Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@20:47:37 GMT

روسیه: اقدام جمهوری‌چک را تلافی‌ می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۵۷۱۸

ساعت24-مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات‌های این کشور توسط پراگ اعلام کرد: اقدام جمهوری‌چک را تلافی‌می‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، «سرگئی ناریشکین» (Sergey Naryshkin) مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز شنبه به اخراج ۲ دیپلمات این کشور توسط جمهوری چک به دلیل انتشار شایعه ای در خصوص حمله شیمیایی برای هدف قرار دادن مقامات پراگ واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام این خبرگزاری، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت: این کار پاسخ تلافی جویانه روسیه را در پی دارد. البته در مجموع، مقامات جمهوری چک اقدام تحریک آمیز حقیرانه و خبیثانه ای را به انجام رسانده اند.

گفتنی است، انتشار شایعه ای در رابطه با انجام حمله شیمیایی برای مسموم کردن مقامات جمهوری چک، موجب اخراج دو دیپلمات روس از این کشور شد. 

در همین رابطه «آندری بابیش» نخست وزیر چک دیروز جمعه دراین ارتباط گفته بود: دولت چک، این دو کارمند را عناصر نامطلوب اعلام کرده و دستور داده که خاک این کشور را ترک کنند.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: روسيه جمهوری چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو؛ مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا، وابستگان نظامی و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.
تالار تشریفات سفارت کشورمان در مسکو، بمناسبت گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبان سفرا، وابستگان نظامی و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه بود.
ژنرال الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه، شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به پاسخ تنبیهی کشورمان به رژیم صهیونیستی گفت: در مدت اخیر، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کردند که در دفاع از منافع و کشور خود قاطعیت بسیار بالایی دارند و آماده هستند تا هر تهدید و چالشی را با اندازه و قاطعانه پاسخ دهند.
معاون وزیر دفاع روسیه افزود جمهوری اسلامی ایران آمادگی و قاطعیت خود را با پاسخ موشکی و پهپادی علیه اسرائیل به اثبات رساند.
معاون وزیر دفاع روسیه با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیرو‌های مسلح ایران از کشور خود دفاع می‌کنند و امنیت را برای کشور خود به ارمغان می‌آورند و ضمانت اساسی برای استقلال و پیشرفت کشور خود هستند.
ژنرال فومین در بخش دیگری از سخنان خود به روند رو به رشد مناسبات روسیه و ایران در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ملت‌های روسیه و ایران روابط قدیمی و مستحکمی دارند که یکی از حوزه‌های تعامل، موضوع دفاعی است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز با بیان‌اینکه تهران و مسکو در راستای توسعه همه‌جانبه روابط، پیشبرد همکاری‌های دفاعی را نیز در دستور کار دارند، تأکید کرد: این همکاری‌ها با هدف کمک به صلح و ثبات منطقه انجام می‌شود و علیه هیچ کشور ثالثی نیست.
کاظم جلالی گفت جمهوری اسلامی ایران در دیپلماسی دفاعی خود در راستای اعتمادسازی، تنش زدایی و ارتقای امنیت، راهبرد بازدارندگی پایدار و فعال را تثبیت کرده است که مؤلفه‌های اصلی توان بازدارندگی مبتنی بر حمایت مردمی، ظرفیت داخلی تولیدات دفاعی، تعامل دفاعی با کشور‌های دوست و همسایه و همکاری با نهاد‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و مقابله با تهدیدات نوین است.
سفیر ایران در روسیه با اشاره به حمله صهونیست‌ها به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق گفت: سه هفته پیش، رژیم صهیونیستی با هدف گسترش دامنه جنگ و برون رفت خود از بحران منطقه با استفاده از جنگنده‌های آمریکایی به کنسولگری ایران، حمله موشکی انجام داد، این حمله منجر به شهادت تعدادی از دیپلمات‌ها و مستشاران ایران شد که به دعوت دولت سوریه و برای کمک با مبارزه با گروه‌های تروریستی در آنجا حضور داشتند.
وی خاطرنشان کرد متعافب حمله به سفارت ما، مجموعه اقدامات دیپلماتیک برای احقاق حقوق کشورمان در دستور کار قرار گرفت و ایران از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کرد، اما این شورا به عنوان متولی اصلی صلح و ثبات بین‌المللی از صدور حتی یک بیانیه ساده در محکومیت این حمله ناتوان بود و به وظایف خود عمل نکرد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس اصول مصرح منشور ملل متحد، تصمیم به تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی گرفت و این رژیم کودک‌کش تاوان ماجراجویی خود را پرداخت کرد.
ناخدایکم ستاد، رضا خسروی مقدم، وابسته نظامی سفارت کشورمان در مسکو نیز گزارشی از پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و تسلیحات استفاده شده در این عملیات را ارائه کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

۱- ژنرال الکساندر فومین، معاون وزیردفاع روسیه
۲-والری پوشکوف، مسئول واحدآموزش نیروی هوایی روسیه
۳-ژنرال ریتاد امرسون، معاون سفیر و وابسته نظامی گامبیا در روسیه
۴-والری ایوانوویچ، تحلیلگر انستیتو مطالعات راهبردی روسیه

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو
  • تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • معاون رئیسی توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود/ در این زمینه اقدام حقوقی نداریم
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • دهقان: توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند