Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کاغذلو روز شنبه در جلسه مشترک با مدیران و گلخانه‌داران شهرک گلخانه‌ای حصارگلی که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: مطالعه ایجاد مجتمع گلخانه ای در روستای حصارگلی از توابع بخش جوادآباد ورامین، در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۷۰ هکتار، از سال ۱۳۸۱ آغاز و امور زیربنایی آن از سال ۱۳۸۴ شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: این مجتمع با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی، افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای، افزایش راندمان ومصرف بهینه آب به دلیل استقرار گلخانه‌های مدرن و نیز تولید ماهی در استخرهای دو منظوره احداث شده است.  
وی با بیان این که با راه‌اندازی کامل این مجتمع برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود گفت: نزدیکی این مجتمع به محور قم – گرمسار، فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، راه آهن سراسری تهران – مشهد، تأمین زیرساخت‌ها و دسترسی آسان به بازار مصرف از ظرفیت های ویژه این شهرک گلخانه‌ای است.
فرماندار ورامین گفت: یکی از مشکلات این مجتمع، موضوع انتقال گاز شهری است که طی ماه‌های گذشته و با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل برطرف و با اجرای خط انتقال و احداث ایستگاه تقلیل فشار، تا پیش از آغاز فصل سرما، گاز به شهرک حصارگلی می‌رسد.
وی با اشاره به افتتاح فاز نخست این طرح در ایام الله دهه مبارک فجر سال گذشته گفت: در فاز نخست ۵۴ واحد دارای پروانه تأسیس گلخانه سبزی، صیفی و گل‌های شاخه بریده واگذار شده تا بیش از۵۰ تن سبزی و صیفی و ۱۶ میلیون شاخه گل تولید شود که هم‌اکنون روزها هزاران شاخه گل و مقادیر زیادی خیار و سایر محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود.
کاغذلو افزود: در این فاز زیر ساخت هایی نظیر خط انتقال آب به طول ۶ کیلومتر، حفر دو حلقه چاه عمیق آب با دبی ۵۳ لیتر در ثانیه، جدول گذاری جاده دسترسی داخلی به طول ۶ کیلومتر، احداث دو استخر بتنی روباز به ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب، یک دستگاه منبع هوایی فلزی با حجم ۱۵۰ متر مکعب و ۷۴ انشعاب برق ۳ فاز ۱۰۰ آمپر برای هر واحد گلخانه ایجاد شده است.  
وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای مهمترین برنامه اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است اظهار کرد: شهرک گلخانه‌ای حصار گلی آینده کشاورزی و صنعت گردشگری کشاورزی شهرستان ورامین محسوب می‌شود که می‌تواند علاوه بر تأمین محصولات مورد نیاز مردم، در جذب گردشگر نیز نقش به سزایی ایفا کند.
وی گفت: با توجه به افزایش قیمت کالاها و اقلام مورد نیاز احداث گلخانه، برخی از گلخانه‌داران با مشکلاتی مواجه شده‌اند که تلاش می‌شود موانع راه‌اندازی واحدهای گلخانه‌ای در ستاد رفع موانع تولید استان تهران مطرح و زمینه راه‌اندازی فازهای بعدی این شهرک مهم گلخانه‌ای فراهم شود.
روستای حصار گلی با جمعیت ۱۲۱ نفردر انتهایی ترین نقطه شهرستان ورامین واقع شده است، حصار گلی با داشتن قدیمی ترین رشته قنات های کشور و به دلیل قرار گرفتن در دروازه ورودی کویر مرکزی، یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان ورامین است که این روزها به دلیل استقرار شهرک گلخانه ای، از شهرت بیشتری در حوزه تولیدات محصولات گل و گیاه برخوردار است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی حسین کاغذلو ورامین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ورامین وزارت جهاد کشاورزی ورامین شهرک گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ امید فلاح افزود: این مجتمع از ابتدای فروردین تا پایان اسفند پارسال، ۴۲۱ هزار تن موادمعدنی تولید کرد که از این میزان، ۳۰۳ هزار تن «اکسید روی» و ۱۱۸ هزار تن «باریت» بود.

وی گفت: تولید باریت این مجتمع پس از ۶ سال توقف، پارسال به جریان افتاد.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: کل تولید این مجتمع (اکسید روی)، سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰ هزار تن، «سال ۱۴۰۰» حدود ۳۰۰ هزار تن و «سال ۹۹» حدود ۲۰۰ هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: مجتمع سرب و روی مهدی آباد پارسال حدود ۱۷۸ هزار تن ماده معدنی «اکسید روی» و ۱۰۵ هزار تن «باریت» به فروش رساند.

مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد در ۱۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد است، معدن مهدی آباد با دارا بودن ذخائر قابل توجه، یکی از بزرگترین معادن جهان است.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان