Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حمیدرضا معزی درباره سوال پر تکرار مردم در سامانه ۴۰۳۰ مبنی بر اینکه بیمارانی که دارای نارسایی تنفسی هستند برای اینکه به کووید ۱۹ مبتلا نشوند باید چه مراقبت‌هایی انجام دهند، توضیح داد: کروناویروس‌ها از آن دسته ویروس‌هایی هستند که مجاری تنفسی را درگیر می‌کنند، دسته‌ای از آنها در قسمت فوقانی دستگاه تنفسی و دسته‌ای دیگر که شامل ویروس‌های سارس، مرس و کووید ۱۹ روی قسمت‌های تحتانی ریه اثر می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقتی کووید ۱۹ به سلول‌های پوششی بافت مجاری تنفسی می‌رسند وارد سلول شده و شروع به تولید مثل می‌کنند، به طور معمول در افراد واکنش‌ متفاوتی بوجود می‌آورند و به همین دلیل است که الگو و علائم بیماری در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. وقتی ویروس وارد سلول شد و شروع به تولید مثل کرد مسلما سیستم ایمنی به آن واکنش نشان می‌دهد.

معزی تصریح کرد: در این حالت ویروس در فردی که معمولا سالم است علائم زیاد نخواهد داشت و توسط سیستم ایمنی به راحتی مهار می‌شود و سلول‌هایی که ویروس در آنها ورود کرده پاک می‌شوند، ضمن اینکه خود ویروس هم توسط آنتی بادی‌ای که بدن ایجاد می‌کند، از بین خواهد رفت و فرد ممکن است علائم زیادی نشان ندهد، اما این اتفاق همیشه رخ نمی‌دهد و در درصدی از افراد زمانیکه ویروس وارد بدن می‌شود سیستم ایمنی در مهار ویروس دچار اشکال شده و از طرف دیگر به صورت خیلی افزایش یافته سیستم ایمنی به آن پاسخ می‌دهد و با این پاسخ طوفان التهابی در بافت ریه ایجاد و مشکلات بعدی تظاهر پیدا خواهد کرد.

این فوق تخصص ریه و بیماری​های تنفسی گفت: مشکلاتی که در ریه ایجاد می‌شود به صورت یک سندروم زجر تنفسی است، یعنی بافت ریه در حالت‌های التهابی غوطه ور شده و تنفس به خوبی انجام نمی‌شود و علاوه بر ایجاد التهاب ریه به سمت سندروم زجر تنفسی می‌رود، به غیر از آن ممکن است عفونت‌های دیگر فرصت را مناسب دیده و به بافت ریه حمله کنند و عفونت‌های ثانویه هم برای فرد ایجاد شود. در مجموع فردی که به این بیماری پاسخ شدید می‌دهد دچار کمبود اکسیژن شده و از این وضعیت آسیب می‌بیند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ریه انسان شیوع کرونا سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت

به گزارش صدای ایران،سرهنگ سعید یوسفی فعال روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری در محله "ملاباشی" شهر اردبیل ماموران کلانتری ۱۶ "سبلان" در قالب گشت انتظامی به محل اعزام مورد نظر اعزام شدند.

وی اظهار کرد: با بررسی اولیه ماموران مشخص شد که ۲ نفر که پیش از این زن و شوهر بودند با همدیگر درگیر و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب و جرح یگدیگر کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن دیگر طرف درگیری بیان کرد: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت‌های وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ یوسفی فعال با اشاره به دستگیری قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم در مخفیگاهش در اطراف اردبیل اضافه کرد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری افراد می‌توانند اختلاف خود با دیگران را از مجاری قانونی پیگیری یا به مراکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مراجعه و از مشاوران خدمات مشاوره‌ای مختلف استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت
  • زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • دستگیری زنی که شوهر خود را با سلاح سرد به قتل رساند
  • دستگیری زن قاتل در اردبیل در کمتر از ۲۴ ساعت
  • دستگیری زن همسر کُش در اردبیل
  • این زن شوهر سابقش را به طرز فجیع کشت / در اردبیل رخ داد