Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان مخالف تبعیض نژادی و رسانه‌های محلی از برگزاری تجمعی بسیار بزرگ در شهر «واشنگتن» پایتخت آمریکا در حمایت از «جورج فلوید» که چندی قبل به دست پلیس کشته شد، خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی تظاهرات علیه قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی در این کشور وارد دوازدهمین روز خود می‌شود که پلیس، روز شنبه به وقت محلی در شهر «واشنگتن» پایتخت آمریکا برای کنترل مردم  در بخش‌های مختلف شهر تجمع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» برخی فعالان در شبکه‌های اجتماعی خواهان حضور میلیونی مردم در پایتخت آمریکا شده اند. «پیتر نیوزهم» رئیس پلیس واشنگتن به رسانه‌های محلی گفته که بخش‌های بسیاری از شهر از اوائل روز شنبه به وقت محلی بسته است.

 به نوشته رویترز، رسانه‌های محلی حضور ده‌ها هزار نفر از مردم را در تظاهرات امروز پیش بینی کرده‌اند.

فرماندار کارولینای شمالی نیز دستور داده به احترام جورج فلوید، پرچم‌های آمریکا در مکان‌های دولتی حالت نیمه افراشته داشته باشد.

روز جمعه در شهرهای «آتلانتا»، «لس آنجلس»، «مینیا‌پولیس»، «میامی»، «نیویورک»، «دنور» و شهرهای دیگر تظاهرات گسترده ای در اعتراض به تبعیض نژادی در ایالات متحده برگزار شد.

 وزیر دفاع آمریکا روز جمعه به نیروهایش دستور داد تا از واشنگتن خارج شده و به پایگاه‌هایشان بازگردند.  «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن نیروهای وزارت دفاع آمریکا که در شهر واشنگتن دی‌سی مستقر بودند به پایگاه‌هایشان بازگردند.

این در حالی است که اعتراضات به خشونت و نژادپرستی پلیس ایالات متحده علیه رنگین‌پوستان در شهرهای مختلف این کشور همچنان ادامه دارد. تظاهرات گسترده رنگین‌پوستان آمریکایی در بیش از ۷۵ شهر ایالات متحده، بعد از کشته شدن فلوید غیرمسلح زیر زانوی یک مأمور پلیس شهر مینیاپولیس، از یازده روز پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس پایتخت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی

کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا در آمریکا به خاطر ادامه تظاهرات‌های ضداسرائیلی مجازی شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» اعلام کرد کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا در آمریکا به خاطر ادامه تظاهرات‌های ضداسرائیلی مجازی شده است.

 منابع رسانه‌ای اعلام کردند تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند، برگزار شده است.

 خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که 133 نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند.

چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزهتجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم