Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:03:38 GMT

برگزاری اعتراض‌های ضدنژادپرستی در آسیا و استرالیا

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۵۷۶۸

برگزاری اعتراض‌های ضدنژادپرستی در آسیا و استرالیا

به گزارش خبرگزاری رویترز از ملبورن و توکیو، این اعتراض های جهانی منعکس کننده افزایش خشم از رفتار پلیس با اقلیت های قومی – نژادی است که درپی قتل «جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی به دست افسر پلیس سفیدپوست آمریکا آغاز شده است.

تجمع های آسیا – اقیانوسیه در عین حال به واسطه تمهیدات اندیشیده شده در زمینه فاصله گذاری اجتماعی با هدف مهار کرونا، محدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آمریکا با شدت گرفتن تنش ها در شهرهای بزرگ پس از روزها اعتراض های عمدتا مسالمت آمیز، سیاستمداران مطرح دموکرات شعارهای اعتراضی را تصویب و اصلاحاتی را اعلام کرده اند.

در شهر بریزبن مرکز ایالت کوئینزلند استرالیا، پلیس تخمین زد که ۱۰ هزار نفر به تجمعی مسالمت آمیز پیوستند و با زدن ماسک بر صورت، پلاکاردهایی با مضمون «زندگی سیاهان مهم است»، در دست داشتند. بسیاری با همراه داشتن پرچم بومیان استرالیایی، خواستار پایان بدرفتاری پلیس استرالیا با بومیان این کشور شدند.

در سیدنی، تصمیم دادگاهی در مورد ممنوعیت برگزاری تجمعات به دلیل شیوع کرونا، ملغی شد و هزاران نفر در خیابان ها راهپیمایی کردند. حضور پلیس نیز در خیابان های این شهر پررنگ بود. همچنین تجمع هایی  در ملبورن، آدلاید و دیگر شهرهای استرالیا برگزار شد.

در توکیو نیز معترضان به رفتار پلیس ژاپن با یک فرد کرد تبار اعتراض کردند.

سازمان دهندگان اعتراض های ژاپن اعلام کردند که این تجمعات همچنین در حمایت از جنبشی تحت عنوان «زندگی سیاهان مهم است»، برگزار شده است.

یک دانش آموز ۱۷ ساله ژاپنی که در تظاهرات شرکت کرده بود، گفت: می خواهم نژادپرستی حاکم بر ژاپن را نشان دهم.

در سئول نیز دهها فعال کره ای و اتباع خارجی گردهم آمدند و برخی با داشتن ماسک هایی که روی آن نوشته شده بود، «نمی توانم نفس بکشم»، نسبت به قتل جورج فلوید فریاد اعتراض سردادند. برخی نیز در اعتراض فضای آنلاین کره جنوبی شرکت کردند.

«شیم جی هون» سازمان دهنده اعتراض کره گفت: کره جنوبی به جامعه ای چند فرهنگی تبدیل می شود، از اینرو این راهپیمایی را ترتیب دادم تا آگاهی نسبت به تبعیض نژادی بالا رود.

در همین حال، با اجرای محدودیت های کرونایی در بانکوک، فعالان تایلندی از فضای آنلاین بهره گرفتند و برای انتشار عکس ها و فیلم هایی از افرادی با لباس سیاه رنگ، مشت های گره کرده و دردست داشتن نشان هایی در حمایت از زندگی سیاهپوستان، فراخوان دادند.

در سراسر اروپا نیز که شاهد موج بی سابقه ای از تظاهرات ضد نژادپرستی است، برای برگزاری اعتراضات آخر هفته در آلمان، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، هلند، بلژیک و مجارستان برنامه ریزی شده است.

مقام های پاریس همچون سئول از تشکیل تجمعاتی در مقابل سفارتخانه های آمریکا به بهانه مقابله با شیوع کرونا جلوگیری کردند.

برخی معترضان اروپایی ماسک بر صورت داشتند و فاصله اجتماعی را حفظ کرده بودند، اما در برخی کشورها به ویژه آلمان، شمار زیادی از معترضان در فاصله نزدیکی از هم راهپیمایی می کردند.

مضمون بنرها و شعارها صرفا بر قتل جورج فلوید متمرکز نبود، بلکه به موضوعات جنجال برانگیز دیگری در برخی کشورهای خاص و بدرفتاری با اقلیت ها نیز توجه داشت.

برچسب‌ها قاره آسیا استرالیا ایالات متحده آمریکا اعتراض نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آسیا استرالیا ایالات متحده آمریکا اعتراض نژادپرستی قاره آسیا استرالیا ایالات متحده آمریکا اعتراض نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون درجه داوری آسیایی کاراته در کشور ازبکستان

با اعلام فدراسیون کاراته آسیا آزمون کسب اولین درجه داوری کاراته قاره کهن ۱۲ اردیبهشت ماه در شهر سمرقند کشور ازبکستان برگزار خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، با اعلام فدراسیون کاراته آسیا آزمون درجه داوری (JB) آسیا 12 اردیبهشت ماه در شهر سمرقند کشور ازبکستان برگزار می‌شود.

داوران ممتاز ملی واجد شرایط و متقاضی شرکت در کلاس کسب اولین درجه آسیایی که حداقل دو مسابقه ملی در سال 1402 را قضاوت کردند، پس از قبولی در آزمون تئوری (به زبان انگلیسی) و عملی به این دوره اعزام می‌شوند.

برای ثبت‌نام و شرکت در این آزمون، داوران می‌بایست تا 17 فروردین ماه از طریق سامانه ملی کاراته اقدام کرده و همچنین معرفی‌نامه از هیئت کاراته استان‌شان جهت شرکت در این دوره را نیز دریافت کنند.

هروی: توقع مدالی را در سال گذشته برآورده نکردیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • دیدنی های امروز؛ از ریختن پل در آمریکا تا جشن پوریم یهودیان
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد
  • مقدماتی جام جهانی / پیروزی استرالیا مقابل لبنان
  • مقدماتی جام جهانی در آسیا | صعود استرالیا با گلباران کردن لبنان
  • اولین صعود آسیا رقم خورد: استرالیا!
  • برگزاری آزمون درجه داوری آسیایی کاراته در کشور ازبکستان