهداشت و راه و شهرسازی حول مسائل مختلف داشتند، جلسه‌ای به اتفاق مدیران کل، روسای اتحادیه‌ها، سندیکاهای مربوطه و مدیران عامل شرکت‌های خطوط هوایی در زمینه تجارت و تولید دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دراین جلسه تمامی مشکلات با جزئیات و به‌صورت مصداقی مطرح و همه آنچه به عنوان مشکل در تامین، تدارک و حمل و نقل دارو و تجهیزات است به بحث گذاشته شد. وزیر راه و شهرسازی نیز دستوراتی داد که  امیدواریم با تشکیل این کارگروه دیگرشاهد وقفه ای در حمل ونقل اقلام سلامت‌محور به کشور نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو راه و شهرسازی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت

به گزارش ایفدانا سعید کاظمی مدیرکل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در طول سال‌های سال شفافیت در حوزه تجارت دارو و تجهیزات پزشکی، به منظور تحقق نهایی شفافیت و بهبود برنامه ریزی‌های حاکمیت و صنعت، توسعه سامانه و داشبورد‌های مدیریتی عملیاتی نشده بود که با توجه به اهمیت ویژه طی یکسال گذشته در دستور کار این سازمان قرار گرفت. 

وی افزود: در طول مدت کمتر از یکسال، داشبورد Shortage، سامانه سیاست گذاری، داشبورد آمارنامه، داشبورد شناسه گذاری، داشبورد ترخیص و سامانه روند قیمت گذاری به بهره برداری رسید.

 به گفته وی بخش قابل توجهی از این داده‌ها جهت بهره برداری عمومی در قالب Public BI و به آدرس https://publicbi.fda.gov.ir در دسترس جامعه دانشگاهیان، محققین و مردم قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این اقدام سازمان غذا و دارو مورد تقدیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور