Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@07:19:47 GMT

شهرستان نهبندان در وضعیت قرمز کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۵۳۳۹

شهرستان نهبندان در وضعیت قرمز کرونا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، مهدیزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: وضعیت شهرستان نهبندان به لحاظ شیوع ویروس کرونا از سفید (کم خطر) به قرمز (پرخطر) تغییر پیدا کرده است.

او  افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در مناطق استان سیستان و بلوچستان در مجاورت خراسان جنوبی و افزایش رفت و آمد‌ها به استان، متاسفانه شاهد افزایش شدید موارد بیماری در برخی شهرستان‌ها بخصوص نهبندان بودیم و وضعیت نهبندان را از سفید به قرمز تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدیزاده با تاکید بر مشارکت جدی مردم نهبندان برای مهار کرونا گفت: در ۴ روز گذشته ۲۰ مورد ابتلای به کرونا در این شهرستان ثبت شده که در مقایسه با کل مبتلایان این شهرستان از ابتدای ورود ویروس کرونا، دو برابر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: شناسایی ۱۶ مورد جدید ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی

بیکی فرماندار نهبندان هم امروز در ستاد شهرستانی مدیریت کرونا گفت: در پیک و مرحله اول بیماری نوپدید و ناشناخته کرونا؛ شهرستان نهبندان موفق عمل کرد، اما با ثبت ۲۰ بیمار کرونایی جدید در طول چهار روز گذشته، مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

او  تصریح کرد: شهرستان نهبندان امروز از وضعیت قرمز استان سیستان و بلوچستان، استان مجاور خود هم متاثر شده است.

بیکی از برخورد قاطع با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند خبر داد و افزود: محدودیت‌های کنترلی در روستا‌های آلوده به کرونای نهبندان اعمال می‌شود.

فرماندار نهبندان ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، نیرو‌های هلال احمر، نیروی انتطامی و شبکه بهدشت در ورودی روستا‌های آلوده به کرونا مستقر و کنترل‌هایی مانند تب سنجی انجام می‌شود.

او گفت: لیست افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است در اختیار نیروی انتظامی، بسیج و بهداشت قرار می‌گیرد تا این افراد در قرنطینه خانگی باشند.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان نهبندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید احمدی پیش از ظهر دوشنبه در اولین جلسه کارگروه شورای عشایر ملارد در سال جاری که با حضور امین اسدی، سرپرست فرمانداری ملارد برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان ملارد ۳۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر با ۷۵ هزار رأس دام سبک در دهستان اخترآباد این شهرستان فعال هستند.‌

احمدی افزود: عمده تولیدات عشایر شهرستان ملارد گوشت قرمز است که در سال گذشته یک هزار و هشت تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار کرده اند.

بر اساس این گزارش در این جلسه مسائل مربوط به حوزه عشایر در خصوص تأمین آب شرب و علوفه دام عشایر، ارائه تسهیلات کم بهره، ساماندهی جاده‌های موجود به منظور ایجاد مسیرهایی امن برای کوچ عشایر و سمپاشی جایگاه‌های عشایر مطرح و بررسی شد.

کد خبر 6085428

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • کشف بیش از ۹ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت