Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با روز جهانی و آغاز هفته محیط ‌زیست بالغ بر ۳۰۰ نهال حرا در چور شلی در حوالی گمرک گناوه غرس شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، ظهر شنبه (17 خرداد) به مناسبت هفته محیط زیست مراسم حراکاری در گناوه با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، فرماندار گناوه، امام جمعه گناوه، شهردار گناوه، معاون عمرانی فرماندار گناوه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه، رئیس اداره جهاد کشاورزی گناوه و با همکاری سمن‌های زیست‌محیطی در ساحل گناوه برگزار شد که در این آیین بالغ بر ۳۰۰ نهال حرا در چور شلی در حوالی گمرک گناوه غرس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«فرهاد قلی‌نژاد» در این آئین با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ زیست‌محیطی در نقاط مختلف استان بوشهر طرح‌های مختلفی در دست اجرا است اظهار داشت: مسائل محیط زیستی استان بوشهر و شهرستان گناوه را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: راه اندازی مرکز پایش زیست‌محیطی شمال استان در گناوه یکی از دغدغه های اصلی می اشد گه از مسئولین شهرستان گناوه درخواست می شود که حمایت های لازم را در این خصوص صورت گیرد.

 

«غلامرضا مهرجو» فرماندار گناوه در این آیین ضمن خوشامدگویی به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر،  از حضور ایشان و آغاز بزرگداشت هفته محیط زیست در گناوه تشکر کردند و دیدگاه های محیط زیستی خود را مطرح کرد.

 

«حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی» امام جمعه گناوه ضمن تبریک هفته محیط‌زیست و اهمیت رعایت مسائل زیست‌محیطی توسط مردم و نهادهای حاکمیتی، بر اهمیت وحدت و همدلی بین مسئولان شهرستان جهت پیشبرد بهتر امور تاکید کرد.

 

از ۱۷ الی ۲۳ خرداد هفته محیط‌زیست نامگذاری شده است که در سال جاری شعار «جهش تولید، حفظ محیط‌زیست، برای توسعه ایران» برای آن انتخاب شده است. ضمن آنکه شعار روز جهانی آن «پاسداشت تنوع زیستی» است.

 

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: درخت حرا حفاظت از محیط زیست استان بوشهر خبرگزاری شبستان محیط زیست حفاظت محیط زیست هفته محیط زیست استان بوشهر زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت:پنج پاسگاه محیط بانی در این استان آماده بهره برداری است که امروز پاسگاه محیط بانی شهید جعفری  درپارک ملی صیدوا با ۱۲۰ مترمربع مساحت با کاربری حفاظتی به بهره برداری رسید.
ظاهری افزود: هزینه بهره برداری از این پاسگاه بیش از ۳۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات دوراول سفر رئیس جمهوری به استان تامین شده است.
پارک ملی صیدوا با مساحت هشت هزار هکتار با تنوع گیاهی و جانوری بالا زیستگاه بسیار مناسبی برای حیات وحش مانند انواع قوچ و میش، کل و بز، آهو، خرس قهوه ای، پلنگ ایرانی، گربه پالاس است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشوردر حاشیه افتتاح این پاسگاه محیط بانی  گفت: ذخیرگاه پارک ملی صیدوا ظرفیت زیادی دارد و در طرح جامع  محیط زیست از این ذخیره گاه ها حمایت می شود .

سلاجقه با بیان اینکه تامین نیروی انسانی در بحث حفاظت محیط زیست برای ما ارزش و اهمیت زیادی دارد افزود: برای کاهش مجروحان و شهدای حوزه حفاظت محیط زیست سعی می‌شود از ظرفیت پهپادی استفاده شود.
وی در خصوص حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به عنوان یکی از گونه‌های نادر جانوری گفت: اقدامات خوبی از سوی حفاظت محیط زیست و نیز اداره راه انجام شده، اما نیازمند حمایت  های مالی بیشتر از منابع استانی هستیم .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور