Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رودری عصر شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه مهمترین بخش در بودجه ۹۹ ارائه ظرفیت‌های قانونی است، بیان داشت: بودجه یکی از برنامه‌های سالانه دولت است که نقش مهمی بر عهده دارد.

وی با اشاره به نقش کارکردهای بودجه‌ای و تقسیم‌بندی آن به دو دسته اصلی افزود: با توجه به اینکه منابع کشور محدود است بحث اولویت‌گذاری و سیاست‌گذاری برای بودجه باید مورد توجه قرار گیرد و مشخص شود هر ریال از بودجه به چه بخش‌هایی (آب، راه، بهداشت و…) اختصاص دهیم که هر یک نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: برنامه‌ریزی در خصوص بودجه در استان انجام شده ضمن اینکه ما ۱۰ مورد مهم بودجه‌ای داریم که در ۲۸ فصل با بیش از ۹۰ برنامه و اولویت تعریف و طبقه‌بندی شده است.

رودری با اشاره به کارکرد و نقش دوم بودجه تصریح کرد: کارکرد دوم نقش علامت‌دهی بودجه به کارگزاران، سیاسیون، مردم و سرمایه‌گذاران است تا معلوم شود دولت به دنبال چه اولویت‌هایی است تا جهت‌گیری در خصوص بودجه آن سال مشخص شود.

وی گفت: بودجه تنها پول و اعتبار نیست بلکه ظرفیت‌های بسیاری در بودجه مورد تاکید قرار دارد که دارای تبصره‌هایی است و هر کدام از آن‌ها نشان‌دهنده ظرفیت‌های مالی و اقتصادی استان است.

رودری یادآور شد: سه بخش اصلی بودجه شامل درآمد، هزینه و تملک دارایی است ضمن اینکه در یک اقتصاد سالم باید درآمدهای جامعه جوابگوی هزینه‌ها باشد که در تاریخ برنامه برای بودجه ریزی کشور ما نفت همیشه جایگاهی خاص داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در بخش دیگر از سخنان خود به بودجه امسال کشور اشاره کرد و ابراز داشت: کل بودجه عمومی دولت حدود ۶۴۹.۸ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ ۵۷۱ هزار میلیارد تومان آن عمومی و ۷۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر متعلق به درآمدهای اختصاصی است.

وی ادامه داد: از طریق درآمدها باید ۲۸۸.۸ میلیارد تومان تأمین شود همچنین مالیات اصلی‌ترین نقش را ایفا می‌کند ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از محل مالیات‌ها ۲۰۴.۵ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که شاهد رشد ۱۹ درصدی در این بخش هستیم.

رودری گفت: درآمدهای حاصل از مالکیت دولت ۴۱ میلیارد تومان است ضمن اینکه قریب به ۵۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور از نفت است و حدود ۵۰ میلیارد تومان نیز از محل فروش اموال منقول و غیر منقول تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در بودجه سال جاری از محل واگذاری طرح‌ها هزار میلیارد تومان کسب شود ضمن اینکه هر چه این منابع محقق نشوند عدم تخصیص در مصارف را خواهیم داشت.

رودری با بیان اینکه بیش از ۶۷ درصد بودجه صرف امور هزینه‌ای از جمله حقوق، امور رفاهی و … می‌شود، یادآور شد: عدد تملک بودجه عمرانی قریب به ۱۴ درصد کل بودجه کشور است ضمن اینکه تملک دارایی مالی بخش دیگر آن است همچنین ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز مربوط به اسناد دوره‌های گذشته می‌باشد که باید برگردانده شوند.

وی به اعتبارات استان در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: سال گذشته در مجموع سرفصل‌های استانی، نفت و … حدود ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم همچنین در سال جاری ۶۷۰ میلیارد تومان داریم که نشان‌دهنده افزایش ۹.۸ درصدی است ضمن اینکه متوسط رشد بودجه استان‌های دیگر ۲.۳ درصد است.

رودری گفت: به لحاظ پیگیری عملکرد استان در بودجه ۹۹ قابل قبول است و در این حوزه بیش از دو برابر متوسط استان‌های دیگر رشد داشتیم ضمن اینکه سال ۹۸ گذشته ۵.۸ درصد بودجه کل کشور در اختیار استان قرار داشت و امسال این رقم به ۵.۹ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری بودجه هزینه‌ای استان ۱۲.۳ درصد است، گفت: امسال بودجه هزینه‌ای استان‌های دیگر رشد ۱۲.۲ درصدی داشته در حالی که استان کرمان طی پنج سال گذشته رقم افزایشی در سهم بودجه کشور داشته است.

