Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@05:52:58 GMT

آب به روستاهای غیزانیه رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۵۶۰۳

آب به روستاهای غیزانیه رسید

صادق حقیقی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سرریزشدن آب از مخزن صفیره پس از اجرای این پروژه بیان کرد: با اتمام گام نخست این پروژه، شرکت آب و فاضلاب توانایی انتقال حداقل ۹هزار و حداکثر ۱۷هزار مترمکعب آب در شبانه روز از تاسیسات شیبان به ایستگاه پمپاژ صفیره را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حجم انتقال آب به غیزانیه، ۲ و نیم برابر شده است افزود: تا پیش از اتمام فاز نخست، به دلیل فرسوده بودن خط انتقال از ۹هزار مترمکعب آب تولیدی در تصفیه خانه، کمتر از سه هزار مترمکعب آب به ایستگاه پمپاژ صفیره می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی پور ادامه داد: این امر باعث می‌شد که تنها یک عدد از پمپ‌های موجود در آن ایستگاه به مدت ۱۰ ساعت در شبانه روز آب را به سمت غیزانیه پمپاژ کند و پس از آن سطح آب در مخزن صفیره به حداقل می رسید از این رو ناگزیر به توقف پمپاژ آب می‌شدیم.

وی افزود: با توسعه و بازسازی تصفیه خانه شیبان و اجرای ۲۴ کیلومتر خط انتقال جدید و همچنین توسعه و بازسازی ایستگاه پمپاژ صفیره در گام جدید ، دیگر کمبود آب نخواهیم داشت و پمپ صفیره می‌تواند به طور ۲۴ ساعته در مدار باشد.

حقیقی پور با اشاره به اینکه امکان افزایش تعداد پمپ‌های ایستگاه صفیره وجود دارد گفت: با اجرای گام دوم که عبارت است از ۲۸ کیلومتر خط انتقال آب بین صفیره تا نزهه، می‌توانیم تا ۱۷هزار مترمکعب در شبانه روز به غیزانیه انتقال دهیم.

وی ادامه داد: جمعیت بخش غیزانیه۲۷ هزار نفر  است که ۱۹ هزار نفر در دهستان غیزانیه و حدود هشت هزار نفر در دهستان مشرحات ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد:نیاز روستاهای غیزانیه طبق استاندارد کمتر از سه هزار مترمکعب آب در شبانه روز و نیاز دهستان مشرحات هم حدود یکهزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز است.

وی توضیح داد:  پروژه آبرسانی به هشت روستای فاقد آب دهستان مشرحات با حدود پنج هزار نفر جمعیت با اجرای ۴۳ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع و اعتبار مالی ۳۰۰ میلیارد ریال نیز به اتمام رسید. مجموع اعتبار این ۲ پروژه ۷۵۰ میلیارد ریال است.

مردم بخش غیزانیه سوم خرداد جاری در اعتراض به مشکل آب آشامیدنی این بخش و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پرجمعیت تجمع کردند.
بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

رییس جمهوری نهم خرداد امسال به وزیر نیرو دستور داد حل کامل و سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز را به صورت مستمر پیگیری کند.

سال ۹۶پس از بازدید استاندار خوزستان از غیزانیه، به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان دستور رسیدگی به وضعیت آب شرب این منطقه داده شد اما این پروژه توسط آبفار خوزستان به سرانجام نرسید. با تعلل شرکت آبفار خوزستان در اجرای طرح آبرسانی به این منطقه استاندار خوزستان در فروردین سال ۹۷ آبرسانی به قسمت غربی این بخش از اهواز را به سازمان آب و برق خوزستان سپرد تا به گفته وی بخشی از تعلل شرکت آبفار در اجرای طرح آبرسانی جبران شود.

در نهایت پس از  ادغام شرکت آب و فاضلاب روستایی با شرکت آب و فاضلاب شهری خوزستان اجرای این پروژه در خرداد ۹۹ به آبفای خوزستان محول شد.

برچسب‌ها آب و فاضلاب اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب اهواز آب و فاضلاب اهواز شرکت آب و فاضلاب هزار مترمکعب آب شبانه روز هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار کاشان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه این طرح به عنوان یکی طرح‌های کلان کشور گفت: با اجرای این طرح ظرفیت تصفیه خانه کاشان یک و نیم برابر افزایش می‌یابد.
شریف زارعی به افزایش پوشش جمعیتی این طرح از ۲۲ به ۳۵ درصد اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال ۲۰ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی کاشان فراهم می‌شود.
وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان، به‌عنوان قلب تپنده صنعت و تجارت در مرکز ایران است و دولت در یک اقدام صحیح محیط زیستی، تصمیم گرفته تا آب موردنیاز این منطقه را با پساب تأمین کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
محمدشریف زارعی ادامه داد: یکی از سیاست‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کاشان ایجاد صنایع با تکنولوژی بالا ست تا با استفاده از روش ارزش افزوده، مشکل بیکاری را در منطقه برطرف کند.
فرماندارکاشان گفت: در گذشته سیاست دولت‌ها این بود که با بودجه عمومی طرح‌های فاضلاب را اجرا و سپس پساب آن را به صنعت واگذار می‌کرد؛ اما چند سالی است که در در قبال مشارکت سرمایه‌گذاران در احداث طرح‌های فاضلاب، مجوز بخشی از پساب در مدت‌زمان مشخص به آنها اعطا می‌شود.
شریف زارعی افزود: منطقه ویژه اقتصادی کاشان، ۱۳۴۵ هکتار وسعت دارد که اقدام‌های زیرساختی در مرحله نخست آن با مساحت ۲۵۰ هکتار در حال آماده‌سازی است.

 

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران