Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-03-29@13:59:26 GMT

بازار گنگ خودروهای برقی در پی شیوع کرونا در اروپا

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۵۲۲۸

بازار گنگ خودروهای برقی در پی شیوع کرونا در اروپا

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که اروپایی‌ها در طی شیوع کرونا تمایل بیشتری به خرید خودروهای برقی داشتند و همین امر به نفع خودروسازها خواهد بود. گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که اروپایی‌ها در طی شیوع کرونا تمایل بیشتری به خرید خودروهای برقی داشتند و همین امر به نفع خودروسازها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، فروش خودروها در ماه مارس به دلیل شیوع کرونا در جهان و به‌خصوص اتحادیه اروپا کاهش چشم‌گیری داشته است اما در این میان سهم بازار خودروهای برقی و هیبریدی از 7 درصد در آوریل 2019 به 17 درصد در آوریل 2020 رسیده است. نوشته‌های بلومبرگ حاکی از آن است که این روند موجب می‌شود که خودسازان بتوانند اهداف دقیق تعیین شده در ارتباط با انتشار گازهای گلخانه‌ای برسند و از جریمه‌های احتمالی خودداری کنند.
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که اروپا کم‌ترین میزان فروش خودرو در 28 سال اخیر را شاهد بوده است و ثبت‌نام اتومبیل مسافری نسبت به سال گذشته 52 درصد کاهش داشته است. فروش خودروهای برقی نیز کاهشی 29 درصدی را شاهد بوده است اما این رقم به‌اندازه کاهش 78 درصدی فروش خودروهای بنزینی و دیزلی فاجعه‌بار نبوده است. در این میان فروش خودروهای هیبریدی 7 درصد افزایش یافته است.

 
تسلا مدل 3 هنوز هم محبوب‌ترین خودروی با باتری برقی در اروپا تلقی می‌شود در کل دومین خودروی محبوب اتحادیه اروپا بوده است. اما افزایش سهم بازار خودروهای با باتری برقی و هیبریدی بیشتر به دلیل فروش محصولات کمپانی‌هایی نظیر مرسدس، فولکس‌واگن، بی ام و، هیوندای، ولوو و سوزوکی بوده است.
 
اگر این روند با باز شدن نمایشگاه‌های اتومبیل ادامه داشته باشد می‌توان انتظار داشت که بیشتر خودروسازها به اهداف دقیق تعیین شده در ارتباط با انتشار گازهای گلخانه برسند. قوانین مرتبط با حداکثر انتشار گازهای گلخانه‌ای برای هر خودروساز در اول ژانویه تصویب شد و حاکی از آن بود که اگر میانگین انتشار دی‌اکسید کربن از خودروهای یک خودروساز از 95 کیلوگرم در هر کیلومتر فراتر رود، این کمپانی باید برای هر گرم اضافه ضرب‌در مجموع شمار خودروهای فروش رفته 95 یورو پرداخت کند.
 
پیش‌بینی متخصصان حاکی از آن است که اگرچه هنوز هم بسیاری از خودروسازها مجبور به پرداخت جریمه خواهند شد اما در صورت ادامه داشتن روند فروش خودروهای برقی، این رقم به‌اندازه‌ای که پیش‌ازاین تخمین زده شده بود، زیاد نخواهد بود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: کرونا اروپا خودروی برقی تسلا حاکی از آن خودروهای برقی فروش خودروهای شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳ / لاشه دنا ۳۰۰ میلیون تومان!

گروه اقتصاد و درآمد: خودروهای تصادفی به خصوص چپی قیمت های عجیب و غریبی در بازار آزاد دارند. با توجه به این که قیمت خودرو به ویژه داخلی‌ ها بسیار بالا رفته دیگر انتظار قیمت های پایین برای مدل‌ های چپی را نباید داشت. به عنوان مثال یک دنا چپی مدل ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

به گزارش جماران، براساس گزارش سایت روزگار خودرو، پراید چپی مدل ۸۴ با ۱۷۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۶۸ میلیون تومان آگهی شده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل سال ۹۶ چپی هم با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

     

دیگر خبرها

  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • هر باک بنزین معادل قیمت 9 بار شارژ کامل خودروی برقی!
  • بی‌وای‌دی‌های جدید در راه است
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳
  • توقیف یک دستگاه خودروی آب‌فروش در منطقه رودهن
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳ / لاشه دنا ۳۰۰ میلیون تومان!
  • تویوتا هایلوکس برقی وارد بازار می‌شود
  • غول خودروهای برقی چین لرزید