Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجلال موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این سرانه برای کل مصارف آرد از جمله یارانه ای، نیمه یارانه ای و سایر مصارف است اظهار داشت: مصرف نان هم در بین شهروندان این استان بیش از میانگین کشوری است اما باید بازرسی ها و کنترل در این خصوص بیشتر شود تا آرد استان خارج از شبکه توزیع نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آرد تنها برای تامین نان است، باید با فرهنگ سازی و نظارت بیشتر تلاش کنیم تا به مصرف دام نیز نرسد.

آماده باش ۲۳ مرکز برای خرید گندم 

موسوی از آماده باش ۲۳ مرکز برای خرید تضمینی و توافقی گندم در این استان خبر داد و اظهار داشت: امروز سیلوی بجنورد برای نخستین روز گندم مازاد بر نیاز  را از کشاورزان خرید می کند و به مرور سایر مراکز نیز با درخواست سازمان جهاد کشاورزی استان بازگشایی خواهند شد.  

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: پارسال ۱۶۱ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی و سه هزار تن به صورت توافقی در ۲۳ مرکز  خریدار شد که امسال نیز همین حدود  خواهد بود.

وی اظهار داشت: کشتزارهای گندم این استان در صورت بارش باران در خرداد ماه از نظر عملکردی رشد خواهد داشت اما در این روزها هوا بسیار گرم است که عملکرد دانه گندم ریزتر خواهد شد.

موسوی ظرفیت انبار گندم در استان را ۲۵۰ هزار تن دانست و گفت: پارسال حتی ۳۰ هزار تن گندم از این استان نیز خارج شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون گندم سال ۹۸ در استان وجود دارد افزود: تا تیرماه نیز موجودی حفظ خواهد شد و اگر به صورت مختلط با گندم امسال به مصرف برسد تا مرداد ماه نیز خواهد ماند.

وی با بیان اینکه مصرف گندم در استان افزون بر ۱۴۰ هزار تن است اظهار داشت: اگر امسال بیش از این میزان برسد برنامه انتقال بخشی از گندم به سیلوهای دیگر استان ها خواهیم داشت.

وی در خصوص سیلوی فاروج و آشخانه نیز گفت: این دو سیلوی بخش خصوصی هستند که هم اکنون پرونده حقوقی دارند که باید توسط دستگاه قضایی تعیین و تکلیف شوند.

 ۹۸ هزار هکتار از دیمزارها و ۴۷ هزار هکتار از کشتزارهای آبی استان زیر کشت گندم است و پیش بینی می شود که از این سطح ۲۵۰ هزار تن گندم برداشت شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.  بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

برچسب‌ها بجنورد گندم اراضی کشاورزی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد گندم اراضی کشاورزی خراسان شمالی بجنورد گندم اراضی کشاورزی خراسان شمالی خراسان شمالی هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است

 به گزارش جماران؛ محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ارزش اصلی انرژی هسته‌ای خدمتی است که به مردم می‌کند؛ در حال حاضر سالانه ۱ میلیون نفر از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند.

اسلامی گفت: راکتور تحقیقاتی تهران قبلا با سوخت ۹۰ درصد فعالیت می‌کرد اما سوخت آن را به ما ندادند؛ ما قصد تولید سوخت بالای ۵ درصد نداشتیم.

وی بیان کرد: ما برای رسیدن به رادیوایزوتوپ‌ها نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم و دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است.

حجم ویدیو: 5.88M | مدت زمان ویدیو: 00:02:33 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است