رودری اظهار کرد: در سال گذشته قریب به سه هزار میلیارد تومان درآمدهای مربوط به حوزه مالیاتی استان مصوب شده بود که در این راستا بیش از هزار میلیارد تومان مازاد درآمد داشتیم که شاهد افزایش بیش از ۹۷ درصدی مصوب بودیم در شرایطی که رشد استان‌های دیگر کشور تنها ۳۱ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه آمار مالیاتی استان کرمان نسبت به استان‌های دیگر جای نگرانی دارد، گفت: معتقدم شاید این آمار نشان‌دهنده فشار بالای مالیاتی بر استان است یا اینکه در استان‌های دیگر مالیات کم دریافت می‌شود که به نظام سازمان مالیاتی کشور برمی‌گردد.

وی افزود: با پیگیری‌های استان سازمان برنامه و بودجه کشور طرح ظرفیت سنجی مالیاتی استان‌ها را به استان کرمان ابلاغ کرده تا پس از بررسی مشخص شود جایگاه ما و سایر استان‌ها در مالیات کجا باشد.

کد خبر 4942690

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری کرمان لایحه بودجه 99 ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان قزوین ایلام آتش سوزی سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره آتش سوزی جنگل ها سانحه تصادف برنامه ریزی استان کرمان هزار میلیارد تومان استان های دیگر استان ها سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است

دبیر شورای عالی جوانان کشور گفت: شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده و عادت‌زدایی می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو وحید یامین‌پور دبیر شورای عالی جوانان کشور در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در تالار فرهنگ و هنر کرمان با اشاره به مطالعات و فعالیت‌های فرهنگی و هنر را باید از شهید آوینی آغاز کرد گفت:، زیرا با شهید آوینی می‌توان تکلیف خود را با بسیاری از چیز‌ها از جمله علم، تاریخ، سیاست، تلوزیون مشخص کرد.

وی افزود: شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده و عادت‌زدایی می‌کند.

او اظهار کرد:شهید آوینی هم اُفق با امام راحل بود و همان طور که امام جنگ را می‌دید، او هم می‌دید و روایت می‌کرد.

 وی گفت: هنر در ایران زنده است و عموم مردم ما اهل هنر هستند.

یامین پور افزود: شهید آوینی و شهید سلیمانی از کسانی هستند که وقت داشتند، گفت: خون سبب یادآوری خاطره‌هایی می‌شود که هیچ چیز نمی‌تواند آن را زنده کند؛ شاید اگر سردار سلیمانی به شهادت نمی‌رسید به یاد نمی‌آوردیم که همه ما یک ملت هستیم که قلب‌هایمان به هم پیوند دارد؛ این خون یک برق ایجاد و خاطره‌ها را زنده کرد.  
او گفت:حاج قاسم سلیمانی که شهید شد ما به یک‌باره گذشته را به یاد آوردیم و به یاد سیاوش افتادیم.

دبیر شورای عالی جوانان کشور تاکید کرد: بزرگانی همچون فردوسی، حافظ، سعدی، سنایی، مولاناسرآغاز فرهنگ ایران و متعلق به زمان باقی هستند. برخلاف ادعای برخی که می‌گویند ارتباط ایرانی‌ها با سرآغازهایمان گسسته، اما ما با سرآغاز‌ها مرتبط هستیم به همین دلیل همچنان زنده‌ایم و زمین نخورده‌ایم.

او تصریح کرد: یکی از این سرآغاز‌ها عاشورا است که ارتباط با آن قطع نشده و شهیدان آوینی، سلیمانی، حججی با سرآغاز ارتباط داشتند و اگر ارتباط با سرآغاز قطع شود دچار سستی و زوال می‌شویم.

وی با بیان اینکه روایت فتح یک کار نوین از یک روایت غریب بود تصریح کرد: آوینی جنگ را فتح دید نه جنگ، به همین دلیل توانست روایت فتح را خلق کند.  

یامین پور تصریح کرد: نکته ما فقدان انسان‌های هم افق با حقیقت جاری است نه فقدان کسانی که تکنیک‌ها را می‌دانند.

سپس رییس حوزه هنری استان کرمان نیز گفت: آیین هفته هنر انقلاب اسلامی در واقع یک نقطه پایانی بر اتفاقات سال گذشته و آغازی بر اتفاقات پیش‌روی حوزه هنری استان کرمان است.

مجتبی اسدی افزود:جایزه ویژه امسال با نام "ریحانه" هم که در واقع لباس شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد از شهدای خردسال حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ در گلزار شهدای کرمان است که به‌صورت امانت در دست ماست و هر ساله به هنرمند یا هنرمندان شاخص ایثار و شهادت اهدا می‌شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از هنرمندان و چهره‌های فعال هنر انقلاب اسلامی در کرمان تجلیل و امین شجاعی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان کرمان در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

لازم به توضیح است جایزه ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی امسال با نام «ریحانه» به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان و دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی به حلقه ادبی قلمه اهدا شد؛ این حلقه ادبی متشکل از نویسندگانی است پس از حادثه تروریستی کرمان روایتگر شهدای این حادثه بودند.

دیگر خبرها

  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • حمایت سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان از عملکرد تیمش/ کار بزرگی کردیم
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • بودجه ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها؛ توزیع اعتبارات مبتنی بر عملکرد