Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@18:02:07 GMT

تظاهرات شانس ترامپ را کاهش نداده است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۵۵۴۸

تظاهرات شانس ترامپ را کاهش نداده است

ساعت 24 - در ویکیپدیا فهرست جامعی از موارد نا آرامی اجتماعی طی چند قرن اخیر در آمریکا جمع آوری شده است. این فهرست نشان می دهد در قرن هجدهم شش مورد، در قرن نوزدهم هشتاد و چهار مورد، در قرن بیستم بیش از دویست مورد و در قرن بیست و یکم تا کنون حدود پنجاه مورد از این نا آرامی ها ظهور کرده که مورد اخیر در نتیجه قتل جورج فلوید توسط مامور پلیس و نظارت خونسرد سایر پلیس ها شعله ور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرات و نا آرامی ها بارز واین نا آرامی ها با هدف اصلاحات خاص به صورت جنبش های مدنی در آمد و اثر بارزی بر قوانین و رویه های حکومتی اعمال کرد. گرچه تبعیض نژادی را از سطح به لایه های زیرین منتقل کرده و منتفی نکرد. در زمان ریاست جمهوری ترامپ این نوع تبعیض به صورت سیستماتیک بر علیه مهاجرین و خارجی ها اعمال شده است.از نا آرامی های پر سر و صدای قرن بیست و یکم می توان به تظاهرات موسوم به اشغال وال استیریت در سال های ۲۰۱۱-۲۰۱۲ اشاره کرد، که در عکس العمل به نقش بنگاه های مالی وال استریت در بحران اقتصادی و ضرباتی که به زندگی مردم عادی از طریق ازدست رفتن شغل و یا مسکن و دارایی های آن وارد شد، رخ داد.به نظر می رسد این جنبش در ایران بیش از آمریکا توجه جلب کرد و بسیاری از چپ گرا ها سقوط سرمایه داری و پیروزی مارکس را به خودشان تبریک گفتند. این جنبش هم چون نه هدف و نه سازمان مشخصی داشت با به راه افتادن اقتصاد به جایی نرسید و حتی منجر به تغییر قابل توجه در قوانین و روال ها هم نشد.

آنتیجه ای خواهد داشت؟

آیا نا آرامی های اخیر منجر به تحولی خواهد شد؟ اخیرا باراک اوبا ما در مصاحبه ای گفته است که این یک مورد جدی است و عواقبی در پی خواهد داشت. اما در زمان ریاست جمهوری خود او نیز یک سیاهپوست سیگار فروش در کنار خیابانی در نیویورک توسط پلیس خفه شد و پس از سخنرانی های احساسی و برخی تظاهرات موضوع منتفی شد. به احتمال زیاد این حادثه به تغییر برخی رویه در کار کرد پلیس خواهد انجامید. چنانکه موارد مشابه در گذشته سبب شد که پلیس موظف به قرار دادن دوربین ویدئو بر روی لباس و داخل خود رو شود تا عمل کرد ها مستند گردد.اما ورای این شیوه های اداری نتیجه چندانی ظاهر نخواهد شد. تظاهرات خیابانی و هر نوع اجتماعات تا آنجا که صلح آمیز باشد طبق قانون اساسی آمریکا یک حق است، و روال عادی است. آنجا که به آشوب کشیده می شود هم پلیس و نیروی قاهره دخالت می کند تعدادی دستگیر و برای برخی که دلیل متقن در ایجاد خسارت وجود دارد پرونده تشکیل می شود. با توجه به پوشش غیر متناسب حوادث آمریکا در رسانه های ایران پرسش این است که نتایج این رخ داد تا چه میزان بر شرایط ما منعکس خواهد شد؟

یکم، این تصور یا خیال پردازی برخی افراد، که در جراید منعکس شده، در مورد انقلاب و فروپاشی سیستم سیاسی آمریکا به صورت کیهانی دور از واقعیت است. برخی خود را برای تجزیه آمریکا و استقلال ایالت ها آماده می کنند که خیال پردازی خارج از حد خیال است.

دوم، آیا این حوادث منجر به رفع تبیعض نژادی خواهد شد؟ جواب هم منفی است به دلایلی که بحث آن به درازا خواهد کشید.

سوم، آیا این حوادث شانس ترامپ را در انتخابات ریلست حمهوری پیش رو کاهش خواهد داد؟ جواب منفی است. ترامپ یک مسابقه سختی را در پیش خواهد داشت. علیرغم مدیریت ضعیف مقابله با ویروس کرونا، و سایر اقدامات نگران کننده از طرف او در امر تشنج زایی بین المللی و مانند آن هنوز به دو دلیل شانس خوبی برای انتخاب شدن دارد. یکی این که طرفداران او به دلایلی از او حمایت می کنند که هنوز بر قرار است. دوم طرف مقابل یعنی حزب دموکرات هم هنوز مسابقه شروع نشده به نظر می رسد آن را باخته است.

درس اخلاقی از این ماجرا ها این که فرصت سوزها به شیوه دیرین خود ادامه دهند نکند که در یک مورد از دستشان در برود و از فرصتی به نفع کشور استفاده شود.

منبع – صفحه تلگرامی دکتر محمد طبیبیان اقتصاددان ایرانی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد نا آرامی ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به صنایع‌دستی و گردشگری، نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حجت‌الاسلام سید علیرضا آرامی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: یکی از مهم‌ترین نتایج و دستاوردهای گردشگری و صنایع‌دستی، رونق اقتصادی کشور و خانوار است و لازم است تا همواره به این دو حوزه توجه شود.

امام‌جمعه گرمسار افزود: یکی از سفارش‌های دین مبین اسلام، سفارش به گردشگری است که موجب الهام بخشی روح و شناخت بیشتر خالق هستی می‌شود.

حجت‌الاسلام سید علیرضا آرامی بابیان اینکه در زندگی‌های پرمشغله امروزی، گردشگری موجب حال خوب خانوار می‌شود، گفت: توجه به حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری چندمنظوره است.

او افزود: گردشگری صنعتی پردرآمد و پاک است و باید توجه داشت تا ذائقه غربی آن را خدشه‌دار نکند.

امام‌جمعه گرمسار گفت: صنایع‌دستی نیز ازجمله مشاغل با سرمایه کم است که موجب درآمدزایی و رونق اقتصادی خانوار می‌شود و در استان سمنان به‌ویژه شهرستان گرمسار، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حامی خوب برای هنرمندان این قشر بوده است.

حجت‌الاسلام سید علیرضا آرامی افزود: صنایع‌دستی ضمن اینکه موجب آرامش روان انسان می‌شود، با کارکردهای اقتصادی‌اش، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

۴۶ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888963

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • توجه به صنایع‌دستی و گردشگری، نیاز امروز جامعه است
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد